Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsokaa nyt tarkkaan, ketä "autatte" ( apua vähävaraisille-ryhmät)

Vierailija
15.03.2017 |

Lueskelin noita ilmoituksia ja nyt on uusi trendi vallalla. Sama perhe saa apua kuukausien ajan. Ensin on saatu apua loppuvuonna ja nyt on taas sähköt katkaistu ja taas on ihmisiä jo rahaa keräämässä, on ruokakasseja ovella jne. Jotenkin kyllä tuntuu taas oudolta noi jutut. En tiedä auttaako tuo ketään, että opetetaan siihen että apu tulee aina ulkoapäin.

Kommentit (259)

Vierailija
221/259 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes pääse liittymään kännykällä tuollaiseen ryhmään, olen aiemminkin yrittänyt. Eikö onnistu mobiililla...?

Mihin ryhmään yritit liittyä? 

Vähävaraisille apua. Käsittääkseni ei ole niin paikkakuntasidonnainen?

Kokeile mennä selaimella Facebookiin (ei siis kännykässä olevalla Facebook-sovelluksella). Mulle ainakin Androidissa tuli heti se Liity ryhmään -painike. 

Hei, tämä onnistui! Hienoa, paljon kiitoksia Sinulle!! 😊

Vierailija
222/259 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset saa apua KOKO AJAN ja minä en sit hitto millään. Olen jo luovuttanut ja yritän pärjätä omillani. Joulun alla yritin saada edes jostain jotain, 20€ lahjakortti kauppaan olis riittänyt ni enpä saanut. Vastauksia tuli parilta järjestöltä "valitettavasti kaupungissasi ei ole toimistoa, joten emme voi auttaa" tai ei vastattu mitenkään. Ihmisiltä en edes kehdannut kysellä. Tai saimmehan me apua... Yhdet housut, yhden paidan, joulukalenterin ja vauvojen nuppipalapelin (nuorin on jo 3..)

Ilmaisin osittain itseäni huonosti. Paita,housut ja joulukalenteri oli kiva. Palapelin olisi voinut antaa jollekkin pienemmälle lapselle. Apua en lahjoihin siis kaivannut, vaan perus ruokaostoksiin vaikka 20€:lla. Olisin mieluummin ottanut vastaan paketin leipää, maitoa ja vaikka litran jogurttia. Lahjoja sukulaisilta tulee ihan riittävästi ja riittää jos jokainen lapsi saisi yhden. En saanut näitä keneltäkään yksityishenkilöltä vaan järjestöltä. Harmitti samalla kun toinen kaveri (yh) kehuskeli kuinka heille kannettiin 4 muovipussillisen yhdelle lapselle lahjoja eri tahoilta (lastensuojelu, Diakonia, hope) ja saivat vielä 80€ mll lahjakortin, Diakonia antoi 20€ s-ryhmälle ja lastensuojelu/sossu antoi tilille 40€. Minä en saanut mitään muuta kun tosiaan noi. Kun tarve oli huutava.

Kuinka kauan ennen joulua kerroit neuvolassa, sossussa, lastensuojelussa tai seurakunnan diakoniassa perheesi vaikeasta taloustilanteesta? Olen kuullut, että pitäisi jo alkusyksystä kertoa, jotta olisi mahdollista saada em tahojen avustuksia jouluksi.

Ei olla lastensuojelun piirissä ja neuvolat ovat kerran vuodessa/lapsi (eikä osu joulun lähistölle syntymät). Kerroin aivan liian myöhään, koska en todellakaan odottanut joulukuussa olevani sellaisessa tilanteessa. Oli tosiaan osassa jo jouluavustukset jaettu marraskuun lopussa.

Tuo oli sitten syynä eli kysyit apua liian myöhään. Monissa Facebookin avustusryhmissäkin pitää olla ajoissa liikkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/259 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes pääse liittymään kännykällä tuollaiseen ryhmään, olen aiemminkin yrittänyt. Eikö onnistu mobiililla...?

Mihin ryhmään yritit liittyä? 

Vähävaraisille apua. Käsittääkseni ei ole niin paikkakuntasidonnainen?

Kokeile mennä selaimella Facebookiin (ei siis kännykässä olevalla Facebook-sovelluksella). Mulle ainakin Androidissa tuli heti se Liity ryhmään -painike. 

Hei, tämä onnistui! Hienoa, paljon kiitoksia Sinulle!! 😊

Ollos hyvä vaan :)

Vierailija
224/259 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiset saa apua KOKO AJAN ja minä en sit hitto millään. Olen jo luovuttanut ja yritän pärjätä omillani. Joulun alla yritin saada edes jostain jotain, 20€ lahjakortti kauppaan olis riittänyt ni enpä saanut. Vastauksia tuli parilta järjestöltä "valitettavasti kaupungissasi ei ole toimistoa, joten emme voi auttaa" tai ei vastattu mitenkään. Ihmisiltä en edes kehdannut kysellä. Tai saimmehan me apua... Yhdet housut, yhden paidan, joulukalenterin ja vauvojen nuppipalapelin (nuorin on jo 3..)

Ilmaisin osittain itseäni huonosti. Paita,housut ja joulukalenteri oli kiva. Palapelin olisi voinut antaa jollekkin pienemmälle lapselle. Apua en lahjoihin siis kaivannut, vaan perus ruokaostoksiin vaikka 20€:lla. Olisin mieluummin ottanut vastaan paketin leipää, maitoa ja vaikka litran jogurttia. Lahjoja sukulaisilta tulee ihan riittävästi ja riittää jos jokainen lapsi saisi yhden. En saanut näitä keneltäkään yksityishenkilöltä vaan järjestöltä. Harmitti samalla kun toinen kaveri (yh) kehuskeli kuinka heille kannettiin 4 muovipussillisen yhdelle lapselle lahjoja eri tahoilta (lastensuojelu, Diakonia, hope) ja saivat vielä 80€ mll lahjakortin, Diakonia antoi 20€ s-ryhmälle ja lastensuojelu/sossu antoi tilille 40€. Minä en saanut mitään muuta kun tosiaan noi. Kun tarve oli huutava.

Kuinka kauan ennen joulua kerroit neuvolassa, sossussa, lastensuojelussa tai seurakunnan diakoniassa perheesi vaikeasta taloustilanteesta? Olen kuullut, että pitäisi jo alkusyksystä kertoa, jotta olisi mahdollista saada em tahojen avustuksia jouluksi.

Ei olla lastensuojelun piirissä ja neuvolat ovat kerran vuodessa/lapsi (eikä osu joulun lähistölle syntymät). Kerroin aivan liian myöhään, koska en todellakaan odottanut joulukuussa olevani sellaisessa tilanteessa. Oli tosiaan osassa jo jouluavustukset jaettu marraskuun lopussa.

Mutta joulu saatiin ja kiva sellainen. Harmitti se silti! Etenkin se, että toisille sullotaan avustuksia ovista ja ikkunoista kun toiset eivät saa mitään. Tai saimmehan me tosiaan jotain, mutta ruoka-apu oli se mitä pyysin.

Vierailija
225/259 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ruikuttavat opiskelijat voisivat mennä osa-aikaisiin töihin. Niin kuin kaikki muutkin tekevät jos ei raha riitä tai isi ei maksakaan kaikkea ryyppäämistä. Joo ''kissanruokaan'' varmasti menee opiskelija-asuntoloilla ne kerjäysrahat ;)

Kerro ihmeessä mistä saa töitä vaan menemällä? Kun ei niitä riitä edes valmistuneille ammattilaisille, kuka opiskelijan palkkaisi. Opintotuki 480 e, siihen päälle laina 300 e. Yhteensä 780e. Vuokra 320 e, ruoka alle 200 e, bussikortti 30e, koulujutut 20 e, puhelin ja netti 30e ja siihen päälle vakuutukset, lääkkeet, perus hygieniatuotteet jne. Tervetuloa kokeilmaan ruikuttavan opiskelijan arkea. Juuri eilen ystäväni itki minulle sitä, että hänen on varmaan lopetettava opinnot ja alettava työttömäksi, koska raha ei riitä opiskelijana.

