Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Finnair Business-luokka. Kannattaako maksaa pieni ekstra?

Vierailija
15.03.2017 |

Eli tilanne se että ollaan menossa Tokioon lomalle. Varattiin ihan perusliput, mutta nyt tuli viestiä että 498€ per lippu saataisiin paluumatkalle korotettua lippu business luokkaan.

Eli onko kokemusta kannattaako?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kannattaa. Itse lensin juuri kuukausi sitten Finskin bisneksessä Tokioon. Takaisin sitten economyssa, ja kyllähän se oli aika kidutusta. Mun mielestä matkustusluokan korotus on sellaista arjen luksusta, mutta toki nämä on valintakysymyksiä mihin rahansa haluaa laittaa.

Mä olen lentänyt itse asiassa suurimman osan kaukolennoista viime aikoina bisneksessä, eli ottanut korotuksen aina kun tarjottu.

Helsingissä lounge saattaa olla muuten tupaten täynnä juuri ennen kuin nuo Kiinan ja Japanin lennot lähtevät. Kannattaa mennä hyvissä ajoin, jos haluaa saada istumapaikan.

Vierailija
42/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen lentänyt Kiinasta Saksaan business-luokassa, on hieno ja mukava tapa matkustaa, mutta aika paljon pitäisi minulla olla ylimääräistä rahaa, että maksaisin itse businessluokan lisämaksun.

Tuolla Kiina-Saksa -lennolla pääsin siis businessluokkaan ilmaiseksi, lentoyhtiö oli myynyt businesslipun economyn hinnalla.

Mielestäni 500 euron lisämaksu noin 10 tunnin lennosta on liikaa. Toki jos rahatilanne antaa myöden niin on tietenkin eri asia. Itse mieluummin ostaisin tuolla 500 eurolla vaikka lennon jonnekin muualle. Tai tuollahan saisi jo viikoksi Tokiosta hotellin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. Tuolin saa makuuasentoon ja koneesta pääsee ekana pois.  lapsia ei myöskään ole metelöimässä businespuolella. Lounge käytössä molemmilla asemilla ja ilmaiset ruuat ja juomat koneessa.

Miten niin ei ole lapsia metelöimässä? Minun on ainakin. Tosin pyrimme välttämään tilanteita, että metelöisi, mutta aina se ei ole mahdollista.

En ole kyllä nähnyt. Sen tiedän että joillakin lennoilla on ollut mutta laitettu pois metelöimisen takia.

Ei niitä tietty niin paljon näekään, ellei itse matkusta bisneksessä. Me lennetään melkein aina, kun helposti saa pisteillä korotettua ja muutenkin, eikä tosiaan olla oltu ainoa lapsiperhe.

Vierailija
44/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös miettiä sitä sen lentokenttäajan kautta. Kuten mainittu niin ei tarvitse jonottaa ja loungessa saat rentoutua ja saat ruokaa ja juomaa. Jos pitä odotus niin kahdeltakin menee helposti 100€ lentokentällä ruokiin ja juomiin. Eli tosiasiassa ero ei ole 500€ vaan paljon vähemmän.

Ei todellakaan ole pakko käyttää noin paljoa rahaa! Ap:lla on myös Finnairin suora lento niin mihin ihmeessä häneltä menisi lentokentällä rahaa. Jos lento on paljon myöhässä niin saa ruokakuponkeja.

Itse olin juuri matkalla, jossa matka-aika 20 tuntia ja lentokentillä odotusta yhteensä noin 12 tuntia, rahaa meni koko aikana alle 5 euroa.

Vierailija
45/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että luulin pitkään että aloitusviestissä on kirjoitusvirhe. :D Oikeastiko joku maksaa 500 e EKSTRAA lipun hinnan päälle että pääsee business-luokkaan? En oo tienny että se on noin tolkuttoman hintasta. Huh. Onko mitään järkeä maksaa muutamasta tunnista satasia? Tolla summallahan sais jo toisen lennon tai periltä paremman hotellin. No, jos on millä mällätä niin.. Minusta kyllä vain tyhmää.

muutamasta tunnista? lennot 10 tuntia..

