Kai sitä ruuhkavuosia elävänä perheenäitinä on pakko vähentää radikaalisti syömistä jos haluaa näyttää joltain, kun kroppaa ei vain ehdi eikä jaksa treenata tarpeeksi.
Kommentit (83)
Höllää. Nauti lapsista ja vapaa-ajasta heidän kanssaan. Pyöräilkää, kisatkaa ylämäet, roikkukaa kiipeilytelineissä, tasapainoilkaa aitojen päällä, leikkikää hippaa. Käyt salilla sitten kun äidin seura ei enää kelpaa ja pärjäävät yksin kotona.
järjestelykysymys kirjoitti:
luulisi 40-60 min 3 kertaa viikossa löytyvän aikaa juoksulenkille. Sosiaalista mediaa ja telkkaria vähemmälle niin johan alkaa aikaa löytyä. Pelkästään Salkkarit vie elämästä 30 min joka arkipäivä hyvää treeniaikaa pois.
Hommaa juoksumatto tai crosstrainer, jota käytät aina kun katsot telkkaria. Kuntoilu sujuu kuin itsestään.
Entäs kotiharjoitteet? Kellotas joku kerta paljon menee aikaa 2-3x15 vatsa, selkä, askelkyykky-sarjaan. Kolme minuuttia max sanoisin.
Jos haluaa olla laiha läski voi ottaa tuon asenteen ettei voi tehdä mitään. Liikunta on muutenkin tärkeää kuin vain ulkonäöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole läski, painan 55 kiloa. Mutta koska en ehdi liikkua tarpeeksi, vartalo on mallia omena. Ap
Poista sokeri ja gluteeniviljat ruokavaliostasi. Nämä kertyvät keskivartalolle.
Sokeria on pakko saada ainakin iltapäivällä vähän koska väsyttää ja pakko sitä jotain iloa on elämässä olla. Ap
Joopa joo, haluat timmin vartalon tosta noin simsalabim :D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole läski, painan 55 kiloa. Mutta koska en ehdi liikkua tarpeeksi, vartalo on mallia omena. Ap
Sokeria on pakko saada ainakin iltapäivällä vähän koska väsyttää ja pakko sitä jotain iloa on elämässä olla. Ap
Minä olen kuullut että ne lapset tuo iloa elämään... Ilmeisesti sitten ei.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi vaan prioritoida liikunta korkeammalle; kaikilla meillä on samat 24h vuorokaudessa
Toiset tekee töitä 15h päivässä ja toiset 8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ruokavalio ja liikunta olisi tasapainoinossa sinua ei väsyttäisi. Jos aiot vähentää ruuan saatia ja samalla jatkaa sokerin syömistä(joka aiheuttaa väsymystä) sinua tulee väsyttämään entistä enemmän. Mutta me ollaakin jankutettu tätä sinulle ennekin, etkä silloinkaan saanut mammoja puolellesi.
Mikä estää tekemästä lenkkejä lasten kanssa? Säännöllinen ruokarytmi ja annoskoot järkeviksi niin kyllä se siitä lähtee
Hehhe, itse teen vuorotöitä ja lapset 2- ja 7-vuotiaita. Täytyy sanoa, että kyllä sitä kerkesi enemmän jumpata vauva-aikoina, vaikka molemmat valvoivat pari vuotta putkeen. Nyt vaan ei kerkeä. Tällä viikolla itselläni 1 vapaa, samoin seuraavalla viikolla. Joskus saatan, Saatan keretä ennen iltavuoroon menemistä jumpata, mutta..
Kotiäidit ja osa-aikatyötä tekevät kerkeävät varmasti mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se on monen lapsen kanssa. Meillä on toistaiseksi yksi lapsi joka on vielä alle vuoden ikäinen. En siis tiedä mitä tarkoittaa ruuhkavuodet. Kun hyötyliikkuu ja syö terveellisesti niin luulisi riittävän. Kotityöt, arkiliikunta, työliikunta ja lasten kanssa touhuaminen ovat myös liikuntaa. Minulla haasteena on riittävä syöminen sillä ruoka ei tahdo maistua.
Eli et käytännössä tiedä vielä mistään mitään :) Minä eli ensimmäisen kanssa mallikaasti, kunnes rupesin odottamaan toista ja ensimmäisellä alkoi uhma, sitten taas vauva-aikana tsemppasin, mutta kun toisen vauva-aika oli ohi ja palasin töihin, niin nooup. En meikkaa enää edes töihin tai laita hiuksia. Ei vaan kerkeä, vaikka herään aamuvuoroon 5.30 ja asun 15 min päässä työpaikasta. Mutta uskon, että tilanne helpottuu, kun kasvavat ja alkavat itse mennä kouluun jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi vaan prioritoida liikunta korkeammalle; kaikilla meillä on samat 24h vuorokaudessa
Toiset tekee töitä 15h päivässä ja toiset 8.
Tiedät kai, ettei todellakaan kannata tehdä töitä 15 h päivässä kuin pahimpina ruuhkahuippuina? Tehokkuutesi heikentyy merkittävästi ja työnjälki on mitä sattuu, et saa aikaan sitäkään vähään mitä 8 tunnin työpäivänä.