Oletko kysynyt Extraajilta? Ja opiskelijoita palkataan, jokaisen kaupan seinällä on esim.lastenhoitokeikkoja. Oma tyttäreni tekee kahta työtä opiskelujen ohessa ja pärjää hyvin. Jos toisessa työssä ei ole tarpeeksi tunteja, toisessa yleensä on. Jaksaa, koska pitää itsestään huolta. Eri asia on sitten, jos pitää näitä hommia paskaduuneina, jotka eivät kiinnosta. Sanoisin, että työllistyminen riippuu omasta asenteesta.

En ole nähnyt aikoihin, että joku kysyisi kaupan ilmoitustaululla lastenhoitajaa.

Noh, ainakin noissa ns.paremmissa kaupunginosissa Hkissä kysellään, ihan ruokakaupan seinältä. Sieltä oma opiskelijamme ilmoituksen bongasi. Samoin täällä Espoossa etsitään paljon lastenhoitajia ihan oman lähikauppamme ilmoitustaululla.

Vierailija
226/259 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joulu saatiin ja kiva sellainen. Harmitti se silti! Etenkin se, että toisille sullotaan avustuksia ovista ja ikkunoista kun toiset eivät saa mitään. Tai saimmehan me tosiaan jotain, mutta ruoka-apu oli se mitä pyysin.

Olit vaan liian myöhään liikkeellä. Nuo avustukset päätetään tosiaan aika paljon ennen joulua. Joistain avustusryhmistä olisi vielä saattanut saada.

Vierailija
227/259 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin kuitenkin, että ei sua kovin paljoa harmita, että et ole lastensuojelun asiakkaana oleva yh etkä näiden avustusten vuoksi vaihtaisi paikkaa ystäväsi kanssa. Vai mitä?

Vierailija
228/259 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs aikaisempi kirjoittaja osui naulan kantaan sillä, että turhan monet yhteiskunnan tukien varassa elävät kuvittelevat, että heillä on OIKEUS vähintään samaan elintasoon kuin keskituloisilla työssäkäyvillä pariskunnilla/perheillä on.

Eli on muka OIKEUS uusimpiin kännyköihin, Tallinnan matkoihin, Ruotsin risteilyihin, huvipuistoretkiin monta kertaa kesässä jne jne. Eli kaiken on yhteiskunta heille velkaa.

En tiedä ketään keskituloista, kenen mielestä keskituloisilla on OIKEUS varakkaiden elintasoon. En osta Audi A6 koska minulla ei ole siihen varaa, ostan huomattavasti halvemman auton. En matkusta Karibialle joka vuosi, menen Kanarialle kun ENSIN OLEN SÄÄSTÄNYT PALKASTANI RAHAT SIIHEN. Enkä edes joka vuosi.

Keskituloiset maksavat suhteessa hurjat määrät veroja tuloistaan ja siltä heitä pidetään "rikkaina", joilla on varaa siihen ja tähän ja tuohon. SItä ei tunnuta tajuavan, kuinka paljon säästämistä kalliimpien asioiden ostaminen maksaa.

Vierailija
229/259 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko te, että löytyisi ihmisiä, jotka haluaisivat muistaa pienillä muistoilla down syndroomanaista, joka on vastikään muuttanut palvelukotiin kun oma vanhempi joka häntä huolsi, sairastui muistisairauteen?

Käytännössä mitään akuuttia hätää hänellä ei ole, mutta kova ikävä kotiin ja ei oikein kauheasti ole iloa nyt elämässä ikävän takia. Tykkää kaikista meikeistä ja barbeilla leikkii, lempiväri on pinkki ja tykkää musiikkia kuunnella kovasti. Sellainen pienen tytön luonne on.

