Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kai sitä ruuhkavuosia elävänä perheenäitinä on pakko vähentää radikaalisti syömistä jos haluaa näyttää joltain, kun kroppaa ei vain ehdi eikä jaksa treenata tarpeeksi.

Vierailija
14.03.2017 |

Olenko yksin ajatuksen kanssa?

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisi 40-60 min 3 kertaa viikossa löytyvän aikaa juoksulenkille. Sosiaalista mediaa ja telkkaria vähemmälle niin johan alkaa aikaa löytyä. Pelkästään Salkkarit vie elämästä 30 min joka arkipäivä hyvää treeniaikaa pois.

Vierailija
2/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjestelykysymys kirjoitti:

luulisi 40-60 min 3 kertaa viikossa löytyvän aikaa juoksulenkille. Sosiaalista mediaa ja telkkaria vähemmälle niin johan alkaa aikaa löytyä. Pelkästään Salkkarit vie elämästä 30 min joka arkipäivä hyvää treeniaikaa pois.

En katso salkkareita lainkaan. Ja juoksu ei muokkaa vartaloa, saman tuloksen saa syömällä vähemmän. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itseasiassa nyt ruuhkavuosissa on kroppa lasten jälkeen jopa paremmassa kunnossa kuin parikymppisenä.

Johtuu puhtaasti siitä, että lasten takia tulee syötyä terveellisemmin ja säännöllisemmin - pakko syödä lasten kanssa samaan aikaan jos meinaa ehtiä.

Sitten on tämä hyötyliikunnan määrä, joka on kasvanut humisten lasten saannin jälkeen. Ja se, että ennen ei ollut yhtä suurta hinkua järjestää aikaa itselle sinne lenkille lähtöön.

Meillä minä ja mies käydään töissä aivan ristiin.

Eilen mies oli kotona pienimmän kanssa, isommat eskarissa ja koulussa. Minä olin töissä melkein viiteen. Sitten kotiin, ruuan laitto, syönti, kotihommat, mies lähti lenkille, mies tuli lenkiltä, minä lähdin lenkille (puoli tuntia hölkkää) ja sitten oli jo lasten iltapesut.

Kun homman saa rullaamaan on liikunta ja kunnon sapuska sellainen juttu, jolla jaksaa pitää ruuhkavuodet vauhdissa.

Vierailija
4/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, täällä kohtalontoveri!

Joo varmasti ajallisesti löytyisi se 60min, mutta se on sitten illalla klo 20 jälkeen ja jos on elänyt pienten lasten kanssa niin tietää että silloin sitä on l o p p u sanan varsinaisessa merkityksessä. Ei pysty. Salkkareita ei ole toivoa nähdä vielä aikoihin!

Minulle ei toimi ruuan vähentäminen, syön paljon ja nälkä alkaa heti heikottaa ja kiukuttaa. Kuitenkin vedän rankkoja päiviä töissä ja töistä kiidän suoraan hakemaan lapsia ja ulkoilen heidän kanssaan. Kotona laitan ruuat, imetän nuorimma, laitan kamat paikalleen ja sit syödään. Sen jälkeen ollaan hetki perheen kesken ja iltahommien kautta nukkumaan. Sen jälkeen alkaa vasta oma aika.

Treenata tekisi mieli, mutta en vain tiedä milloin. Lenkkeily taitaa olla ainoa realistinen vaihtoehto.

Vierailija
5/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lihaskuntoa kotona (painoilla ja ilman) 3 kertaa viikossa 30 min. Kyllä sekin auttaa. Syömällä vähemmän menetät lähinnä lihaksia, ja alat näyttää aika kamalalta. Jos haluat hyvän ja timmin vartalon, unohda juoksut ym. aerobinen liikunta. Ruokamäärää ei myöskään silloin tarvitse radikaalisti vähentää. Aikaa löytyy aina, kun vaan järjestät sitä. 

Vierailija
6/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä nyt ainakaan syömisiä radikaalisti vähennä, saat vain aineenvaihduntasi sekaisin! Kunnollista, terveellistä ruokaa kulutuksen mukaan, eikä mitään kitukuureja. Liikuntaa sopivasti, ei stressiksi asti. Mutta kyllä muutama liikuntakerta viikkoon pitäisi olla mahdollinen jokaisen elämään, ellet nyt tosiaan ole töissä ympäri pyöreitä päiviä. Juoksu/hiit-lenkki lapsen harrastuksen aikana, ja vaikka kotitreeniä (netti on pullollaan ohjeita hiit-treeneistä oman kehon painolla tehtäviin treenihin, joilla taatusti saa tulosta) jos ei mihinkään salille tms. kerta kaikkiaan ehdi. Ei tarvitse ajatella, että heti pitää liikkua tunti kerrallaan. Jos ehdit 20 minuuttia, sekin on parempi kuin jättää liikunta väliin kokonaan. 

Itse olen ruuhkavuosien pyörteessä siirtynyt aamutreenaajaksi. Illalla aiemmin nukkumaan, ja aamulla ennen töitä (kyllä, herätyskello soi ennen kukonlaulua) joko salille tai lenkille. Illat ehtii sitten kuskailla lapsia, tehdä kotihommia, tavata ystäviä jne. Sitä paitsi riippuu lapsen harrastuksesta, niiden aikanakin ehtii liikkua. Itse käyn lenkillä tytön soittotunnin aikana.

Vierailija
7/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on jos ei ole luonnostaan hoikka kuten minä.

