Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tehnyt itse sushia?

Vierailija
13.03.2017 |

Vinkkejä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita kertoja, mitä vinkkejä kaipaat?

Vierailija
2/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon. Vinkki: Risellan puuroriisi on ihan o.k sushiriisinä myös ellet halua panostaa ns. oikeaan sushiriisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. mitä laittaa sinne sisälle tai mikä on sun mielisushi? Mä oon tekemässä ekaa kertaa 11 vuotiaan kanssa, joten vinkit on tervetulleita. (Netti on pullollaan ohjeita ja niissä on runsaudenpula.)

Vierailija
4/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran. meni niin päin helvettiä etten ole yrittänyt uudestaan. :'D

Vierailija
5/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useasti.

Aikaa siihen kyllä menee. Keskity siihen riisin keittämiseen. Tavallinen puuroriisi on oikein hyvää siihen tarkoitukseen. Riisiviinietikka kannattaa valita sellainen, josssa ei ole sokeria jo valmiina (saakohan sitä vielä, vai onko vain ns. Shushi etikkaa).

Muut voit lukea asiaa käsittelevistä nettisivustoilta.

Ihania makuelämyksiä!

Vierailija
6/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. mitä laittaa sinne sisälle tai mikä on sun mielisushi? Mä oon tekemässä ekaa kertaa 11 vuotiaan kanssa, joten vinkit on tervetulleita. (Netti on pullollaan ohjeita ja niissä on runsaudenpula.)

Jos teen nigirejä, niin laitan päälle yleensä kurkkutikun, avokadotikun ja kylmäsavulohta tai -siikaa.

Kun teen makeja, niin väliin yleensä samat mitä nigiriin päälle + riisi tietty.

Itse lisään wasabin vasta sushin päälle enkä lisää sitä rullan sisälle tai nigirin päälle.

Seesaminsiemeniä koristeeksi.

Soijaa ja inkivääriä tietty lisäksi.

Vierailija
7/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teen nigirejä, niin laitan päälle yleensä kurkkutikun, avokadotikun ja kylmäsavulohta tai -siikaa.

Kun teen makeja, niin väliin yleensä samat mitä nigiriin päälle + riisi tietty.

Itse lisään wasabin vasta sushin päälle enkä lisää sitä rullan sisälle tai nigirin päälle.

Seesaminsiemeniä koristeeksi.

Soijaa ja inkivääriä tietty lisäksi.

Niin ja katkarapuja myös käytän usein.

Vierailija
8/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, muutaman kerran. Meillä tykätään ravunpyrstöistä, lohesta ja avokadosta sushissa. Kurkkukin on passelia, mietona sopii yhdistelmänä melkein mihin vaan.

Kannattaa ostaa oikeaa sushiriisiä, siinä on parempi koostumus. Ja mausteita ei saa unohtaa: wasabia, riisietikkaa ja hyvää soijaa.

Vierailija
9/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikala sushi on hyvää. Itse ollaan tehty niin että merilevän sisään (tottakai riisiäkin) ollaan laitettu purkista tonnikalaa, purjoa sekä wasabi majoneesia. Ja on hyvää. Jos jotain hirvittää raaka kala niin tämä yleensä maistunut :)

Vierailija
10/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sushiriisiä, saa etnisistä kaupoista ainakin.

Mun japanilainen kaveri sanoo aina, että sushin tekemisessä mikään muu ei ole tärkeää kuin riisi ja sen keittäminen.

Lohi, katkaravut, kurkku, porkkana, siika.... Melkeen mitä vaan voit käyttää.

Vierailija
11/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sushin kanssa sille tarkoitettua miedompaa soijakastiketta! Esim. Kikkoman käy hyvin ruoanlaittoon, mutta on pöytäkastikkeena liian vahva ja sushin kanssa tunkkainen.

Vierailija
12/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ilahtunut, kun löysin raputikut pakkasesta.

Ja se riisi pitää maustaa kunnolla. Tai oikein. Etikka ei toimi kuten chili meksikoilaisessa ruuassa, että mitä enemmän sen parempaa - mutta maustamaton riisi on pahaa.

Vierailija
13/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on ihmiselle sushi. Se riittää meillä.

Vierailija
14/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushiriisiä saa ihan perus k-supermarketeista ainakin. Laatueroja varmaan on, mutta ihan Pirkka-riisillä onnistuu kyllä.

Me laitamme lohta, tuoretta tonnikalaa tai surinamia, yleensä avokadoa ja wasabia. Ja tietty riisiä. Lapsille on tehty myös katkarapumajoneesi-versiota kun ekoja kertoja kokeiltiin, nykyään syövät samaa kuin me aikuiset.

Vierailija
15/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuroriisiä vaan  ja sushietikkaa

sitten lohta vaan siivuina päälle, turh a unohtaa kaikki muut rillumareit

sitten wasabia ja inkivääisliceä ja soijakastiketta

Vierailija
16/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lemppari on tonnikalasushit (nigireitäkö ne on?). Riisimöykyn päälle pursotetaan mössöä missä on hienoks pilkottua purjoa, majoneesia ja purkkitonnikalaa. Mausteteetuna soijalla ja sitruunamehulla. Netistä löytyy ohjeita tähän.

Makirulliin lohta tuoreena tai kylmäsavuna, kurkkutikku, avokadotikku.

Tuli ihan hirveeeee nälkä!

Vierailija
17/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki käyttävät wasabia? Ei se ole mikään pakollinen ainesosa, kuten ei ole ketsuppi makaronilaatikossa.

Vierailija
18/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuutorina japanilaisille vaihto-opiskelijoille ja he pistivät aina sushiin lämminsavulohta ja Abban tonnikalapasteijaa päälle. Ja maistuu muuten hyvältä!

Vierailija
19/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki käyttävät wasabia? Ei se ole mikään pakollinen ainesosa, kuten ei ole ketsuppi makaronilaatikossa.

Koska se on parasta sushissa.

Oikeasti puuroriisi ja sushiriisi on samaa ainetta. Minä teen puurot sushiriisistä, kun meillä ei puuroriisiä myydä.

Vierailija
20/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta ostin jo sushi riisiä ja wasabia. Exät on joskus tehneet jotain tekeleitä. 

Sinkkumies