Olen ajatellut ilmoittaa hänet avustettavaksi johonkin, olisi ikinonnellinen, jos postista tulisi vaikka huulipuna. :) Vai ovatko nämä ryhmät tarkoitettu lapsiperheille ja akuutissa tarpeessa oleville ihmisille, eli onko pinnallista lähettää joitain meikkejä kun perustarpeet täytetään palvelutalossa...

No tuollaisen toiveen voisin toteuttaa, jos vaan tietäisin minne lähettää. Paljon olisi avuntarvijoita, jotka eivät apuja pyydä. Meidän lähellä asuu pappa, joka juuri ja juuri pystyy kepin kanssa liikkumaan. Ulkoiluttaa isoa koiraa. Koira pääsee aamulla lähipuistoon tarpeilleen. Iltaisin en ole heitä koskaan nähnyt. Tarjoaisin ulkoilutusapua, jos kehtaisin mennä juttelemaan. Mutta jotenkin sitä on arka puuttumaan muiden asioihin. Olen myös monesti miettinyt ystäväpalvelua vanhuksille.

Vierailija
230/259 |
17.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs aikaisempi kirjoittaja osui naulan kantaan sillä, että turhan monet yhteiskunnan tukien varassa elävät kuvittelevat, että heillä on OIKEUS vähintään samaan elintasoon kuin keskituloisilla työssäkäyvillä pariskunnilla/perheillä on.

Eli on muka OIKEUS uusimpiin kännyköihin, Tallinnan matkoihin, Ruotsin risteilyihin, huvipuistoretkiin monta kertaa kesässä jne jne. Eli kaiken on yhteiskunta heille velkaa.

En tiedä ketään keskituloista, kenen mielestä keskituloisilla on OIKEUS varakkaiden elintasoon. En osta Audi A6 koska minulla ei ole siihen varaa, ostan huomattavasti halvemman auton. En matkusta Karibialle joka vuosi, menen Kanarialle kun ENSIN OLEN SÄÄSTÄNYT PALKASTANI RAHAT SIIHEN. Enkä edes joka vuosi.

Keskituloiset maksavat suhteessa hurjat määrät veroja tuloistaan ja siltä heitä pidetään "rikkaina", joilla on varaa siihen ja tähän ja tuohon. SItä ei tunnuta tajuavan, kuinka paljon säästämistä kalliimpien asioiden ostaminen maksaa.

Ei heillä ole oikeutta näihin. He ovat ilman työtä, se on heidän osansa. Vain varakkaat saavat tehdä näitä asioita. Tuskin he kuitenkaan sentään Karibian matkasta haaveileivat. Tosielämässä heillä ei ole varaa edes matkalaukkuihin.

Vierailija
231/259 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti saatavat luotot ja some ovat pari suurta syyllistä siihen, että osa kuvittelee elämään kuuluvan itsestäänselvästi matkat, kauneushoidot, ravintolakäynnit, kalliit harrastukset jne. Seurataan muiden instaa ja facea ja mitä lie ja katsotaan kuvia. Luetaan niitä hehkutuksia uusista hankinnoista, matkoista ja mitä siellä onkaan. Eikä oikeasti ymmärretä, että osa niistä ihmisistä tekee noita juttuja työstä saaduilla rahoilla, osa perinnöllä tai sijoituksilla tms. Eli osalla ON VARAA  elää sitä elämää, jossa hankitaan jotain harva se päivä. Sellainen, jonka omat varat eivät tuollaiseen sananmukaisesti kerskakulutukseen riitä, lainaa rahaa. Ja ne, jotka eivät enää saa lainaa (edes pikavippejä) rupeavat kerjäämään rahaa eri ryhmissä, ajatuksena että edellä kuvailtu elämä KUULUU heillekin. No ei kuulu.

