Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Finnair Business-luokka. Kannattaako maksaa pieni ekstra?

Vierailija
15.03.2017 |

Eli tilanne se että ollaan menossa Tokioon lomalle. Varattiin ihan perusliput, mutta nyt tuli viestiä että 498€ per lippu saataisiin paluumatkalle korotettua lippu business luokkaan.

Eli onko kokemusta kannattaako?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. Tuolin saa makuuasentoon ja koneesta pääsee ekana pois.  lapsia ei myöskään ole metelöimässä businespuolella. Lounge käytössä molemmilla asemilla ja ilmaiset ruuat ja juomat koneessa.

Miten niin ei ole lapsia metelöimässä? Minun on ainakin. Tosin pyrimme välttämään tilanteita, että metelöisi, mutta aina se ei ole mahdollista.

En ole kyllä nähnyt. Sen tiedän että joillakin lennoilla on ollut mutta laitettu pois metelöimisen takia.

Vierailija
22/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin myös mieluumin menomatkalle paremman paikan. Maksaisin myös paluumatkalle saman jos onnistuisi. Suoraan varatessa tokioon maksaa business 4000€. Tolla tarjouksella saisi 1500 ja on joka pennin arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa että luulin pitkään että aloitusviestissä on kirjoitusvirhe. :D Oikeastiko joku maksaa 500 e EKSTRAA lipun hinnan päälle että pääsee business-luokkaan? En oo tienny että se on noin tolkuttoman hintasta. Huh. Onko mitään järkeä maksaa muutamasta tunnista satasia? Tolla summallahan sais jo toisen lennon tai periltä paremman hotellin. No, jos on millä mällätä niin.. Minusta kyllä vain tyhmää.

Vierailija
24/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa että luulin pitkään että aloitusviestissä on kirjoitusvirhe. :D Oikeastiko joku maksaa 500 e EKSTRAA lipun hinnan päälle että pääsee business-luokkaan? En oo tienny että se on noin tolkuttoman hintasta. Huh. Onko mitään järkeä maksaa muutamasta tunnista satasia? Tolla summallahan sais jo toisen lennon tai periltä paremman hotellin. No, jos on millä mällätä niin.. Minusta kyllä vain tyhmää.

muutamasta tunnista? lennot 10 tuntia..

Vierailija
25/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata! Tuolla rahalla ja halvemmallakin saa jo uuden menopaluulennon Tokioon tai muualle.

Vierailija
26/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Olen lentänyt monesti korotettuani pisteillä ja rahalla ja tosi paljon mukavampaa, etenkin jos on yölento.

Vierailija
27/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ottaisin myös mieluumin menomatkalle paremman paikan. Maksaisin myös paluumatkalle saman jos onnistuisi. Suoraan varatessa tokioon maksaa business 4000€. Tolla tarjouksella saisi 1500 ja on joka pennin arvoista.

Nämä halvat tarjoukset on ylijääneitä paikkoja.

Minulle tarjottiin yhdellä lennolla tällöistä menomatkalle, koska tilaa oli, paluumatkalle ei koska business oli täynnä.

Vierailija
28/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa! Euroopan lennoilla ei, niin kuin joku jo kirjoittikin.

Vierailija
29/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairilla ei kannata, joillan tasokkaammilla lennokkifirmoilla kyllä. Toi Finskin business on vitsi, jos vertaa monen muun business-luokkaan.

Vierailija
30/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat jotka eivät ole koskaan kaukolennon bisneksessä lentäneet, eivät tiedä millaista luksusta se oikeasti on karjaluokkaan verrattuna. Aloittajan kannattaa satsata tarjoukseen, mikäli rahatilanne sen sallii.

