Risumies kuoli
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2017/03/15/Risunjemmaaja-videolle%…
Oletteko nyt tyytyväisiä kiusaajat?
Kommentit (287)
Vierailija kirjoitti:
Miehen varsin lievään rikokseen nähden oli kyllä järjetön vihakampanja.
Taas saatiin yksi uusi somevihan vuoksi terveytensä ja henkensä menettänyt.
Vihakampanja? Kuka häntä vihasi? Henellehän vain naurettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teri Niitti menehtyi vuoden päästä siitä, kun joutui laajan nettivihan kohteeksi. Tämä mies menehtyi muutaman kuukauden päästä siitä, kun joutui laajan nettivihan kohteeksi. Sattumaa? Enpä usko.
Joo sydänvaivat varmasti korreloi kiusaamisen kanssa.
Kyllä itse asiassa sydänvaivat korreloi aika vahvasti stressin kanssa.
Ketä kiinnostaa? Ällöttävä huonokäytöksinen vanha ukko jolla heilui tekarit suussa.
Täälläpäin oli silloin kun kamerakännykät alkoivat yleistyä, tietyllä yläasteikäisten porukalla oikein tapana provosoida kiivasluonteiksi tiedettyjä vanhempia ihmisiä. Siinä vaiheessa kun kiusattu alkoi hiiltyä, alettiin tilannetta kuvaamaan. Videot näyttivät sentään vain kavereilleen, ei tainnut Youtube olla vielä silloin olemassa, tai ei ainakaan mitenkään kovin yleisesti käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Risumiehen tietää kaikki, mutta kuka se kuvaaja on? Eikö sitä ole selvitetty? Tuntuu oudolta, jos on pysynyt salassa.
Kuvaajalla ei ehkä nyt ole kaikkein parhaimmat tunnelmat. Ei ainakaan pitäisi olla. Törkeää laittaa video julkisesti. Mua se ei naurattanut yhtään, ihmisen hätää on hirveä katsoa.
Kuvaajan nimi tiedetään ja valokuvaaminen kuvaajasta löytyy googlettamalla kuvaajan nimi,mutta ensin pitää mennä Suomi24:n Kouvola-paikkakuntaa koskevalla sivulle.Sieltä minä ainakin sain kuvaajan nimen tietooni ja ylilauta-foorumi on myös tehokas tiedon välittäjä.
Eikai se nyt sen somevihan takia kuollut. Vanha ukko.
Vierailija kirjoitti:
Ensin Matti Inkinen, seuraava oli Teri Niitti, sitten Risumies. Onko seuraava Henna... Toivon että lopettavat itse itsensä typeryyksissään, nämä verenhimoiset hyeenat, jotka ovat painostaneet monia ihmisiä tappamaan itsensä, levittämällä juoruja.
Kuka tämä Henna on? Siksi vaain jos näkee kiusattavan voi mennä puolelleen.
Onko totta että kuvaaja on ammatiltaan sairaanhoitaja?! Uskomatonta, v-ttu hoitoalan ihminen jolla jos kenellä pitäis olla empatiaa...
Pisit harmittamaan tämä uutinen. Osanotot läheisille. Toivottavasti mies ei joutunut hirveästi kärsimään tämän saamansa julkisuuden takia. Mielestäni kuvaaja teki väärin laittaessaan videon internettiin ilman kuvattavan lupaa ja tämä ilmiö on todella perseestä. Olis voinut selvittää asiaa vaan paikan päällä kahden kesken tai korkeintaan poliisien kanssa, niinku ennenvanhaa, mutta ei kun heti laittamaan nettiin ja vielä oma kanta sihen päälle, niin toinen on ihan puolustsukyvytön. Vihaan tätä nykyajassa. Jos jollain on vaikka huono päivä ja sattuu sanomaan jotain typerää, niin on väärin, että joku videoi sen ja laittaa kaiken kansan nähtäville ilman toisen lupaa. Se ei kerro koko totuutta eikä mitään tästä ihmisestä. Tollaisista ilman kuvattavan lupaa levitetävistä videoista pitäs kuvaajan ja levittäjän saada kunnon sanktiot.
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla ainut joka sääli miestä, kun näin videon ensimmäistä kertaa. Ehkä se johtuu siitä, että minua on koulukiusattu.
Te jotka olette pilkanneet miestä netissä; olette aivan yhtä pahoja kun koulukiusaajat, samaa roskamassaa.
Mä säälin kans. En ymmärtänyt miksi kukaan halusi videota kuvata tai näyttää tai välittää. En pidä risujen jemmaamista enkä kiroilua hirveinä rikoksina mutta en myöskään kummosina mediatempauksina.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta että kuvaaja on ammatiltaan sairaanhoitaja?! Uskomatonta, v-ttu hoitoalan ihminen jolla jos kenellä pitäis olla empatiaa...
