Vihaan, vihaan sairaalaruokaa!!
Kohta on taas päivällisaika ja ärsyttää jo valmiiksi. Kaikki muut lihat paitsi jauheliha ovat sellaista sitkeää purkkaa, ettei sitä kurkusta alas saa. Lisäksi on jatkuvasti seiruokia, joita vihaan myös. Perunaa on melkein jokaisella ruoalla ja ne ovat aina raakoja. Myös mustaa makkaraa, maksapihvejä, maksalaatikkoa ja veripihvejä on ollut tarjolla. Aivan kammottavaa ruokaa. Kyllä lisää motivaatiota päästä mahdollisimman pian kotiin.
Onko teillä kokemusta sairaalaruoista?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten vinkujien takia äänestän Kokoomusta. Julkinen terveydenhuolto alas ja ohjataan ihmiset omakustanteisesti yksityisille. Suomessa ollaan totuttu ihan liian hyvään, kun yhteiskunnan puoli-ilmaiseksi kustantamista asioista vingutaan ihan koko ajan - sairaalanruoka on pahaa, ilmaiseksi saatava rahan määrä on liian pieni, sossu ei kustanna tarpeeksi isoa asuntoa.
Asenne on, että minä minä minä, minun kuuluu saada ja minun oikeuteni ja minä ansaitsen. Harva veronmaksaja Suomessa on kuitenkaan nettomaksaja. Olisi kiva kuulla joskusm että ihmiset olisivat joskus iloisia ja kiitollisia ilmaisesta koulutuksesta, terveydenhuollosta ja infasta. Mutta tämä lienee turha toive.
No näytäpä edes yksi tyytyväinen kokoomuslainen. Viimeksi eilen miljoonatuloinen kadehti minimipalkalla pärjääviä, vielä pitäisi palkkoja saada alemmas.
Vaasan keskussairaalassa useamman lapsen synnytyksen jälkeiseltä vuodeosastoajalta voin sanoa, että ruoka on Todella hyvää! Monipuolista myös. Muistan erään sunnuntai-päivän lohiruuan, joka oli kauniisti aseteltuna kasvisten sekä perunan kanssa, jälkiruokajäätelön jne. Söin kuin ravintolassa!
Tällä hetkellä olen Malmin sairaalassa. Jossa ruokaon vastenmielistä ja ällöttävää. Kahvi on aina kylmää. Kaikenlaisten kummallisten puurojen syöminen on mahdotonta, kun haluaisi laittaa sekaan maitoa ja sokeria, maitoa tulee aamiaissatsin kanssa puolilasillista. Sokeria on riittävästi, kun vaimo on tuonut sitä kotoa. Tämä on ehkä jonkinlain n koulutussairaala. Ruoka tuodaan Suursuonsairaalasta. Se on pahimmillaan räiskitty tarjottimelle miten sattuu. 😖
Kun sota tulee, niin loppuu nämä ininät.
Ne sapuskat tehdään nykyään Cook&Chill- menetelmällä.
Järkyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Ainut hyvä oli kun iltakahvin kanssa sai halutessaan voileivän. Siinä oli kalkkunaleikettä, tomaattia, kurkkua, paprikaa. Teki mieli pyytää kaksi, en ilennyt.p
Minä kun olin KSKS:ssa, siellä sai syödä joko huoneessa tai ruokasalissa. Ruokasalissa sai syödä niin paljon kuin jaksoi ja hakea lisää. Aamiainen tarjoiltiin huoneeseen, muut söin aina salissa ja otin lisää. Aina oli lisäksi tarjolla hedelmiä/jugurtteja/proteiinijuomia/kaakaota vapaasti otettavaksi
Woltatkaa itsellenne ruuat sairaalaan. Ei niitä kamalia laitospöperöitä pysty syömään 🤮
Vierailija kirjoitti:
Woltatkaa itsellenne ruuat sairaalaan. Ei niitä kamalia laitospöperöitä pysty syömään 🤮
Ei niissä mitään vikaa ollut, ja niistä maksetaan joka tapauksessa.
Kokemusta ei ole kuin kahden vuorokauden edestä, mutta sairaalaruoka on todellakin järkyttävää moskaa, joka ei edes ansaitse nimitystä ruoka. Jopa kouluruoka tämän rinnalla on luksusta.
Vuonna 2003 sairaalaruoka Töölön sairaalassa oli kyllä hirveää.
Kertoivat, että siitä tuli kaloreja yhteensä vuorokaudessa 850, ja siltä se kyllä maistuikin.
Potilaille tarjottiin ns. erittäin matalaenergistä dieettiä. Sillä on ihan omakin terminsä.
En vain tykkää kun sotketaan perunoita ja kanaa sekaisin ilman suolaa ja mausteita.
Sitä oli usein. Muussattua perunaa ja broilerinsuikaleita sekaisin, ei mausteita.
Ne hoitajien paheksuvat katseet kun äitini toi joskus pizzan!
Vierailija kirjoitti:
Ainut hyvä oli kun iltakahvin kanssa sai halutessaan voileivän. Siinä oli kalkkunaleikettä, tomaattia, kurkkua, paprikaa. Teki mieli pyytää kaksi, en ilennyt.p
Olisit ihmeessä pyytänyt. Ja jos noi kaikki inhottaa mitä ap sanoi, niin miksei pyytäisi kasvisruuan?
Ja prinsessat voivat käydä sairaalan maksullisessa kahviossa.
Se lisäsi vielä efektiä, kun sairaalaruokaa ei tarjoiltu minkäänlaisilta lautasilta, vaan sellaisista vanhuskotien isoista muovimukeista joissa oli tiukka kansi.
Vierailija kirjoitti:
Kokemusta ei ole kuin kahden vuorokauden edestä, mutta sairaalaruoka on todellakin järkyttävää moskaa, joka ei edes ansaitse nimitystä ruoka. Jopa kouluruoka tämän rinnalla on luksusta.
Ei sairaalassa ole vegevaihtoehtoja kuule. Kaikille samaa mössöä, kun kunnan vanhainkodissa.
Se voi joskus olla vegeä, mutta sitten sitä syövät kaikki.
Eilen oli janssoninkiusausta päivällisellä. Viime viikon lauantaina maksalaatikkoa. Toivottavasti kotiudun ennen kuin seuraava lauantai ja sen päivällinen koittaa. Kaikki muut syötäviä mutta noita kahta en vain pystynyt edes maistamaan. Puoliso toi suolapurkin kotoa ja sillä saanut ruokiin lisämakua noin yleensä jo kummasti. Naapuri lainannut ahkerasti.
Ihan karseaa kuraa se on.
Onneksi sairaalaankin voi vaikka tilata ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaasan keskussairaalassa useamman lapsen synnytyksen jälkeiseltä vuodeosastoajalta voin sanoa, että ruoka on Todella hyvää! Monipuolista myös. Muistan erään sunnuntai-päivän lohiruuan, joka oli kauniisti aseteltuna kasvisten sekä perunan kanssa, jälkiruokajäätelön jne. Söin kuin ravintolassa!
Olen sairaalassa työssä ja lohi kadonnut listoilta jo kauan sitten. Aiemmin oli iltapalalle savulohta säännöllisesti ja tosiaan oli uunilohta ja lohikeittoa ynnä muuta. Monessa muodossa siis ja todella maistuivat potilaille. Nyt ei enää ole. Useampi vuosi siis tuosta aikaa ja vähitellen aina vain halvempiin raaka-aineisin menee. Suositut silakkapihvit iltapaloilta myös poistuneet. Nykyään seiti on ainoa kala mitä taitaa enää olla tarjolla. Sama koskee tietysti muutenkin annoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaalassa työssä ja lohi kadonnut listoilta jo kauan sitten. Aiemmin oli iltapalalle savulohta säännöllisesti ja tosiaan oli uunilohta ja lohikeittoa ynnä muuta. Monessa muodossa siis ja todella maistuivat potilaille. Nyt ei enää ole. Useampi vuosi siis tuosta aikaa ja vähitellen aina vain halvempiin raaka-aineisin menee. Suositut silakkapihvit iltapaloilta myös poistuneet. Nykyään seiti on ainoa kala mitä taitaa enää olla tarjolla. Sama koskee tietysti muutenkin annoksia.
Just näin. Nykyään kannattaa ottaa omat eväät kylmälaukussa mukaan. Sillä selviää pari päivää. Sen jälkeen voi tilata ruokaa, jos ei ole läheisiä jotka tuovat sapuskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut Töölössä 2003 kyllä lohta, eikä edes silakkapihvejä. Olin kaksi kuukautta yhteensä.
Sellaista perunamössöä jossa oli broilerinsuokaleita seassa ja joka tarjottiin kannellisesta muovimukista kylmänä ilman mitään mausteita.
Kokeile vegaanista sairaalaruokaa. En ikinä unohda leikkauksen jälkeen kun sain valtavan lautasellisen lämmitettyä punajuurisalaattia. 😂 Olin niin heikossa kunnossa etten saanut sitä edes haarukoitua suuhun. Omat eväät ens kerralla.
Tällaisten vinkujien takia äänestän Kokoomusta. Julkinen terveydenhuolto alas ja ohjataan ihmiset omakustanteisesti yksityisille. Suomessa ollaan totuttu ihan liian hyvään, kun yhteiskunnan puoli-ilmaiseksi kustantamista asioista vingutaan ihan koko ajan - sairaalanruoka on pahaa, ilmaiseksi saatava rahan määrä on liian pieni, sossu ei kustanna tarpeeksi isoa asuntoa.
Asenne on, että minä minä minä, minun kuuluu saada ja minun oikeuteni ja minä ansaitsen. Harva veronmaksaja Suomessa on kuitenkaan nettomaksaja. Olisi kiva kuulla joskusm että ihmiset olisivat joskus iloisia ja kiitollisia ilmaisesta koulutuksesta, terveydenhuollosta ja infasta. Mutta tämä lienee turha toive.