Kenen olisi pitänyt maksaa itsemurhaajapojan hautajaiskulut?
Mitä mieltä? http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703142200084666_uu.shtml
Itselle tuli mieleen (olen ehkä sydämetön) että pitääkö kaikkeen ruinata rahaa. Eikö edes pojan hautajaiskustannuksia voi itse hoitaa, vaikka olikin huostaanotettu? Niin vaan muutkin täällä maksaa omasta pussistaan ja tiukkaa tekee.
Kommentit (92)
Nolottaa perheen puolesta että kehtaavat Iltalehdille mesota tuollaisesta asiasta. Vaikka poika on ollut kuolinhetkellään huostaanotettuna, se on kuitenkin heidän poikansa.. Kylmää oikein tollainen tunteettomuus. Naapureille juteltua "Kyllä nyt harmittaa kun ei oo köyhällä rahoja tällätteen ylimääräseen kun piti sen perkeleen pojan ittensä tappaa eikä kaupunki suostu maksamaan hautajaiskuluja, meikäläinen ei sossun luukulle suostu menemään."
Ja kyllä, hautajaiset on kalliita mutta kyllä jotain keksitään. Sossu, kolehtia sukulaisilta, pieni laina..
Lapsen sijoitus tai vanhempien ero ei poista vanhempien oikeuksia tai velvollisuuksia, vaan he edelleen ovat lapsen lähiomaisia ja elatusvelvollisia ja jos he ovat siihen kykynettömiä veronmaksajat auttavat.
Ristiriitainen juttu, miten äiti voi olla tuloton, jos hän on kuitenkin pystynyt maksamaan lapsen elatusmaksut.
Jos vanhemmat ovat varattomia, veronmaksajat maksavat ne.
Ja missä on pojan biologinen isä?
Hävettää kaikkien teidän puolesta, ootte kuvottavia ihmisroskia kaikki. Miks ette voi antaa olla, ei oo teiän rahoista pois?
Eiköhän se samaa veronmaksajien rahaa ole, tuli se minkänimiseltä luukulta tahansa. Olen kyllä sitä mieltä, että hautajaiskulut kuuluvat vanhemmille. Arkku ja kahvit ei paljon maksa.
Nimenomaan koska perhe suree, he eivät ole ajatelleet rahaa hautajaisia järjestäessä. Jos oma lapsenne päätyisi tuohon ratkaisuun, haluaisitteko itse järjestää vain semmoisen tilaisuuden jossa syödään korppuja ja juodaan kahvia? + minkä takia ihmiset täällä olettaa tietävänsä koko tilanteen? Esim. Pikkuveli ei ole isäpuolen lapsi ja isä on kuvioissa.
"Olisi ehkä elossa jos ei olisi sijoitettu." Umm.. Tiedäthän sinä että sijoitukseen ei joudu kevein syin ja kaikkia syitä ei lehteen kerrota, vaikka sieltä tukea yritetään hakeakkin?
Ihan paska paikka tää vauva.fi, toista kertaa en tänne teidän ihmisroskien sekaan eksy.
Eiköhön sun verorahas mee paljon huonompiiki kohteisii. Mitäs jos oisit ite tossa tilanteessa?
SimonCowell kirjoitti:
Mitä mieltä? http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703142200084666_uu.shtml
Itselle tuli mieleen (olen ehkä sydämetön) että pitääkö kaikkeen ruinata rahaa. Eikö edes pojan hautajaiskustannuksia voi itse hoitaa, vaikka olikin huostaanotettu? Niin vaan muutkin täällä maksaa omasta pussistaan ja tiukkaa tekee.
Ei se ihme ole, että olettavat yhteiskunnan maksavan, kun tuntemani supisuomalaiset koulutetut ihmiset ihmettelevät, että heidän täytyy maksaa itse lapsensa hautajaiset. Heidän mielestään KELA:n olisi pitänyt kustantaa ne.
Miksi ihmisille ei mene päähän, että avustuksia saa välttämättömiin asioihin, niillä ei ole tarkoitus kustantaa esim. keskiluokkaista elämää, hulppeita häitä tai hautajaisia. Itse olen sairaseläkkeellä ja hyvin vähävarainen, mutta tajuan, mihin voin avustusta hakea, mm. lääkkeisiin ja sairaskuluihin, ei näyttäviin 50 v. juhliin. Kun kuolen, minulle kelpaa budjettihautajaiset.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se samaa veronmaksajien rahaa ole, tuli se minkänimiseltä luukulta tahansa. Olen kyllä sitä mieltä, että hautajaiskulut kuuluvat vanhemmille. Arkku ja kahvit ei paljon maksa.
Hautaustoimistot ovat julmia rahastajia ihmisten surussa. Sitä pitäisi jaksaa kilpailuttaa ja etsiä edullisinta vaihtoehtoa. Kaikki ei siihen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hautaustoimistot ovat julmia rahastajia ihmisten surussa. Sitä pitäisi jaksaa kilpailuttaa ja etsiä edullisinta vaihtoehtoa. Kaikki ei siihen pysty.
Meinaatkos että sitä työtä pitäisi tehdä ilman vaivan palkkaa? Hautaustoimistoista löytyy kyllä edullisiakin vaihtoehtoja vähävaraisemmille. Se nyt on vaan valitettava tosiasia että hautausbisnes toimii samojen lakien mukaan kuin muukin kaupankäynti. Sitä paitsi hautaaminen toimitetaan ensisijaisesti vainajan omista varoista ja jos vainajalla ei ole varaa tai vainajan omaisilla ei ole halua kustantaa ylellisempiä hautajaisia niin ne toimitetaan kunnan (sosiaalitoimen) varoilla. Silloin yleensä mennään minimikustannuksin. Pätee myös alaikäisiin vainajiin.
Vierailija kirjoitti:
Hävettää kaikkien teidän puolesta, ootte kuvottavia ihmisroskia kaikki. Miks ette voi antaa olla, ei oo teiän rahoista pois?
No totta kai on pois. Mehän ne veroissa maksetaan. Mistä ne sossurahat sinun mielestäsi tulevat?
No sokea ei voisi mun töitäni tehdä ja siis vaikka ihminen on melkein sokea, niin ei tarvitse asettua vaatimuksineen muiden sossun asiakkaiden yläpuolelle. Ja vaikkei olisi sokeakaan, niin ei tarvitse. Samasta paikasta luulisi heille rahan kelpaavan, josta se kelpaa muillekin. Jos kriteerit sen maksamiselle ovat olemassa. Miksi heitä kuuluu kohdella erilailla? On traagista, että lapsi kuoli, mutta odottaisi saako erityiskohtelua, ja jos ei saa, niin ei saa. Tuollainen vaatiminen on heidän oma asiansa, ei siitä pidä tulla lehtiin valittamaan, ettei saanut erityiskohtelua.