Moi, tyttö tai nainen,Kasvoiko sun jalka yläasteen jälkeen?
Mä oon 16 v tyttö ja joutunu ostamaan nyt uusia kenkiä ku huomasin et kaikki tennarit mitkä ostin viel viime vuoden puolella ei enää mahdu :O Nyt siis jouduin ostamaan 41 koon kengät ku entiset puristaa varpaat kasaan.
Kauankohan mun jalka meinaa viel kasvaa? Kuinka kauan teidän jalka on kasvanu yläasteen jälkeen ja monellako numerolla?
Kommentit (14)
Minulla oli yläasteella koko 37-38 ja nyt 32-vuotiaana 40. Kymmenen vuoden päästä sinunkin jalka voi olla kokoa 43 mutta onneksi nykyään tuotakin kokoa saa naisten kengissä.
Sama koon 38 jalka ollu yläasteelta asti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei kasvanut enää yläasteen jälkeen.
Miksihän joillain kasvaa ja joillain ei? Tiedän että olemme yksilöitä mutta onko hormoneilla osuutta asiaan?
Mulla ekan raskauden jälkeen nous kengännumero kolmeseiskasta kolmekasiin. Oon kuullut sellaisen teorian että jalka jotenkin "leviää" painon lisääntyessä. Mystisintä kuitenkin on että nyt kahen lapsen jälkeen kengännumero on taas useimmissa malleissa 37.
15-vuotiaana oli 36. Parikymppisenä kasvoi 37:een ja nyt synnytysten jälkeen on 39.
Ikää 44 v.
Ei. Kengänkokoni oli ennen 38, nyt pitää ottaa 37 tai jopa 36. Kengät on kasvaneet, jalkani ei.
Mulla kasvoi jalat ja kädet raskauksien aikana. Aluksi kaikki sanoivat että varmaan palautuvat, mutta ei enää. Muistan joskus nuorena tavanneeni naisen, jonka kengännumero oli 43. Ihmettelin sitä silloin. Montakohan kertaa on raukka joutunut elämänsä aikana käymään ne samat keskustelut. Nyt olen omalla kohdalla muutaman kerran todennut koon 42 olevan liian pieni. Voi apua... Lapsia en kadu ja lisääkin voisin tehdä, mutta mistähän sitä sitten saisin kenkiä ja hanskoja =D
Minulla itseasiassa kävi toiste päin Ylä asteella 38 jalka ja nyt aikusena yli 20 vuotiaana 37 jalka. En ole kasvanut pituutta sitten ylä-asteen kuin korkeintaan sentin. Kaverilla tosin (nainen kanssa) oli 40 jalka ylä-asteella ja 42 näin aikuisena, pituuttakin kyllä löytyy ihmisestä. Vanhemmiten kaikkien jalat turpoo hieman ja kasvaa kokoa mutta tämä on sitten myöhemmän iän ongelma.
Ei kasvanut mutta kutistui :D Yläasteella jalka oli 40-41 ja nyt, kohta 26-vuotiaana jalka on 39, joskus jopa 38.
Ei kasvanut, pituutta kyllä kasvoin.
Mulla ei kasvanut enää yläasteen jälkeen.