Korsolaisvanhemmat: Se on KAUPPIAIDEN vika, että nuoremme kittaavat energiajuomia
Kauppiaathan ne pakkojuottavat nuorillemme energiajuomaa. Se on kauppiaiden vika, että Petteri vain tärisee eikä saa öisin silmäystäkään unta. Nyt tekeillä on vetoomus, että korsolaiset kauppiaat lopettaisivat tämän lähes rikollisen, nuoriamme kiduttavan toiminnan.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä pitäisi vähän katsoa, minkä ikäiselle myydään ! Oma 8v poikakin saanut ostettua kavereiden kanssa ja sitten ei maistu ruoka eikä uni..[/quote
Se on lume vaikutusta. Kavereilta on kuultu juttuja. Ei niissä ole muuta kuin vähän kofeiinia jonka piristävä vaikutus on olematon lapsillakin. Mutta tokihan lapset ovat makaen perään. Koko energiajuoma höpötystä on amerikkalaista tuontitavaraa. Siellä terveysintoilijat ja moralistit haluavat vihjata kofeiininkin olevan jonkinlainen päihde.
Jos energiajuoma vaikuttaa aikuisellekin, miksi ei lapselle? Itse en voi juoda energiajuomaa tölkillistäkään ilman, että se vaikuttaa oloon selvästi. Tulee oikeasti hieman humalainen olo.
Onkohan tämä energiajuomahumala jonkinlainen luulosairauden alalaji?
Luulen, että omat lapseni eivät ole noita juoneet, mutta paino on todellakin sanalla luulen, sillä kas kummaa, en vahdi haukkana vieressä enää kouluikäisiä lapsiani. Totta ihmeessä kotona kannattaa jutella asiasta jos toisestakin, kotitaustalla on väliä jne., mutta ei se nyt herran tähden aina mene niin kuin Strömsössä! Vai toimitteko tekin nuorena aina ja joka asiassa niin kuin oli kotona puhuttu? Jos toimitte, niin aika monessa perheessä on sitten erikseen kehotettu vetämään kännit, kokeilemaan tupakkaa jne., sillä aika paljonhan tuotakin tapahtuu. En missään nimessä ole sitä mieltä, että vain kaveripiirillä on vaikutusta, että vanhempien ei kannata yrittääkään tms., mutta ei tuo lasten kasvatus mitään automaattihommaa ole, että kun painat nappia x, tapahtuu y.
Haloo! Asiassa pitää kuitenkin muistaa se, että energiajuomien myyntikielto olisi pettymys kullannupuillemme ja voisi aiheuttaa säröjä itsetuntoon. Ehkäpä pitäisi perustaa liike ajamaan vapaata energiajuomien myyntiä, ettei lapsemme joutuisi kokemaan niin karmeaa asiaa kuin pettymys.