Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tv-ohjelma tai elokuva, joka pelotti teitä lapsena ja jätti traumat?

Vierailija
13.03.2017 |

Mulla oli joku kauhuelokuva jossa oli pelle. Pelkään vieläkin vähän pellejä. Ja sitten Hiidenvirta-sarjan itkevä nukke... Hrrrr...

Mitäs teillä muilla on?

Kommentit (709)

Vierailija
421/709 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla tuli telkkarista ohjelmien välissä lyhyt pätkä, jossa pimeästä tuli näkyviin käsi, joka napsautti sormia, ja sen jälkeen sormenpäihin syttyi liekki. En muista että oliko se jonkin kanavan tai ohjelman mainos vai mikälie, mutta joka tapauksessa tämän vuoksi en uskaltanut lapsena napsutella sormia, koska pelkäsin että käsi syttyy tuleen.

Alkoi vaivaamaan että mikä juttu tämä oli, ja googlettamalla löytyi tieto. Kyseessä oli Tietoisku-niminen informaatiopätkä, jossa kansalaisia valistettiin arkipäivän asioista. Tietoiskut alkoivat aina tuolla tuleen syttyvällä kädellä, ja sen jälkeen tuli joku valistusfilmi. Youtubesta näitä löytyy, esim Tietoisku: Myymälävaras syö teillä.

Vierailija
422/709 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhdeksän vuotta juuri sinä vuonna, kun Kuuden aisti tuli videolle ja pitihän se sitten kaverin kans katsoa. Vieläkään en voi oikein katoa sitä oksentavaa tyttöä, tai naista, joka oli vetänyt kätensä auki.

Ja saman kaverin kanssa onnistuttiin livahtamaan leffateatteriin äitinsä kanssa katsomaan The Ring, vaikka oltiin 12v. Jätti jäljet. Piti kotimatkalla soittaa äidille, että jättäähän eteiseen valot ja saanko nukkua sen kanssa.:D

Rakastan nykyäänkin kauhuleffoja, mutta noista jäi pikkutraumat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/709 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Araknofobia elokuvan näin 10 -vuotiaana ja sen jälkeen olen pelännyt hämähäkkejä.

Stephen Kingin kirjaan perustuvan hopealuoti elokuvan muistan halunneeni nähdä koska siinä oli tutut lapsinäyttelijät ja se olikin aikas pelottava mutta en iljennyt olla katsomatta kun olin vängännyt sen näkemistä.

Vierailija
424/709 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena tosi pelottavia, mutta tarumoja ei jäänyt

- Triffidien kapina, ne liikkuvat lihansyöjäkasvit

- Carinin paronittaren katkera kohtalo, se laulu, ksuniit rakastavaiset, se valkoinen yöpaita ja etenkin se verinen kädenjälki, joka tihkui verta kuoleman vuosipäivänä

- Safiiri ja Teräs https://www.youtube.com/watch?v=_gjHmEUiaxo ja etenkin se supercreepy lastenloru: upstairs downstairs...

- yhdestä ihan tavallisen musiikkiohjelman hieman kierosilmäisestä harmonikan soittajasta näin kuumeessa kauheita painajaishoureita

terveisii 70-80-lukujen taitteesta :)

Kiitos tästä Carinin paronitar -muistelusta. En millään ole muistanut sarjan nimeä, musiikin js sen verisen kädenjäljen kyllä.

Vierailija
425/709 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että mistään olisi jäänyt kauheita traumoja, mutta Ray Bradbury esittää ja Pelon rajalla olivat aika pelottavia.

Vierailija
426/709 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael Jacksonin musiikkivideot, thriller ehkä pahin.

Myös Elton Johnin jokin musiikkivideo jossa sen pää leijui kuplassa tms

Vierailija
427/709 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tv-sarja Painajainen 80-luvun lopulta. Veikkaan, että muiltakin osin mainittu tässä ketjussa. 

Nykyään omaan Dvd:nä ja sarjassa on edelleen oma jännä tunnelmansa, että sikäli kestänyt aikaa, mutta tuo traumatisoi kunnolla lapsena ja kirjaimellisesti aiheutti itsellekin painajaisia. 

Tv-hahmoista pelotti 80-luvulla myös Vihreän kullan maa-sarjan Jouko Evola eli kyseisen sarjan ns. pääkonna ja pahis. Häntä kurkittiin joskus sohvan takaa. Näyttelijänsä (Svante Korkiakoski) omaa kyllä ulkoisesti semmoiset piirteet, että sopii loistavasti tuollaisiin rooleihin. Siviiliminästään kyllä kuullutkin pelkästään positiivista palautetta. 