Nimenomaan. :D Maksaisin 500 e ekstraa isommista penkeistä jos matka kestäisi vaikkapa 2 viikkoa. 10 tuntia seisoo vaikka päällään. Matkustan 1-2 krt vuodessa Thaimaahan (lennot useimmiten 12 h /suunta) eikä ole kyllä koskaan ollut mitään ongelmia siellä tavisten osastolla. Ehkä pääsenkin näin opiskelijana matkustamaan paljon juuri siksi etten tuhlaa rahojani tuollaiseen järjettömyyteen. :D Mulla on vieläkin semmonen olo että kaikki tässä ketjussa vaan trollaa mutta kyllä te taidatte tosissanne olla. Mielestäni kyse on melkein kusetuksen tasoisesta höpläytyksestä jossa tyhmältä viedään rahat.

/24

Olen 22-vuotias opiskelija ja vastasin ketjuun jo aiemmin että kannattaa. Itse matkustin pisteillä äidin upgreidattua 16-vuotiaana ja aikuisena olen itse upgreidannut lentoni. Arvostan mukavuutta ja olin viime vuonna yhteensä 3kk ulkomailla. Kärsin pahasti jet lagista joten mielestäni hyvistä yöunista, mukavasta tilasta ja ruuasta kannattaa maksaa. Viisaasti rahoja käyttämällä pääsevät muutkin pitkälle.

zzz.....nukahdin sun sönkötykseesi

Vierailija
46/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa myös miettiä sitä sen lentokenttäajan kautta. Kuten mainittu niin ei tarvitse jonottaa ja loungessa saat rentoutua ja saat ruokaa ja juomaa. Jos pitä odotus niin kahdeltakin menee helposti 100€ lentokentällä ruokiin ja juomiin. Eli tosiasiassa ero ei ole 500€ vaan paljon vähemmän.

Ei todellakaan ole pakko käyttää noin paljoa rahaa! Ap:lla on myös Finnairin suora lento niin mihin ihmeessä häneltä menisi lentokentällä rahaa. Jos lento on paljon myöhässä niin saa ruokakuponkeja.

Itse olin juuri matkalla, jossa matka-aika 20 tuntia ja lentokentillä odotusta yhteensä noin 12 tuntia, rahaa meni koko aikana alle 5 euroa.

No ei ole pakko, mutta omasta mielestä kentällä on kiva syödä ja juoda hyvin kun koneessa ruoka on mitä on.

Ja aiemmin mainittiin että 500€ saisi viikon majoituksen Tokiosta. No saa varmaan jonkun hostellin, mutta ei kunnon hotellia.

Vierailija
47/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin maksaa 500 euroa lisää 10 h lennosta busineksessä, mutta sillä takuulla, että loungessa on tilaa ja että busineksessä ei olisi meluavia lapsia. Molemmat näistä saattaa hyvällä tuurilla toteutua, mutta takuuta ei tietenkään ole. Eli omilla rahoilla en upgreidaisi. Työnantajan rahoilla nautin kyllä busineksessä matkustamisesta, vaikka loungessa ei aina olisi vapaata paikkaa.

Vierailija
48/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti ettei Tokiosta muka saa hotellia viikoksi 500 eurolla. Kyllä saa ja ihan omalla kylpyhuoneella huoneen kivalta sijainnilta. Juuri katsoin Ebookersista niin esimerkiksi syyskussa viikko alle 500 € ja tuosta on mahdollisuus vielä säästää kun usein on sivustoille alennuskoodeja. Siistejä hotelleja, ei tietenkään mitään Marriot- tai Hilton-tasoa.

Vierailija
49/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin hyvin maksaa 500 euroa lisää 10 h lennosta busineksessä, mutta sillä takuulla, että loungessa on tilaa ja että busineksessä ei olisi meluavia lapsia. Molemmat näistä saattaa hyvällä tuurilla toteutua, mutta takuuta ei tietenkään ole. Eli omilla rahoilla en upgreidaisi. Työnantajan rahoilla nautin kyllä busineksessä matkustamisesta, vaikka loungessa ei aina olisi vapaata paikkaa.

En ymmärrä tuota lapsi hommaa. Ei koskaan mitään ongelmia ja olen kuullut, että perheeltä lähtee businesluokka kesken lennon jos lapset mölyää.

Vierailija
50/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maksaa siitä ettei (todennäköisesti) tarvitse kärsiä lapsimatkustajien metelöinnistä.