Vierailija
31/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. :D Maksaisin 500 e ekstraa isommista penkeistä jos matka kestäisi vaikkapa 2 viikkoa. 10 tuntia seisoo vaikka päällään. Matkustan 1-2 krt vuodessa Thaimaahan (lennot useimmiten 12 h /suunta) eikä ole kyllä koskaan ollut mitään ongelmia siellä tavisten osastolla. Ehkä pääsenkin näin opiskelijana matkustamaan paljon juuri siksi etten tuhlaa rahojani tuollaiseen järjettömyyteen. :D Mulla on vieläkin semmonen olo että kaikki tässä ketjussa vaan trollaa mutta kyllä te taidatte tosissanne olla. Mielestäni kyse on melkein kusetuksen tasoisesta höpläytyksestä jossa tyhmältä viedään rahat.

/24

Vierailija
32/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että on trollailua. Palkkaketjuissa menee aina överikis, mutta eköhän osalla oikeesti ole tulot hyvällä tolalla. Ja jos kerran kaks vuodessa pääsee reissuun niin miks ei hemmottelis itseään.

Vierailija
33/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta otatte jos ei riko matkabudjettia. Itse otan aina joa tarjotaan. Ikinä en täyttä hintaa maksais. 4000€ lennoista on jotain aivan järkyttävää vaikka olis tulot mitkä tahansa. Jos rahaa olisi paljon niin mieluummin ottaisin sitten sviitin matkakohteen hotellista noilla rahoilla.

Vierailija
34/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. :D Maksaisin 500 e ekstraa isommista penkeistä jos matka kestäisi vaikkapa 2 viikkoa. 10 tuntia seisoo vaikka päällään. Matkustan 1-2 krt vuodessa Thaimaahan (lennot useimmiten 12 h /suunta) eikä ole kyllä koskaan ollut mitään ongelmia siellä tavisten osastolla. Ehkä pääsenkin näin opiskelijana matkustamaan paljon juuri siksi etten tuhlaa rahojani tuollaiseen järjettömyyteen. :D Mulla on vieläkin semmonen olo että kaikki tässä ketjussa vaan trollaa mutta kyllä te taidatte tosissanne olla. Mielestäni kyse on melkein kusetuksen tasoisesta höpläytyksestä jossa tyhmältä viedään rahat.

/24

Olen 22-vuotias opiskelija ja vastasin ketjuun jo aiemmin että kannattaa. Itse matkustin pisteillä äidin upgreidattua 16-vuotiaana ja aikuisena olen itse upgreidannut lentoni. Arvostan mukavuutta ja olin viime vuonna yhteensä 3kk ulkomailla. Kärsin pahasti jet lagista joten mielestäni hyvistä yöunista, mukavasta tilasta ja ruuasta kannattaa maksaa. Viisaasti rahoja käyttämällä pääsevät muutkin pitkälle.

Vierailija
35/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon oon lentänyt mutta ihan tavallisesti. Yleensä nukun ainakin paluumatkalla, oon niin väsynyt kun on ollut antoisaa. 

Vierailija
36/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa yksi reissuraportti Finnairin busines class:

Jos tyylillä haluaa matkustaa niin sitten Etihadin First class:

Vierailija
37/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös miettiä sitä sen lentokenttäajan kautta. Kuten mainittu niin ei tarvitse jonottaa ja loungessa saat rentoutua ja saat ruokaa ja juomaa. Jos pitä odotus niin kahdeltakin menee helposti 100€ lentokentällä ruokiin ja juomiin. Eli tosiasiassa ero ei ole 500€ vaan paljon vähemmän.

Vierailija
38/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Business on eri juttu kuin 1.luokka

Finskillä ei ykköstä edes löydy.

Vierailija
39/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei olis kyl kiva toi finskinkin bisnes. Toi etihad on aivan överi :) voi ku pääsis noin matkustaa joskus

Vierailija
40/72 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon matkustavana työn puolesta totean vaan, että Finnair on kuin halpalentoyhtiö, jolla normiyhtiön hinnat. Lentoemäntiä parveilee koneessa pälyillen matkustajia epäluuloisesti. Jos mahdollista, valisen minkä tahansa yhtiön (huom! Myös halpalentoyhtiön) Finnairin sijasta.