Parempaan tulokseen pääset, kun varmistut riittävästä levosta ja palautumisesta: push mail pois puhelimesta, ei telkkaria & ruutua illalla, vähintään 7-8 tunnin yöunet jne. Terveellinen ruoka ja vaikka aamutreeni, jos iltaan ei tunnu mahtuvan.
Kyllä nämä ihan oikeasti hyvin suurella osalla ovat priorisointikysymyksiä! Toimin itsekin vaativassa asiantuntijatyössä, joten stressi ei ole vierasta ja ajoittain työpäivät venyvät, mikä on vain hyväksyttävä. Niinä aikoina auttaa hyvä fyysinen kunto ja kurinalaisuus muutoin. Stressistä huolimatta voi tehdä viisaita valintoja ja suunnitella elämänsä ja arkensa. Ainakin itse saan liikunnasta valtavasti lisää virtaa, se parantaa unenlaatua ja ohjaa syömään terveellisemmin, varsinainen hyvä kehä siis.
Vierailija kirjoitti:
Se että painat 55kg ei kerro mitään. Paljon olet pitkä?
Kerro mitä olet joskus harrastanut ja mikä kiinnostaisi ja millainen ruokavalio niin voin kertoa laihtumisvinkkejä!
T. Ex-anorektikko
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän se on monen lapsen kanssa. Meillä on toistaiseksi yksi lapsi joka on vielä alle vuoden ikäinen. En siis tiedä mitä tarkoittaa ruuhkavuodet. Kun hyötyliikkuu ja syö terveellisesti niin luulisi riittävän. Kotityöt, arkiliikunta, työliikunta ja lasten kanssa touhuaminen ovat myös liikuntaa. Minulla haasteena on riittävä syöminen sillä ruoka ei tahdo maistua.
Eli et käytännössä tiedä vielä mistään mitään :) Minä eli ensimmäisen kanssa mallikaasti, kunnes rupesin odottamaan toista ja ensimmäisellä alkoi uhma, sitten taas vauva-aikana tsemppasin, mutta kun toisen vauva-aika oli ohi ja palasin töihin, niin nooup. En meikkaa enää edes töihin tai laita hiuksia. Ei vaan kerkeä, vaikka herään aamuvuoroon 5.30 ja asun 15 min päässä työpaikasta. Mutta uskon, että tilanne helpottuu, kun kasvavat ja alkavat itse mennä kouluun jne.
Muistutan kuitenkin näin yhden lapsen äitinä, että kenenkään ei ole pakko hankkia lapsia, saati sitten useampaa lasta. Ja jos hankkiikin, niin ikäero voi olla enemmän kuin 1-2 vuotta. Lasten ollessa pieniä ei kannata rakentaa omakotitaloa eikä hankkia sitä ihanaa lemmikkikoiraa. Omalla päätöksellä ei kannata hankkiutua tilanteeseen, jossa omat voimavarat eivät riitä. Enkä tarkoita nyt niitä tilanteita, joihin ei ole itse voinut vaikuttaa (puolison kuolema, sairaudet, vammaisuus jne.)
Yhden lapsen perhe on myös perhe. Usein vanhemmat jaksavat muutakin kuin perhe-elämää, ehtivät käydä töissä sekä harrastaa liikuntaa. =)
Ikää mulla 38v eikä enää pysty herkutteleen mitään. Olen jättänyt pois karkin, sipsit ja leivän. Jäätelöä syön lähes joka viikko, että sais edes jotain hyvää. Päivittäin kuitenkin käyn koiran kanssa pitkän lenkin ja teen fyysistä työtä. Paino vain on noussut viime vuodet.
Jos lapset ovat ihan pieniä, voi ollakkin hankalaa saada omaa aikaa liikunnalle.
Itsellä eka ja nelosluokkalaiset, jotka harrastavat useana iltana viikossa, johon heidät täytyy kuskata. Käyn lasten harrastaessa salilla tai lenkillä. Välillä käyn salilla suoraan töistä, jos ehtii.
Kiitettä ja juoksua on ja välillä meenaa hermo mennä joka suuntaan sählätessä, mutta liikunta auttaa jaksamaan paremmin ja pitää mielen virkeänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhaata. Alkoholin ohella hormonit, erityisesti stressihormoni kortisoli ovat suurimmat viskeraalisen rasvan aiheuttajat. Sokeria en tosin kenellekään suosittele siitä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Samat tunnit on, mutta toisilla meillä on siitä vapaa-aikaa 1 h, toisilla 8h.
Vierailija kirjoitti:
Ikää mulla 38v eikä enää pysty herkutteleen mitään. Olen jättänyt pois karkin, sipsit ja leivän. Jäätelöä syön lähes joka viikko, että sais edes jotain hyvää. Päivittäin kuitenkin käyn koiran kanssa pitkän lenkin ja teen fyysistä työtä. Paino vain on noussut viime vuodet.
Mitäs muuta syöt kuin jäätelöä?
Siis hetkonen,oliko niin että olet yh?Jos et niin miksi ette voi puolison kanssa harrastaa vuorotellen?