Vierailija
51/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menomatkalla kannattaa, kun "yötä vasten" oletettavasti matkustaa, saa kunnolla nukuttua ja levättyä ennen lomaa. Tulee myös kunnon lomalle siirtymisfiilis :) Paluumatkalla eli tähän suuntaan matkatessa ei mielestäni ole tuon rahan arvoinen, kun välttämättä ei niin järkevää olla isommin nukkuakaan, jotta pääsee paremmin normiaikaan kiinni täällä.

Vierailija
52/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kirjoitti ettei Tokiosta muka saa hotellia viikoksi 500 eurolla. Kyllä saa ja ihan omalla kylpyhuoneella huoneen kivalta sijainnilta. Juuri katsoin Ebookersista niin esimerkiksi syyskussa viikko alle 500 € ja tuosta on mahdollisuus vielä säästää kun usein on sivustoille alennuskoodeja. Siistejä hotelleja, ei tietenkään mitään Marriot- tai Hilton-tasoa.

No laitas linkkejä niihin ok hotelleihin 500€/vko

Vierailija
53/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa maksaa siitä ettei (todennäköisesti) tarvitse kärsiä lapsimatkustajien metelöinnistä.

Ei. Lapset ei mölyä busineluokassa, mutta istuin jonka saa makuuasentoon on sen arvoinen. Helpottaa huomattavasti isokokoista ihmistä ja ei jonottaminen (ekana passintarkastus) ja ilmaiset ruuat ja juomat huononna tilannetta.

Vierailija
54/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota lapsi hommaa. Ei koskaan mitään ongelmia ja olen kuullut, että perheeltä lähtee businesluokka kesken lennon jos lapset mölyää.

Olin Finnairilla kolme vuotta lentoemäntänä ja tasan kerran oli kaksi teini-ikäistä "lasta" bisneksessä kaukolennoilla. Palstamammat tosin lentävät itse sitä lentokonettakin tarvittaessa.

Vierailija
55/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoat ja juomat kuuluu lipunhintaan economyssäkin, toki busineksessä paremmat. Siihen koneeseen ekana pääsylle en juurikaan laskisi hintaa.

Vierailija
56/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Finnairilla kolme vuotta lentoemäntänä ja tasan kerran oli kaksi teini-ikäistä "lasta" bisneksessä kaukolennoilla. Palstamammat tosin lentävät itse sitä lentokonettakin tarvittaessa.

juuri näin. Businesluokka on tehty hiljaisuutta varten luksus elämyksillä. Ei meluavia ihmisiä tai lapsia.

Vierailija
57/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin myös mieluumin menomatkalle paremman paikan. Maksaisin myös paluumatkalle saman jos onnistuisi. Suoraan varatessa tokioon maksaa business 4000€. Tolla tarjouksella saisi 1500 ja on joka pennin arvoista.

Siis mitä? Miten niin on joka pennin arvoista?  En tajua tätä. Minä en ikinä maksaisi 500-2000 euroa suuntaansa ylimääräistä siitä hyvästä, että penkissä on vähän enemmän säätövaraa ja saa juoda lasista muovimukin sijasta.  Lennän säännöllisesti USAan ja Kiinaan.  

Vierailija
58/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

juuri näin. Businesluokka on tehty hiljaisuutta varten luksus elämyksillä. Ei meluavia ihmisiä tai lapsia.

Businesluokkaa ei ole kielletty lapsiperheiltä, se maksaa paikastaan siellä, kellä on varaa. Siitä lapsen lipusta on maksettu ihan sama summa kuin kenen tahansa luksuselämystä (mitä ei kyllä esim Finnairilla tarjota, vaan lähinnä hieman parempaa istumamukavuutta) hakevan lipusta. Luonnollisesti  k a i k k i  häiriköt poistetaan varmaan bisneksestä viimeistään käsiraudoissa määränpäässä, mutta mitenkään oletusarvoista ei ole, että hiirenhyppäämää ei bisneksessä kuulu. Ja lentoemona nyt voi väittää kuka tahansa työskentelevänsä.

Vierailija
59/72 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sainpas tänään upgreidin businessluokkaan. Finskin Oulu-Helsinki lennolla :) :) :)

Ei ollut klamyyriä..

60/72 |
16.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisessa Tokioon suuntaavassa isossa koneessa voisin ekstraa maksaakin Finnairin business-paikoista. Hiukkasen parempia kuin ne pienempien koneiden onnettomat kolmen rivin paikat, joissa keskipaikka on tyhjänä.