Vierailija
428/709 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulikärpästen hauta lastenleffa. Hyi viidakko 🙄 Itkin kuukausia aina kun lens lentokone asunnon yli.

Ei todellakaan ole lastenleffa, vaikka on piirretty. Piirrettyjä tehdään muillekin kuin lapsille.

Vierailija
429/709 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuoruudessa huone alhaalla takkahuoneessa, huoneeseni vei hämärä jyrkkä portaikko ja ikkunan takana oli pensaita jotka tuulella heiluivat ikkunaa vasten. Katsoimme 4 vuotta nuoremman  sisareni kanssa usein  sellaista "lasten"sarjaa kuin "Are  you afraid on the dark" ja siskoa  pelotti, sanoin aina  että " ei ne telkkarista tuu ulos!" Oli helppo olla rohkea päivänvalossa siskon kanssa.. mutta vähemmän helppoa öisin omassa huoneessa .D Kuvittelin, että ties mikä vampyyri tai pelle seisoo ikkunan takana tai on päässyt sisään ja hiipii alas portaita.... perhe  ja apu tuntui olevan niin kaukana.  Mietin kuuleeko kukaan kun huudan . 

Vierailija
430/709 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa tai älkää, mutta pelkäsin Muumien Tiuhia ja Viuhtia!  Nyt kun olen katsonut sarjaa omien lasten kanssa, en ymmärrä mikä minua niin pelotti.

Vierailija
431/709 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Pinokkion kohta jossa poika muuttuu aasiksi ja huutaa sydäntäsärkevästi  "äitiii!äitii!"

- Prinsessa Ruususen kohta jossa Pahatar ilmestyy sellaisena vihreänä valona  Ruususelle

- Haamujengi kakkosessa ne irtopäät tunnelissa ja vauvan varastava haamu

- Se Poliisiopistojen rääkyvä punkkari

- Salaisten Kansioiden melkein kaikki jaksot

Vierailija
432/709 |
24.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se tulee tänä yönä!" Tiuhti tai Viuhti peloissaan sängyn alla, karmiva musiikki.. ja sitten lopulta näytettiin mikä "se" on,  valtava musta Mörkö kuistilla tuijottamassa Nipsua. Moni suomalaislapsi traumatisoitui sillä hetkellä loppuelämäkseen , minä olen yksi heistä. Kuvitelkaa nyt, viaton 8v katsomassa lempisarjaansa yksin olkkarissa, pahaa aavistamatta ja äkkiä tuollainen kauhujakso lävähtää silmille !

Vierailija
433/709 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeanuoli. Oli ihan hitti kasarilasten keskuudessa, mutta ei tosiaan lapsille suunnattu !

Vierailija
434/709 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi traumatisoituminen tv-ohjelmasta tulee mieleen: uutispätkä Mikkelin panttivankidraamasta, jossa näytettiin, kun panttivankeja ja kaapparia kuljettanut auto räjähti (yksi panttivanki ja kaappari sen mukana). Olin 8-vuotias tuon nähdessäni.

Vierailija
435/709 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Manaaja. Olin 17 ja kävin katsomassa leffateatterissa siskon kanssa. Meni monta päivää ennen kuin uskalsin nukkua kunnolla. Nyt olen katsonut sen useaan kertaan ja nitistänyt pelkoni, se ei enää vaikuta minuun.

Vierailija
436/709 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

S/S poseidonin seikkailu. Oli tosi ahdistava se kohtaus, jossa WC oli laivan kallistuttua kääntynyt ylösalaisin.. ja kohta jossa sukelsivat ja vedessä kellui ruumiita. 😱

V oli kans paha, se kohta missä tyyppi söi rotan elävältä 🤢

Painajainen elmstreetilä, piina, manaaja.. onhan noita, ja ihan alakoulu ikäisenä katsonut. En kyllä antaisi omieni nähdä.. 😞

Vierailija
437/709 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deep Is Rising tms , hajonneelle risteilyalukselle tunki jotain ihmisiä syöviä meriörkkejä. En kyllä ollut enää lapsi/teini vaan 18 täyttänyt mutta tuli kammo lähteä minkään sortin  risteilylle.

Vierailija
438/709 |
31.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä kotikadun tunnarissa on ollut kun on järkyttänyt niin monia? 

(numerotarkiste: 666 :D)

Vierailija
439/709 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
440/709 |
02.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajainen elm streetillä pelotti mutta en ole saanut traumoja mistään elokuvista tai sarjoista. Naurettava koko ajatuskin.