Jotenkin tuntuu,  että osalta on hävinnyt terve järki. Aiemmin vanhemmat kyllä pystyivät sanomaan lapsille, että kaikkea ei voida ostaa tai harrastaa. Nykyään siihen näyttää pystyvän yhä harvempi ja monet koettavat vaan kynsin ja hampain pysyä kilpavarustelussa mukana. Vaikka sitten eri ryhmissä kerjäämällä.

Vierailija
232/259 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee joulu!

Vierailija
233/259 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto tälle kiinnostavalle keskustelulle vaikka on jo vanha, mutta edelleen ajankohtainen ja nyt joulun alla varsinkin kun avustusryhmissä on aktiivisuus taas maanista.

Itselleni oli helpottavaa lukea tätä ketjua. Ystäväni takia liityin auttajaksi yhteen ryhmään joitain vuosia sitten. Luin suurta sääliä tuntien tarinoita ja toivoin että olisin voinut auttaa, mutta oma tilanteeni oli niin vaikea etten voinut, kun aina vain haluttiin rahaa.

Jokin aika sitten huomasin ilmoituksen, jossa toivottiin tavaroita joita kykenin lahjoittamaan, joten lupasin tehdä tämän lahjoituksen. Kuvittelin auttavani todella äärimmäisessä hädässä olevia ihmisiä.

No, lahjoitukseni ei sitten kelvannutkaan. Jonka jälkeen sekä nämä apua vaativat että ryhmän yp aloittivat viesti- ja soittopommituksen, että velvollisuuteni oli auttaa koska olin luvannut, mutta että rahaa pitää lähettää.

Kahden päivän painostuksen, kiristämisen, syyllistämisen ja suoranaisen uhkailun jälkeen ajattelin, että pääsen heistä eroon lähettämällä rahaa ja tein niin.

No, siinä vain oli se ongelma että itsekin olin niin vaikeassa tilanteessa, että pyydetyn ja luvatun tavaran olisin voinut lahjoittaa koska se oli minulla turhana, mutta rahan antaminen veti oman budjettini niin tiukalle, että selvitäkseni jouduin myymään tavaroita nettikirppiksellä.

Kyllä, tuntui todella hölmöltä että olin alistunut kiristämiseen, olin vain itsekin heikossa tilanteessa niin en jaksanut pitää puoliani.

Mutta arvatkaa vain, miltä tuntui tuon päälle kun sitten itse tajusin näiden "syöpäsairaiden vanhusten" olleen rikollisia huijareita ja valehtelijoita. Ja nyt kyseisen ryhmän yp on myös vihdoin havahtunut siihen, kun kyseinen pariskunta jäi liian monesta valheesta ja huijauksesta kiinni ja olivat kiristäneet ja uhkailleet lukemattomia ihmisiä ryhmän kautta.

Mutta ottiko ryhmän yp mitään vastuuta siitä että oli itse osallistunut valheisiin, painostukseen ja kiristykseen? Eipä tosiaan, haukkui vain koko ryhmän että ovat olleet niin tyhmiä että uskoivat tuota yp:n toistuvasti julkistamaa tarinaa, jonka kaikki taustat ja todenpitävyyden hän vakuutti tarkastaneensa. Vaikka kyseinen pariskunta oli valehdellut kaikesta. Ja yp edelleen vakuuttaa, että häneen pitää luottaa että hän tietää tarkkaan kenelle pitää lähettää rahaa. Vaikka nytkin ilmeisesti ryhmässä on ainakin yksi törkeä huijaus "palaneesta talosta" joka paljastui jo toisessa ryhmässä ja nyt siirtyi uuteen ryhmään huijaamaan ihmisiltä rahaa.

Joten tässä ketjussa esitetyt skeptiset mielipiteet ovat olleet täysin oikeita ja viisaita. Pahimmillaan noissa ryhmissä huijataan vähäosaisilta ne vähätkin rahat rikollisille. Mielestäni viranomaisten pitäisi kieltää kaikki nuo ryhmät laittomina ja varoittaa niistä samoin kuin muistakin nettihuijauksista.