No nehän on jotain amiksia. Tuskin niillä paljonkaan on järkeä päässä kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä hittoa te höpötätte? :D Ai että oikeen kiusaamista! Hah, antakaa mun nyt nauraa. Voin itse entisenä koulukiusattuna sanoa, ettei tuo mitään kiusaamista ollut nähnytkään. Risu-ukkoahan arvostettiin jonnepiireissä, hänhän oli kunnioitettu ja videoita pidettiin komiikkana. Itsekin katselin risuvideoita ja repeilin, koska ne olivat vaan niin huvittavia! Se oli tilannehuumoria eikä mitään kiusaamista. Älkää nyt viitsikö olla tuollaisia uhriutujia ja aloittaa jotain nillitystä tästäkin asiasta, ukko oli selvästi dementoitumassa ja muutenkin sen näköinen, että oli varmasti viinakin maistunut. Sellainen tavallinen suomalainen äijänkäppänä, joka ei ehkä olisi halunnut semijulkkikseksi, mutta joka ei myöskään sen takia kuollut. :D Olisi potkaissut tyhjää jokatapauksessa pian, mutta kurja juttu, R.I.P! Risumies ei unohdu koskaan.
Hyvää läppää heppu heitti, olisin bissen tarjonnut, en pilkannut, jos olisin jossain törmännyt sen verran legenda tyyppi. Hyvät naurut sain, koko absurdista jupakasta.
Ihmistyyppinä tuollaisia toisten asioihin sekaantujia, kuten kuvaaja oli en voi sietää.
Vierailija kirjoitti:
Sietikin kuolla ympäristönpaskaaja juntti skappari homo
Entäs tämä someympäristönpaskaaja kuvaaja , eikä hänen roskansa ikinä maadu toisinkuin luomurisut metsään!
Minua jotenkin harmittaa. Jos olisi nykyiselle kapiaiselle vittuillut, niin vittuilija olisi ollut solmussa ja hävinnyt kaikki todisteet.
Vanhan kansan mies ei pärjännyt lihaksilla, vaan verbaalisella lahjakkuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä hittoa te höpötätte? :D Ai että oikeen kiusaamista! Hah, antakaa mun nyt nauraa. Voin itse entisenä koulukiusattuna sanoa, ettei tuo mitään kiusaamista ollut nähnytkään. Risu-ukkoahan arvostettiin jonnepiireissä, hänhän oli kunnioitettu ja videoita pidettiin komiikkana. Itsekin katselin risuvideoita ja repeilin, koska ne olivat vaan niin huvittavia! Se oli tilannehuumoria eikä mitään kiusaamista. Älkää nyt viitsikö olla tuollaisia uhriutujia ja aloittaa jotain nillitystä tästäkin asiasta, ukko oli selvästi dementoitumassa ja muutenkin sen näköinen, että oli varmasti viinakin maistunut. Sellainen tavallinen suomalainen äijänkäppänä, joka ei ehkä olisi halunnut semijulkkikseksi, mutta joka ei myöskään sen takia kuollut. :D Olisi potkaissut tyhjää jokatapauksessa pian, mutta kurja juttu, R.I.P! Risumies ei unohdu koskaan.
Itsekin olen miettinyt että hän on kunnioitettu jonnepiireissä, enkä ole törmännyt hänen haukkujiin
Ehkä jonnepiireissä kunnioitettiin, mutta hehän ovatkin eräs erittäin näkyvä ryhmä internetissä ja heidän varjoona jäävät ne, jotka päättivät ottaa oikeuden omiin käsiinsä kiusaamalla tätä miestä. Sitäpaitsi oli se huomio sitten minkälaista tahansa, vaikka nimmarien pyytelyä tms. niin onhan sekin raskasta erityisesti vanhemmalle miehelle, joka haluaisi vain elää normaalia elämää eikä huomiota edes kaipaisi. En mä ainakaan haluais, että mua tunnistettais kokoajan tuolla ihmisten ilmoilla.
Nyt täytyy muistaa, että risumies itse suostui vielä myöhemminkin jonnejen kuvattavaksi ja oikein antoi tyylinäytteitään huutamalla jonnejen videolla PERRRRKELE, eli kyllä hän siitä huomiostaan nauttikin. Parodisoi itse itseään.
Yhtäkkiä keksikin alkaa esittää uhria, ilmeisesti rahan kiilto silmissään kun tajusi, että on ihan oikea julkkis ja sillä voi tienata. Kiero ukkohan se oli kun osasi valoisana kesäyönä yrittää säästellä muutaman euron tumppaamalla roskansa muiden murheeksi. Todennäköisesti oli koko ikänsä toiminut niin. Siksi se niin paljon harmittikin kun kerrankin vanhoilla päivillään jäi rysän päältä kiinni.
Onhan se video oikeasti hauska, tekopyhää väittääkään muuta. Olen kiitollinen kuvaajalle, koska en ole varmaan ikinä elämässäni nauranut niin paljon. Eikä mielipiteeni muutu yhtään, vaikka se kuvaaja jonkun tuomion vielä saisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se maksamaton taksiasiakasmummo selvisi vajaat kymmenen vuotta sitten aika vähällä kohulla, vaikka video keräsi Youtubessa paljon katsojia. Nainen oli vieläpä jonkun helsinkiläisen yläasteen opettaja.
Tää on mun koti, äääääääääääääää :D XD
Taksimummo oli Youtuben alkuaikojen videoita. Sosiaalinen media ei ollut vielä siihen aikaan voimissaan, niin mummo sai olla rauhassa suuremmalta kohulta. Ei tainnut Youtuben ulkopuolelle pahemmin levitä.
Itsekin olen miettinyt että hän on kunnioitettu jonnepiireissä, enkä ole törmännyt hänen haukkujiin