Jos et kerta jaksa liikkua.

Vierailija
8/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti ehtii ja jaksaa, jos on tahtotila kunnossa.

Vierailija
9/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ylipainoa, ei se liikunnalla lähde vaan juurikin oikealla syömisellä. Jos on kiire, ei se estä syömästä vähemmän kuin kuluttaa jotta saa jenkkakahvat sulamaan. Itse laihdun parhaillani kilon viikossa syömällä vähemmän kuin kulutan - helppoa. Kehonkoostumusvaaka osaa kertoa että läskiä lähtee mutta ei lihasta, sillä olen ketoosissa.

Vierailija
10/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, samannilen todennut. Eikä ikä auta tässä asiassa yhtään; 40+ joudut vähentämään syömistä koko ajan ettei painoa lähtisi kertymään :( Masentavaa...

Itse olen raivannut sen pari hikiliikuntakertaa/vko mutta se ei riitä. Pitäisi olla lihaskuntotreeniä 3krt/vko; kestävyyttä ainakin 2krt/vko ja kehonhuoltoa joka kerran päälle. Nykyisen työelämän -yön yli työmatkoja noin 3/kk, kotivaatimusten ja lastenharrastus yms juttujen päälle vaan mahdotonta. Ystävyyssuhteet ovat kuihtuneet, sukulaisia= omia vanhempia ja sisaruksia ei nähdä kukn jouluna ja synttäreillä jne.

Laiskapaska

Vierailija
11/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas naiset ajattelee asiaa ulkonäön kautta. Mitä hyötyä on olla laiha, jos on kuitenkin aivan hengästynyt pelkästä portaiden kävelystä yläkertaan? Kannattaa sitä aerobista kuntoakin treenata, niin jaksaa arjessa paljon paremmin. Hengitys tasaantuu nopeammin rasituksesta ja muutenkin yleinen vireystila on aivan eri.

Vierailija
12/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vaan prioritoida liikunta korkeammalle; kaikilla meillä on samat 24h vuorokaudessa

Vierailija
13/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on valinta jonka jokainen joka haluaa pysyä normaalipainossa tekee mieltymystensä mukaan: joko vähentää syömistä tai lisää kulutusta liikkumalla. Itse olen valinnut keventää syömistä, koska aika ja voimavarat ei kerta kaikkiaan riitä liikuntaan, jota olen muutenkin aiina inhonnut. En tosin syö varsinaisesti vähemmän, mutta paljon kevyemmin ja kasvispainotteisemmin.

Vierailija
14/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinet lankuttaa ja tehdä etunojapunneruksia olohuoneen matolla?

Arvokysymyksiähän nämä ovat. Sinun pitää vain päättää, mikä on elämän todellinen arvojärjestys.

Vierailija
15/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varttitunnin lihaskuntoharjoittelustakin on hyötyä. Tai kun käyt lenkillä, käy juoksemassa äläkä hölkkäämässä. Varttitunti riittää silloinkin. 

Vierailija
16/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole läski, painan 55 kiloa. Mutta koska en ehdi liikkua tarpeeksi, vartalo on mallia omena. Ap

Vierailija
17/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on monen lapsen kanssa. Meillä on toistaiseksi yksi lapsi joka on vielä alle vuoden ikäinen. En siis tiedä mitä tarkoittaa ruuhkavuodet. Kun hyötyliikkuu ja syö terveellisesti niin luulisi riittävän. Kotityöt, arkiliikunta, työliikunta ja lasten kanssa touhuaminen ovat myös liikuntaa. Minulla haasteena on riittävä syöminen sillä ruoka ei tahdo maistua.

Vierailija
18/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole läski, painan 55 kiloa. Mutta koska en ehdi liikkua tarpeeksi, vartalo on mallia omena. Ap

Poista sokeri ja gluteeniviljat ruokavaliostasi. Nämä kertyvät keskivartalolle.

Vierailija
19/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, täällä kohtalontoveri!

Joo varmasti ajallisesti löytyisi se 60min, mutta se on sitten illalla klo 20 jälkeen ja jos on elänyt pienten lasten kanssa niin tietää että silloin sitä on l o p p u sanan varsinaisessa merkityksessä. Ei pysty. Salkkareita ei ole toivoa nähdä vielä aikoihin!

Minulle ei toimi ruuan vähentäminen, syön paljon ja nälkä alkaa heti heikottaa ja kiukuttaa. Kuitenkin vedän rankkoja päiviä töissä ja töistä kiidän suoraan hakemaan lapsia ja ulkoilen heidän kanssaan. Kotona laitan ruuat, imetän nuorimma, laitan kamat paikalleen ja sit syödään. Sen jälkeen ollaan hetki perheen kesken ja iltahommien kautta nukkumaan. Sen jälkeen alkaa vasta oma aika.

Treenata tekisi mieli, mutta en vain tiedä milloin. Lenkkeily taitaa olla ainoa realistinen vaihtoehto.

Pari ideaa.Sali jossa on lapsiparkki,yoogaia (nettisali,toimii sekin) tai urheilu kun puoliso kotona.Oliko sulla puoliso,en katsonut kaikkea läpi.

Vierailija
20/83 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poista sokeri ja gluteeniviljat ruokavaliostasi. Nämä kertyvät keskivartalolle.

Sokeria on pakko saada ainakin iltapäivällä vähän koska väsyttää ja pakko sitä jotain iloa on elämässä olla. Ap