Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin käyttää narsistia hyväkseen? Mielestäni on mutta tein niin silti

Vierailija
30.11.2025 |

En jaksa perustella ko ihmisen narsismia, mutta kun ymmärsin että jos hän saa kokea olevansa se jonka ansiosta olen mitään tai kukaan, käyttää hän kaiken energiansa siihen että saan enemmän. Jos missään vaiheessa toisin esiin että saavutukset on omiani, niin hän kostaisi ankarasti. En ole mitenkään oppinut tai hyötynyt hänestä oikeasti, mutta koska hänellä on tietyn tyyppinen asema, on hän pystynyt narsismin huumassaan vakuutamaan muut minusta. Se on tepsinyt vaikka jotkut fiksummat ovat vähän naureskelleet että siinä oli ihminen joka tykkäsi kehua itseään ja omaa erinomasuuttaan.

Tämän edun saadakseni olen toki joutunut esittämään itsekin olevani hänen ansiostaan jotain. Vuosia hän yritti nujertaa minua kun en ihaillut häntä, jostain syystä itsensä ihailu. sairaus on niin vahva että loppujen lopuksi huippuälykäs ihminen ei tajua että täyskäännökseni on tietysti petos - kun mielistelen, hän käyttää itseään puolestani.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: onkohan tämä sitä narsistin hovia? Olenko osa sitä? En kyllä kenellekään häntä kehu tai puolia pidä, en koe olevani hänen puolellaan mitenkään.

Vierailija
2/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sullakin huvit. Mikähän mahtaa olla oma diagnoosisi tuossa kuviossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea itsekeskeistä sepustustasi.

Vierailija
4/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, hankipa jokin mukava harrastus! Mene vaikka kävelylle.

Vierailija
5/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kyse mistään huvista, vaan siitä että elämääni alhaisilla tavoilla piinannut ihminen sai mielestäni ainakin hieman maistaa omaa lääkettään (manipulointi) ja se samalla auttoi minua vaikeassa tilanteessa eteenpäin. Mielestäni mitään suurta harmia kenellekään ei tästä syntynyt. Toki myönnän että oivallukseni tuottaa minulle mielihyvää. Im only human.

Vierailija
6/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin funtsin...

Vierailija
7/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi narsistia ja manipulaattoria pyörittänyt toisiaan.

Vierailija
8/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, hankipa jokin mukava harrastus! Mene vaikka kävelylle.

Tai kirjastoon lukemaan vaikkapa opuksia jotka kertoo narsismista, löytyisköhän sieltä jotain joka kertoo sinusta?

Vierailija
9/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä minäkin funtsin...

Varmaan vanhanaikainen veetutus ja ajatus karmasta. Lisäksi ymmärsin että sairas ihminen ei tule koskaan oppimaan mitään, enkä tule koskaan saamaan häneltä mitään hyvitystä tai anteeksipyyntöjä. En usko että hän vieläkään ymmärtää että häntä vedätettiin, ja hyvä niin.

ap

Vierailija
10/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisethän pyrkii hyötymään toisistaan vaikka työelämässä ihan jatkuvasti, peesaillaan voittajia ja hyljeksitään hylkiöitä eikä kukaan vaikuta pohdiskelevan tällaisten moraalista puolta. Oma ongelmani on ilmeisesti se että myönsin ääneen asian. 

ap

Vierailija
11/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekavaa ....

Vierailija
12/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se. Kaksi narsistia on tässä vastakkain tai sitten yksi narsisti, joka kokee ansaitsevansa enemmän kuin mitä saa, koska oma napa on tärkeämpi.

Vierailija
13/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä se. Kaksi narsistia on tässä vastakkain tai sitten yksi narsisti, joka kokee ansaitsevansa enemmän kuin mitä saa, koska oma napa on tärkeämpi.

Tai sitten kyse on siitä mistä sanoin olevan kyse, mutta siitä keskusteleminen ei näköjään ole tarpeeksi kiinnostavaa.

ap

Vierailija
14/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jaksoin. Itse tunnen kaksi, kolme huomiohakuista persoonallisuutta tai jopa narsistia. Olen myös huomannut, että helpointa on millään tavoin antaa heidän oikeasti vaikuttaa elämääni. Myötäillen pääsee helpommalla ja voi nauraa makeasti heidän selkänsä takana.

Vierailija
15/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jaksoin. Itse tunnen kaksi, kolme huomiohakuista persoonallisuutta tai jopa narsistia. Olen myös huomannut, että helpointa on millään tavoin antaa heidän oikeasti vaikuttaa elämääni. Myötäillen pääsee helpommalla ja voi nauraa makeasti heidän selkänsä takana.

Jotain tällaista kokemusta juuri hain, itselläni tuo en ehkä hieman äärimmäinen 

ap

Vierailija
16/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla tekemisissä tuollaisten kanssa?

Vierailija
17/17 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sinä selität?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme