Miten tupakasta eroon ennen synnytystä
Hävettää pyytää päästä synnytyksen jälkeen tupakalle,muutenkin tiedän olevani paska ja itsekäs joten en tarvitse moralisointia.
Neuvolassa en uskalla edes asiasta kysyä kun katsovat heti kun olisin tuhoontuomittu äitinä.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Heität tupakat roskikseen ja viet roskiksen roskakatokseen. Kärsit ja kärvistelet tahdonvoimalla pari päivää-viikon, se on se kriittisin aika. Tee se lapsesi takia, hän ansaitsee äidin joka ei ole päihderiippuvainen.
Tsemppiä!
Pakko todeta että en pidä itseäni "päihderiippuvaisena" ei kuitenkaan mitkään laittomat huumeet kyseessä.
Eka raskaus meni ihan hyvin,35 viikolla istukka irtosi ja aloin itse miettiä oliko tupakoinnilla vaikutusta asiaan. (Poltin vain 4-8 päivästä riippuen) tunnon tuskissa kysyin kätilöltä joka sanoi ettei välttämättä liittynyt tupakointiin.
Mutta nyt haluan eroon ennen kun synnytys koittaa,jos johtuikin istukan irtoaminen tuosta niin en kestä omaa tyhmyyttä.
Heität tupakat roskiin ja kärvistelet. Ei ole helppoa mutta on sen arvoista!
Ahdistaa muutenkin ja vielä enemmän kun tietää ettei saa sitä "hermoröökiä".Nyt kunnon vinkit kehiin!
synnytät sitten nortti huulessa niinkuin kunnon kovat ämmät tekee. ;D
Siis oletko polttanut koko raskausajan ja nyt synnytyksen takia joudut luopumaan tupakasta puoleksi päiväksi?
Oli kamalaa olla sellaisen huonetoveri sairaalassa joka lässytti vaan lapselleen kuinka rakas tämä on.poltti valehtelematta askin päivässä ja voi juma sitä käryn määrää!Monet kerrat pyysi mun olemaan vauvan kanssa jotta pääsee tupakalle,myös kätilön kuulin puhuvan hänelle että vauva ei pidä "savuisesta"maidosta mutta jatkoi silti.Ja parasta tuossa että lapsi oli syntynyt rv34 ja mennyt tehon kautta.Ei ollut hänen syynsä kuulemma.Niin onnellinen kun lapsi oli päässyt osastolle vierihoitoon vihdoin muutaman viikon jälkeen.
Ei sen vauvan syntymän jälkeen enää tee mieli röökiä. Ei ainakaan itsellä tehnyt. Pari kertaa kävi mielessä mut pidin pääni ja ajattelin vauvaa. Tuskin haluaa haistella paskan hajuista äitiä, saati sitte juoda pahaa maitoa(jos rintaruokinnalla) itsellä auttoi sellasina pahoina hetkinä tuo ajatus ja pahimman yli päästyä ei sitte enää oo tarvinnutkaan polttaa. Kyllä sä pystyt olee ilman kun vaan olet tarpeeksi sitkeä etkä ajattele koko tupakkaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Siis oletko polttanut koko raskausajan ja nyt synnytyksen takia joudut luopumaan tupakasta puoleksi päiväksi?
Huomenna on rakenneultra joten en ole koko raskautta polttanut.sitäpaitsi yritin kysyä neuvoa miten saisin lopetettua ihan lapsen vuoksi myöskin.
Vierailija kirjoitti:
Oli kamalaa olla sellaisen huonetoveri sairaalassa joka lässytti vaan lapselleen kuinka rakas tämä on.poltti valehtelematta askin päivässä ja voi juma sitä käryn määrää!Monet kerrat pyysi mun olemaan vauvan kanssa jotta pääsee tupakalle,myös kätilön kuulin puhuvan hänelle että vauva ei pidä "savuisesta"maidosta mutta jatkoi silti.Ja parasta tuossa että lapsi oli syntynyt rv34 ja mennyt tehon kautta.Ei ollut hänen syynsä kuulemma.Niin onnellinen kun lapsi oli päässyt osastolle vierihoitoon vihdoin muutaman viikon jälkeen.
Mitä "parasta" tuossa nyt sitten oli?
Miksi ihmeessä AP:kin on pitänyt ryhtyä lisääntymään, jos ei kerran lapsen terveys kiinnosta kettujaan.
Nicorette-purkka. Tai laita nuuskaa huuleen. Molemmat ajaa saman asian kuin tupakka.
Ostat Nicorettea ja luepas ihan huolella googletuksen jälkeen taudista nimeltä keuhkoahtaumatauti. Mun sukulaiseni kuoli siihen 62-veenä. Isäni kuoli sydäriin (tupakoitsija) 63 veenä, ekan sydärin sai jo 40 veenä. Punaista norttia veti. Lastenlapset ei ehtineet paljon ukkiin tutustua. Ruumiinavauslausunnossa oli maininta alkavasta keuhkoahtaumataudista.
ajattelit sitten että tupakka on terveellistä lapsellesi?
Vierailija kirjoitti:
synnytät sitten nortti huulessa niinkuin kunnon kovat ämmät tekee. ;D
Tätä menoa kyllä.Ystäväpiirissäni kaksi samaan aikaan raskaana kanssani,oletin raskauden alettua että heiltä saisi tukea lopettamiseen mutta ehei,ovat molemmat kovia polttelemaan ja sanovat aina että kai tiedän että stressi joka lopettamisesta seuraa on vaarallisempaa sikiölle kun itse polttelu. Ihan raskauden alussa olin melkein viikon ilman,mutta toinen kavereista alkoi polttamaan vieressäni ja sanoin että menee muualla.totesi vain että on hänkin raskaana eikä ole valmis luopumaan vapaudestaan.tarjosi sitten mulle ja loppu historiaa.oon niin huono tän itsekurin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Nicorette-purkka. Tai laita nuuskaa huuleen. Molemmat ajaa saman asian kuin tupakka.
Onko nuo kyseiset pienempi paha sitten?oikeasti en tiedä.
Jos pyytää oikeasti apua onko aina pakko jonkun tulla haukkumaan ja mollaamaan?se ei ainakaan auta asiaa vaan pahentaa.
Lapsen asiallinen ja hyvä hoito, sekä kasvatus vaatii tahdonvoimaa ja itsekuria paljon enemmän kuin tupakoinnin lopetus. Miksi et ensin lopettanut tupakointia ja vasta sitten jättänyt ehkäisyä pois?
Ei sulla edes ole sellaista vaihtoehtoa, ettet lopettaisi nyt heti. Jokainen tupakka, jonka poltat on lapsen pahoinpitelyä.
Eihän siinä auta yhtään mikään muu kuin tahdonvoima ja päätös. Itsekin olen polttanut melkein 10 vuotta mutta positiiviseen testiin loppui. Nyt rv26 eikä enää tupakkaa tee mielikään, eka kuukausi oli melko tuskainen mutta sen jälkeen ei ole tehnyt yhtään mieli vaikka joku polttaisi vieressäkin. Sisälläni kasvavan lapsen pitäisi olla tarpeeksi hyvä syy, enpä osaa muuta neuvoa antaa miten lopettaa. Keskustele asiasta neuvolassa tai googleta mitä kaikkea tupakointi voi sikiölle aiheuttaa, vaikka kai se nyt jo tiedossa on ja monille neuvolassakin sanotaan vaan että lopettamisen aiheuttama stressi pahempi ym täyttä paskaa.
En ymmärrä, miksi pitää ehdointahdoin a)tuhlata rahat johonkin josta ei tule hyvä olo/hyvä mieli b)pilata oma terveys c) pilata tahallaan lapsiensa terveys d)aiheuttaa itselleen jatkuva huono olo, hermostuneisuutta, pakko päästä "hermosavuille" yms.
Kyllä, olen itsekin tupakoinut. Lopetin, kun halusin lapsia ja aloin miettiä tupakointia syvemmin. Turhake, josta tulee vihaiseksi, lyhyt pinnaiseksi, pahalle haisevaksi, sairaaksi, köyhäksi.
Lopettaminen on sen hetken pieni tuska, itselläni ei ollut mikään suoritus, kun ajattelin kuinka typerältä se pillin imeminen ja värjöttely pakkasessa näyttääkään, kaikki vain sen takia, että voin maistaa suussani paskan ja tiedän kuinka paljon rahaa valuu hukkaaan joka viikko. Nekin rahat voisi laittaa kampaajaan, hyvään ruokaan jne.
Olen itse tupakoinneen äidin lapsi, minulla on paljon ongelmia, mm. keskittymishäiriö, aistiyliherkkyyksiä ja atopia. Kaikki todennäköisesti äitini minulle tahallaan aiheuttamia ongelmia.
Nyt äitini on kuolemassa keuhkoahtaumatautiin ja hänellä on 2 eri syöpää, jos näkee seuraavan lapsenlapsensa, niin onni, jos ei, niin tästä kaikesta hän halusi luopua vain sen takia, että saa seisoa ulkona imemässä huonon makuista ilmaa.
Jos se istukan irtoaminen (yksi hengenvaarallisimmista raskauskomplikaatioista sekä sulle että vauvalle) ei herättänyt tarpeeksi, niin miten kuvittelet, että sua voitaisiin tässä asiassa enää auttaa?
Olisit voinut kuolla tuohon istukkakomplikaatioon ja vauvasi henki oli todellisessa vaarassa ja voi olla, että tässä raskaudessa käy samoin ja on tuurista kiinni, pääsetkö hoitoon ajoissa.
Heität tupakat roskikseen ja viet roskiksen roskakatokseen. Kärsit ja kärvistelet tahdonvoimalla pari päivää-viikon, se on se kriittisin aika. Tee se lapsesi takia, hän ansaitsee äidin joka ei ole päihderiippuvainen.
Tsemppiä!