Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tehnyt itse sushia?

Vierailija
13.03.2017 |

Vinkkejä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuutorina japanilaisille vaihto-opiskelijoille ja he pistivät aina sushiin lämminsavulohta ja Abban tonnikalapasteijaa päälle. Ja maistuu muuten hyvältä!

Kiitti vinkistä. Omaan korvaan kylmäsavulohi tuntuis kuitenkin sopivammalta.

Sinkkumies

Vierailija
22/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuutorina japanilaisille vaihto-opiskelijoille ja he pistivät aina sushiin lämminsavulohta ja Abban tonnikalapasteijaa päälle. Ja maistuu muuten hyvältä!

Tuo tonnikalapasteija on muuten oikeasti hyvää sushissa, itsekin olen käyttänyt. Muutenkin sushiin kai laitetaan usein majoneesia.

Tuo erään kommentoijan majoneesi+purjo+tonnikala-mössö kuulostaa kanssa todella toimivalta. Voisin kokeillakin sitä itse seuraavan kerran, kun teen sushia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdäänhän meilläkin karjalanpaistia 8 eri ohjeella, että ei se aina niin kiveen kirjoitettua ole.

Sinkkumies

Vierailija
24/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein tehdyssä karjalanpaistissahan on porsasta, lammasta ja nautaa. Muut ovat vääriä tekeleitä. (mummoni oli karjalasta ja mummon serkku joka on vielä elossa)

Sinkkumies

Vierailija
25/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen todella usein itse nigirejä, hyvää oikein maustettua sushiriisiä ja päälle siivu raakaa lohta. Syödessä voi kypsentää pala kerrallaan lohen pienellä kaasupolttimella, mukaan wasabia ja hyvää sushisoijaa! Namnam!

Muistakaa hyvät ihmiset että sitä inkivääriä ei tungeta sushin kanssa samaan aikaan suuhun! Se on tarkoitettu palojen välissä syötäväksi suun raikastajaksi!

Vierailija
26/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Tosin se riisin keittäminen menee mun mielestä sen verran hifistelyksi, etten ihan kauhean monta kertaa ole jaksanut sitä ihan etiketin mukaan tehdä. Mut parempia niistä tulee itse tehtynä, tykkään sushista vähän pienempinä paloinakin kuin mitä ne yleensä ravintolassa jne. tarjotaan.

Vierailija
27/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Tosin se riisin keittäminen menee mun mielestä sen verran hifistelyksi, etten ihan kauhean monta kertaa ole jaksanut sitä ihan etiketin mukaan tehdä. Mut parempia niistä tulee itse tehtynä, tykkään sushista vähän pienempinä paloinakin kuin mitä ne yleensä ravintolassa jne. tarjotaan.

Riisin saa muuten jäähdytettyä näppärästi huoneenlämpöiseksi tuulettimen kanssa, ei tarvitse viuhkan kanssa räpeltää! Kääntelee laakeassa astiassa tuulettimen edessä, parissa minutissa sopivan lämpöistä.

Vierailija
28/32 |
13.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä lämpöisinä sushit tarjoillaan? Huoneenlämpöisinä vai jääkaappikylminä?

Vierailija
29/32 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä lämpöisinä sushit tarjoillaan? Huoneenlämpöisinä vai jääkaappikylminä?

Riisi aina huoneenlämpöisenä, riisi kovettuu jääkaapissa, siksi syötävä aina heti tuoreena. Kala tietty jääkaappikylmänä päälle/sisään!

Vierailija
30/32 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroriisillä mennään. (sen verran tulee syötyä sushia että tulee halvemmaksi)

Ilman soija soossia ei tule mitään eli se on ehdoton.

Etikkaa riisiin niin että sen maistaa mukavasti.

Varovaisuus norin kera. Jos kastuu siitä tulee sitkeää...yöh.

Bambumattoa ilmankin voi rullailla.

Wasabia emme juurikaan osta.

Kylmäsavulohi, ei graavilohi. Kirjolohikin käy, ja tulee halvemmaksi.

Jos ostaa koko kalan, pakkaseen yön yli...ihan varmuuden vuoksi.

Katkat on aika mietoja, eli ehkä joku parempi rapulajike?

Kurkku, porkkana ja avokado sopii mainiosti. Samoin punainen paprika, miksei muutkin värit.

Kun tekee niitä palluroita joissa kala päällä. Kalaa sen verran että riisi hädin tuskin näkyy päältä katsoessa.

Vierailija
31/32 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panosta siihen, että riisi onnistuu. Mikään ei pelasta tilannetta, jos riisi on ylikypsää mössöä. Risellan puuroriisi on paras. Riisistä kannattaa tehdä mieluummin pienempiä nigireitä ja makeja. Niitä on varsinkin lasten mukavampi syödä.

Soijakastike kannattaa laimentaa vedellä ja lisätä vähän sokeria. Näin tehdään sushiravintoloissakin. Laimentamaton soija on liian tiukkaa tavaraa ja peittää sushin maun.

Ekoilla kerroilla kannattaa täytteinä käyttää juttuja, joista muutenkin tykkää.

Vierailija
32/32 |
24.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bambumatot tuli postissa, joten tänään kokeillaan. Näin ekalle kerralle olen varannut täytteiksi kurkkua ja paprikaa. Riisiksi valitsin jasmiiniriisin lapsen ehdotuksesta.

ap.