Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
A-studion tunnari 80-luvulta pelotti kanssa jonkun verran.
Maapallo vierii sinisellä taustalla uhkaavan patarumpumusiikin pauhatessa taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmemies McGyverin muurahaisjakso. Katottiin se veljen ja sen kaverin kanssa kolmestaan ja kaikkia pelotti sen jälkeen niin että piti huutaa isi paikalle :D
Mieleeni on jäänyt se käsi joka nousee ilmaan muurahaisten keskeltä.... hyi hitto. En tiedä traumoista, mutta mieleen kyllä syöpyi !
Muumeisaa se kohtaus jossa aavelaiva lipuu muumien venettä kohti ja menee aineettomasti läpi keulanupista, hyi helkutti. Se musiikkikin.
Vuosituhannen alussa tuli suomalainen ohjelma jossa Pirkka-Pekka Petelius näytteli, yhdessä jaksossa oli nainen joka alkoi hymyilemään hammashymyä ja joka toinen hammas oli musta. Säikähdin ihan älyttömästi ja jäi kummittelemaan mieleen :"D
Ötökän elämää tai antz leffassa oli toukka joka halkaistiin keskeltä. Ihan kauheaa :(
Minua myös pelotti se kähisevästi naurava mainoksen ääni ja savukiehkura.
Summerissa oli kadoksissa(?)-sarjassa musta poju jonka silmän iiris muuttui punaiseksi.
Ja toki akakabuto hopeanuolesta sai pelkäämään iäksi karhuja.
Jurassic parkin aika alussa auton katolle lentää joku raadeltu lihanpala. Oli jotenkin tosi pelottavaa :(
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hämäriä muistikuvia Ihmemies MacGyver -jaksosta, jossa joku nainen ikääntyi hirveän nopeasti viruksen tms. vuoksi. Se vanhentunut nainen oli mielestäni aivan järkyttävän pelottava ilmestys.
Voi ei, muistan tän kun itkin ihan hysteerisesti kun siinä jaksossa koira kuoli ikääntymiseen myös vauhdilla. Ahdisti mua todella pitkään!
Vierailija kirjoitti:
En muista itse elokuvaa, ainostaan kohtauksen jossa wc-pöntöstä tuli käsi. Itse asiassa en muista sitä tarkkaa kohtaustakaan enää, vain sen että kun nuorena vuosia mietin pöntöllä sieltä mahdollisesti ilmestyvää kättä, niin se johtui tuollaisesta elokuvan kohtauksesta. Piti aina tarkistaa, ettei siellä näy kättä.
Tracy Ullman komediashowssa oli ainakin tällainen kohtaus. Pelotti muakin monta vuotta!
Samoin jossain toisessa komediassa jollain sprayllä suihkuteltiin talon seinät pois. Pelkäsin aina, että jos joku suihkuttaa vaan meidänkin seinät menemään. Miksihän se lapsena niin pelottava ajatus olikin.
Prinsessa ruusunen mustavalkoinen elokuva. Pelkäsin hirveästi sitä tuonetarta. Kauhea ääni.. "miksi minua ei kutsuttu" hyi, aikuisenakin kylmää.
Tavallaan liittyy ojelmaan, mutta pelkäsin lapsena jonkun verran Jukka Virtasta mikä sinänsä nykyisellään ajateltuna on aika koominen pelko. Ulkoinen olemus ei miellyttänyt kuin myös se hänen nariseva puhetapansa.
Tuosta syystä en aina ollut kovin halukas katsomaan Levyraatia.
Fright Night-vampyyrileffa ja se kohtaus, jossa punatukkainen nainen kääntyy poikakaveriinsa päin ja puoli naamaa on raateluhampaista suuta. Olin 11 tai 12v ja salaa katselin sitä huoneeni telkkarista, jumaliste kun kirkaisin niin kovaa että muu perhe heräsi :D
Omilla lapsilla ei tosiaan ole huoneessaan telkkaria.
- Pinokkion aasiksi muuttumis-kohtaus, se kimeä röhkivä" Äitii! Äitiii!- "! huuto on edelleen järkyttävä
- Haamujengi kakkosen irtopäät tunnelissa ja taulussa asuva pahis mikä lie Viggo nyt olikaan, en pitkään aikaan tajunnut kyseessä olevan komedian
- Pelottaako? Nuortensarjan moni jakso, kuten kellarissa asuva paha henki joka koetti houkutella perheen poikaa eri hahmoissa
Alfred J. Kwak. Heti ekassa jaksossa Alfredin koko perhe kuoli muistaakseni auton alle ja se jäi orvoksi. Itkin tuon takia pari päivää enkä enää ikinä halunnut katsoa koko sarjaa.
Myös Ruohometsän kansassa oli aika kamalia juttuja.
Pitää vielä erikseen mainita, että Suomessa 80-luvulla vielä jotenkin ajateltiin, että kaikki piirretyt on lapsille. Niinpä videovuokraamon lasten hyllyyn päätyi myös aikuisille tarkoitettua japanilaista animea. Tuli sitten alle 10-vuotiaana nähtyä esim. Galaxy express 999, Tulikärpästen hauta, Akira ym. vähän turhan ronskia tavaraa.
Psycho. Katsoin lapsena Virossa jotain vuonna 70 suomen kanavalta- virossahän näkyi suomen tv. Sain suihkukohtauksesta hirveät traumat pitkäksi aikaa...
Muumien Majakka-jaksot ja Pelottaako-sarjan se jakso, jossa joku verinen mies tuli uima-altaan aukosta. Pelkäsin sen jälkeen monta vuotta uimahallissa sitä, jos jäin yksin johonkin altaan päähän.
Maija Mehiläinen. Aina joku yritti syödä jonkun. Erityisesti on jäänyt mieleen kohtaus, jossa herhiläinen pisti matoa ja se turposi ja meinasi kuolla.
Prinsessa Ruususessa kohta jossa Pahatar houkutteli myrkynvihreänä valona Ruususta
Pinokkion aasiksi muuttumis-kohtaus
Muumien majakkajaksossa ne ruumiittomat jalat Muumipeikon päällä keskellä yötä
Ei varmaan mitään pahempi traumoja jäänyt, mutta joskus 1970-luvulla pelotti sarjasta Sherlock Holmesin kilpailijat jakso, jossa joku mies kummitteli hevoseksi pukeutuneena ja ammuttiin lopulta.
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla tuli joku kotimainen sarja, joka sijoittui hampurilaisbaariin ja siinä oli kohtaus, että mies oli jauhettu lihamyllyssä ja siitä oli tehty pihvejä. Traumaattista!
Tarkoitatko Milkshake sarjaa?
Vaeltajamuurahaiset tappavat (ja syövät) miehen jossain Väli-Amerikan viidakossa. Tää jakso pelotti ja kammotti muakin!
T. eri