Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?
Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...
Mitäs teillä muilla on?
Kommentit (709)
Schindlerin lista on jäänyt mieleen. Kun ne lapset piilotui sinne ulkohuussiin🤮 Se Göth oli hirveä mutta sen näyttelijä niin komea että olin ihan ihastunut häneen.
Ufosarja Pelon Lähettiläät. Kun se pikkupoika kääntyi ympäri ja olikin hirveän näköinen alien..
Olin kyllä jo 13 mutta silti.
Vierailija kirjoitti:
Twin Peaksin Bob joka kurkisteli sohvanreunalla.
Joo siis tämä kun se aina kurkisteli jostain.
Aaveita ja kummituksia-sarja. Erityisesti Viikatemies-jakso.
Safiiri ja teräs sesenkytluvulla !
Vierailija kirjoitti:
Twin Peaksin Bob! On käsittämätöntä, miten ihan tavalliselta näyttävä (kun vertaa esim. Freddy Kruegeriin tai Pennywiseen ) mies on onnistunut säikyttämään ja traumatisoimaan niin monia! Etenkin se kohtaus missä kömpii raivohulluna sohvan takaa..
Tämä.
Topi ja Tessu sekä Eläinten vallankumous
Vierailija kirjoitti:
Safiiri ja teräs sesenkytluvulla !
80-luvun alussa.
Scary Movie joskus 6-luokkalaisena. En ollut katsonut aiemmin mitään kauhuun liittyvää, niin se jätti hirveät traumat. En nukkunut moneen yöhön sen jälkeen ja näin pitkän aikaa painajaisia.
Vierailija kirjoitti:
chucky-elokuva. sen jälkeen katkoin kaikilta nukeilta varmuudeksi päät pois.
Mä toiseen vastaavanlaiseen ketjuun joskus kerroin, että lapsena näin Pelottaako? -sarjaa.
Siinä sarjassa oli jakso, jossa päähahmo meni salaperäisestä ovesta nukkekotiin josta löysi kadonneen tytön joka veti itseltään käden irti, kun oli osittain muuttunut nukeksi.
Sen jakson jälkeen mä heitin mäkkäristä saadun action-man nuken roskiin. Läpi lapsuuteni mä oon inhonnut nukkeja, varsinkin sen jakson jälkeen. Onneksi lapsena mä en nähnyt mitään Chucky -nukke elokuvia.
Perjantai 13.sta päivä. Se ensimmäinen elokuva.
Halloween, kanssa se eka.
Musiikki molemissa kun paha lähestyy uhria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämäriä muistikuvia kahdeksankymmentäluvulta: Joku hukkunut (hukutettu?) ilmestyi aina (murhaajan?) uneen. Muistaako kukaan näin vähillä spekseillä?
Oliko suomalainen? Sellainen sarja on kuin Painajainen. Pääosassa Eero Melasniemi. Esittää taiteilijaa, joka on jonkun onnettomuuden seurauksena ollut jonkun aikaa koomassa ja menettänyt muistinsa. Palaa kylään jossa hänellä on talo/mökki ja tontilla kiinni suljettu kaivo. Alkaa muistaa pikkuhiljaa asioita, kun joku nainen pyytää häntä maalaamaan taulun kadonneesta tyttärestä...
Tämän sarjan tunnelma kammotti minuakin, olin alle 10-vuotias silloin kun se tuli telkkarista.
Joo, muistan tän. Äidin ja isän kanssa katsoin. Oli todella ahdistava kaikin puolin.
Lisään tuohon edelliseen vielä, että Twin peaksin Bob oli kyllä aika karmiva. Ja elokuvista Manaaja, Uinu uinu lemmikkini ja Halloween ( eka ) oli lapsena katsottuina pelottavia.
Jurassic Park Pelkäsin että dinosurus tulee ja syö, näin vielä teininäkin joskus painajaista että dinosaurus jahtaa ja yrittää syödä minut..
Rölli-kuunnelma. Hattivatit Muumeissa. Nämä siis joskus 4v. Sittemmin Aliens. Nykyään normiarki - elämä yleensäkin. Leffat/tv-sarjat tsm tunnu enää missään.
Vierailija kirjoitti:
Scifisarja nimeltä V (Visitors) jossa ihmisten seassa oli ihmiseksi naamioituneita liskoja, jotka sitten sopivassa kohdin repivät ihmisnaamarit pois ja näyttivät todellisen luontonsa. Olin varmaan 7-vuotias kun tuota katselin. Näin jatkuvasti painajaisia siitä, että minusta itsestäni kuoriutuu esiin iljettävä lisko, ja sitten vanhemmat ja kaikki pelkää minua eikä kukaan halua olla kanssani.
Nykyään on paljon ihmisiä, joiden mielestä sarjassa esitetty kuvitelma on totta.
It (Pennywise-pelle)
Tappajahai
Taitaa olla suljetulla nykyään.