Vierailija
234/259 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
235/259 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kokemuksia Apua käsi sydämellä-ryhmästä? Mietin, avustaisinko anonyymejä hakijoita bensalahjakortilla kun oli taas pyyntöjä, mutta ei löydy ketjuja ollenkaan.

Vierailija
236/259 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kokemuksia Apua käsi sydämellä-ryhmästä? Mietin, avustaisinko anonyymejä hakijoita bensalahjakortilla kun oli taas pyyntöjä, mutta ei löydy ketjuja ollenkaan.

Se ryhmä on kuulemma tutkinnan alla. Useita ilmoituksia tehty viranomaisille. Toistaiseksi vielä toimii tai ainakin on facebookissa vielä.

Vierailija
237/259 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ryhmä on kuulemma tutkinnan alla. Useita ilmoituksia tehty viranomaisille. Toistaiseksi vielä toimii tai ainakin on facebookissa vielä.[/quote

On varmaan tutkinnan alla, vaikka yp on itse soittanut verottajalle ja sieltä kerrottu kaiken olevan ok.Eli homma saa jatkua. Ei tunnu uskottavalta että ihan puhelimitse kertoisivat. Mene ja tiedä. Keskustelut suomi 24 käyvät kiihkeinä, siellä mm se auto, läppäri ja puuttuva rahankeräyslupa aiheena. Paljon on poistettu keskusteluja ja myös kommentteja. Se mikä on yhteistä,  on se viha ja veemäisyys, jota ryhmän jäsenet kirjoittavat puolustaessaan yptä. He esiintyvät omilla nimillään, kiroilevat, nimittelevät ja haukkuvat. He häpäisevät loputkin tuosta ryhmästä omalla käytöksellään. Jos olisin ryhmän yp, poistaisin nuo henkilöt. He ovat saaneet apua ja silti, ovat katkeria.

Vierailija
238/259 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ryhmä on kuulemma tutkinnan alla. Useita ilmoituksia tehty viranomaisille. Toistaiseksi vielä toimii tai ainakin on facebookissa vielä.[/quote

On varmaan tutkinnan alla, vaikka yp on itse soittanut verottajalle ja sieltä kerrottu kaiken olevan ok.Eli homma saa jatkua. Ei tunnu uskottavalta että ihan puhelimitse kertoisivat. Mene ja tiedä. Keskustelut suomi 24 käyvät kiihkeinä, siellä mm se auto, läppäri ja puuttuva rahankeräyslupa aiheena. Paljon on poistettu keskusteluja ja myös kommentteja. Se mikä on yhteistä,  on se viha ja veemäisyys, jota ryhmän jäsenet kirjoittavat puolustaessaan yptä. He esiintyvät omilla nimillään, kiroilevat, nimittelevät ja haukkuvat. He häpäisevät loputkin tuosta ryhmästä omalla käytöksellään. Jos olisin ryhmän yp, poistaisin nuo henkilöt. He ovat saaneet apua ja silti, ovat katkeria.

Saman huomannut, outo on yp ja yhtä outoja nuo omalla nimellään esiintyvät ryhmäläiset. Eivät käy täysillä. Ikinä en kehtaisi saatikka pystyisi noin ala - arvoiseen käytökseen saatuani apua ryhmästä. Joutaisivat pois. Ryhmän rahankeräys on huippu törkeää, jopa 1550 eur puhdasta rahaa yhdelle perheelle. Yp lle kerätty auto, läppäri ja talvirenkaat. Nyt pidetään auki moden avunpyyntöä monta päivää. Eikö edes ylläpito pärjää ilman apua? Ovat jäävejä omassa ryhmässään, ainakin heidän pitäisi olla.

Vierailija
239/259 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erittäin huonot kokemukset. Rahat kelpasivat ja sitten poistivat ryhmästä. Älkää antako rahaa jottei käy kuten minulle. Jäi niin huono maku ryhmästä. En suosittele.

Vierailija
240/259 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna rahaa keräykseen koskaan. Vien vaatteita ym. esim. SPR:n keräyspisteelle. Niin on parempi.