Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lämpöä 37,4, onko järkeä mennä huomenna töihin?

Vierailija
12.03.2017 |

On siis flunssa eikä olo nyt mikään parhain ole. Mulla vaan on niin korkea kynnys olla poissa töistä.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup, töihin vaan! Mä tein eilen 14 tuntisen päivän ja olen edelleen hengissä. Buranaa huuleen ja sumutetta nokkaan..

Vierailija
22/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ymmärtänyt koskaan, että miten kuume liittyy mihinkään. Pahimmat taudit olen sairastanut ilman kuumetta. Kuumeen noustessa tulee vain parempi olo. Sitten kun kuume nousee yli 39, niin alkaa tuntua jossain. Ehkä yksilöllistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee niinkuin parhaakseen kokee. Tuskin mitään palkankorotusta tai ylennystä saat vaikka kipeenä menisitkin töihin.

Vierailija
24/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää mennä töihin kuumeisena. Jos työ on vähänkään ruumiillista, voi pahimmillaan saada sydänlihaksen tulehduksen ja se ei ole sitten enää leikinasia. Ja jos oma terveys ei kiinnosta, voi ajatella muita, eikä mennä töihin sairastuttamaan toisia.

Vierailija
25/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallista korkeampi lämpö kertoo jostain. Jos olo on huono ja nuhainen ja on tavallista korkeampi lämpötila, nii siinä on syytä levätä.

Vierailija
26/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerää mennä töihin kuumeisena. Jos työ on vähänkään ruumiillista, voi pahimmillaan saada sydänlihaksen tulehduksen ja se ei ole sitten enää leikinasia. Ja jos oma terveys ei kiinnosta, voi ajatella muita, eikä mennä töihin sairastuttamaan toisia.

37.4 ei ole kuumetta.

Vierailija
27/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään mene. Mullakin meni vähän vielä viihteelle ja olen kanssa pari päivää ainakin saikulla. Perjantainakin varmaan ku ois menoa.

Vierailija
28/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo ole kyllä vielä edes kuumetta, lämpöä vain. Pikku lämpö tulee herkästi flunssan mukana, eikä välttämättä estä työntekoa, Buranalla lämpö laskee ja olo normalisoituu. Eri asia on, miten flunssainen muuten olet ja mikä on yleisvointisi, se ratkaisee. Ja toki työn laatu. Fyysistä, ruumiillista työtä ei kannata lähteä tekemään, ettei tauti pitkity ja tule jälkitauteja. Kevyt tomistotyö tms voi sujua ihan normaalisti.

Herkästi ihmiset näköjään olettaa, että kun mittari näyttää vähintään 37.0 on KUUMETTA ja PITÄÄ jäädä kotiin (eli saa jäädä lusmuamaan).

Ei se ihan niin ole, yleisvointi ratkaisee. Joskus pitää jäädä kotiin ilman lämpöäkin, jos on esim tosi kova flunssa tai yskä ja työ asiakaspalvelua tms.

T. Th/sh

Vierailija
29/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa tuo voi olla ihan normaalia lämmönvaihtelua, mutta jos siihen yhdistyy flunssainen olo, niin olet sairaana, etkä tietenkään mene töihin huomenna.

On se kumma, kun ihmisten pitää mennä sairaana töihin tartuttamaan muita ja hakemaan itselleen jälkitauteja. Itse sairastan flunssan heti pois ja otan rauhallisesti vielä töihin palattuanikin. Näin tulisi muidenkin tehdä. 

Vierailija
30/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, kuumetta nähnytkään. Pientä lämpöä tuo on, eikä vaikuta suuntaan eikä toiseen.

Töihin vaan!

Vierailija
31/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitää kipeenä olla kotona? Kivempaa on olla kotona terveenä saikulla. :DDD

Vierailija
32/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei töihin. Pääset ehkä lyhyemmällä sairastamisella, kun maltat olla pari päivää kotona. Meillä töissä ei ainakaan tykätä näistä "työn sankareista" jotka tulee sairaina töihin ja tartuttaa loputkin.

Vierailija
33/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä pois oleminen on ihan oma päätös, jos ei tunne olevansa työkykyinen niin voi jäädä himaan. Toki on paska kapitalistin firmoja joissa kaivataan jotain lääkärin lappuja.

Vierailija
34/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aamulla 37,8, sitten on hyvä jäädä kotiin. Huomenna saattaa olla vähän lämpöä ellei nouse kunnon taudiksi. Töihin vaan. Saattaa iskeä kovemman kuumeen viikolla tai sitten menee ohi tällä pienellä lämmöllä.

Vierailija
35/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitä minkälainen olo sulla on muuten. Jos on esim. kurkku kovin kipeä ja päätä särkee ja ehkä äänikin mennyt, niin voit olla pois töistä. Ei se kuume (tais en poissaolo) kerro miten kipeä sä olet. Mä esim. pystyn flunssaisena ja kuumeisen olemaan yleensä töissä, mutta sitten kun ääni lopuksi menee, niin joudun olemaan pois töistä, koska tarvitsen työssäni ääntä.

Vierailija
36/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain harvoin poissa töistä kirjoitti:

Jos on aamulla 37,8, sitten on hyvä jäädä kotiin. Huomenna saattaa olla vähän lämpöä ellei nouse kunnon taudiksi. Töihin vaan. Saattaa iskeä kovemman kuumeen viikolla tai sitten menee ohi tällä pienellä lämmöllä.

XD hahaaa!!! Mikä asiantuntija!!!! 

Vierailija
37/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa tuo voi olla ihan normaalia lämmönvaihtelua, mutta jos siihen yhdistyy flunssainen olo, niin olet sairaana, etkä tietenkään mene töihin huomenna.

On se kumma, kun ihmisten pitää mennä sairaana töihin tartuttamaan muita ja hakemaan itselleen jälkitauteja. Itse sairastan flunssan heti pois ja otan rauhallisesti vielä töihin palattuanikin. Näin tulisi muidenkin tehdä. 

No meillä joudutaan aina hankkimaan sijainen joten pikku lämmön takia ei viitsi pois olla kun siinä sitten palaa työkaverin vapaapäivä.

Vierailija
38/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No meillä joudutaan aina hankkimaan sijainen joten pikku lämmön takia ei viitsi pois olla kun siinä sitten palaa työkaverin vapaapäivä.

Parempi vaihtoehto on siis mennä sairastuttamaan muutkin, että joudutaan kohta ottamaan ulkopuolista apua? Ei sovittua vapaapäivää voi perua. 

Vierailija
39/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut viimeiset 6kk joka viikko 3-4 päivää 37-37.5, että jos en olisi töihin mennyt, olisin varmaankin joutunut työttömäksi jäämään.

Vierailija
40/42 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olis enää pystyssä, jos mul olis tollanen kuume. Joskus 10 vuotta sitte viimeks ollu yli 37 ja olin jo niin kipee, että passittivat sairaalaan pariks päiväks. Normi lämpö mulls 35.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi