Sunnuntaibrunssi ja pienet lapset
Onko niiden pienten lasten kanssa pakko lähteä sunnuntaina brunssille? Itse ainakin miellän sunnuntaibrunssin rentouttavaksi ja rauhalliseksi pitkän kaavan rennoksi ruokailuksi. Enkä itse edes kehtaisi raahata päiväkoti-ikäisiä paikalle itkemään, huutamaan ja juoksemaan. Toki ravintolassa oli leikkinurkka, mutta tehokkaasti ne kiljuvat ja juoksevat muksut pilaavat koko ravintolan rauhan.
Kommentit (73)
Mulla on 3 lasta ja tokan kohdalla tajusin, että a) lapset eivät nauti ravintolabrunsseista ja b) minä (tai mies) emme nauti ravintolabrunsseista lasten kanssa. Syy ei ole lasten vaan aniharva (lue: ei yksikään) pieni lapsi nauttii tungoksesta, jonoista, odottelusta, ahtaudesta ja pitkästä pöydässä istuskelusta. Emme siis käy lasten kanssa, aamen.
Kannattaa mennä sellaiseen ravintolaan, jonne on lapsilta pääsy kielletty tiettyihin aikoihin/hinta laitettu korkeaksi. Se säästää hermojasi.
Olen AP samaa mieltä. En koskaan ole tajunnut, että miksi niiden kasvatuksesta vajaiden kakarat juoksevat pitkin ravintolaa/lentokonetta/junaa yms. ja antavat heidän tehdä mitä huvittaa. Kyse ei ole lasten vihaamisesta vaan heidän vamhempiensa tyhmyyden kärsimisestä. Kun menee julkisille paikoille, eikä saa omaa kullannnuppuaan aisoihin niin siinä kärsii niitten lasten lisäksi kaikki muut kanssaolijat.
Ja kyllä minulla on lapsia, enkä mennyt pikkulapsiaikana mihinkään, ennen kuin olin varma, että osaavat käyttäytyä. Se on sellainen toisten ihmisten arvostamisjuttu, ei lapsiviha. Pitää ymmärtää, että kaikki eivät rakasta lasta kuten vanhemmat. Minusta se on ihan peruskäytöstapaa ottaa ravintolassa muut maksajat huomioon.
Älä mene Ikeaan. Lapsiperheet harvemmin käy tasokkaissa paikoissa, kun niissä ei ole leikkipaikkaa - syystä.
Tai sitten lopetat hienostelun, jos sulla ei ole varaa.
Minusta on ihanaa, kun jonkun Nico-Yamppa tonkii salaatista pähkinöitä pienin kätösin - siis suoraa siitä buffet-pöydän salaattikulhosta ja isä huutelee pöydästä, että annapa muillekin tilaa. Vieressä Yade-Pernilla tunkee ensin etusormen nenään ja sitten vadelmahilloon. Nam.
Inhoan lapsia, joten en mene sellaisiin ravintoloihin, joissa on leikkinurkkaus/ovat lapsiystävällisiä. Osa perheistä nähtävästi tykkää käydä sunnuntaisin yhdessä syömässä ja se pitää heille toki sallia. Koska ei niitä lapsia voi häätää ravintolasta, niin on helpointa että itse etsin toisen ravintolan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 3 lasta ja tokan kohdalla tajusin, että a) lapset eivät nauti ravintolabrunsseista ja b) minä (tai mies) emme nauti ravintolabrunsseista lasten kanssa. Syy ei ole lasten vaan aniharva (lue: ei yksikään) pieni lapsi nauttii tungoksesta, jonoista, odottelusta, ahtaudesta ja pitkästä pöydässä istuskelusta. Emme siis käy lasten kanssa, aamen.
Kaikki lapset eivät ole samanlaisia. Jonkun toisen lapset tykkäävät eri asioista kuin sinun lapsesi.
Nelonen, lapset eivät opi kotona kykkimällä, miten ravintolassa käyttäydytään.
Mutta siinä olen samaa mieltä, että lapsia voi ja pitää kieltää. Me olemme käyneet lasten kanssa pienestä pitäen ravintoloissa, museoissa, konserteissa ja elokuvissa. Avainsana on lapsentahtisuus. Jos lapset eivät jaksa istua montaa tuntia, ei istuta, vaan syödään ja lähdetään. Mukaan varataan lapselle piirtämisvälineey ja vaikkapa peli. Heidän ei anneta vaellella.
Kategorinen vaatimus pitää lapset poissa julkisilta paikoilta on idioottimainen ja lapsivihamielinen. Monet lapset nimittäin osaavat käyttäytyä, ja monet vanhemmat viitsivät pitää siitä huolen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä sellaiseen ravintolaan, jonne on lapsilta pääsy kielletty tiettyihin aikoihin/hinta laitettu korkeaksi. Se säästää hermojasi.
Ei ainakaan meidän perhettä estä se korkea hinta. Hauska stereotypia siitä, että lapsiperhe olisi yhtä kuin köyhä perhe.
Tiedän ap:n tuskan, inhoan lasten kiljuntaa. Lapsiperheitä ei voi taikoa kadoksiin, joten kannattaa itse etsiä sellainen paikka, jonne lapsiperheiden on esim. vaikea päästä. Siinä voittaa kaikki.
Mun mielestäni sunnuntaibrunssi kannattaisi jättää siihen, kun on vapaata ja lapset ovat jossain hoidossa. Siitä sunnuntain rennosta ruokailusta voi silloin nauttia täysillä myös itse puolison tai kavereiden kanssa.
Ei lasten kanssa tarvitse tehdä kaikkea eikä lapsia tarvitse viedä kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan meidän perhettä estä se korkea hinta. Hauska stereotypia siitä, että lapsiperhe olisi yhtä kuin köyhä perhe.
En ole väittänyt, että lapsiperheet ovat köyhiä. Se oli ihan oma tyhmä tulkintasi. Et nähtävästi tiedä, minkälaisista ravintoloista puhun? Taatusti hinta estää ja se, ettei lapsille löydy listalta tarjottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene Ikeaan. Lapsiperheet harvemmin käy tasokkaissa paikoissa, kun niissä ei ole leikkipaikkaa - syystä.
Tai sitten lopetat hienostelun, jos sulla ei ole varaa.
Ei sentään Ikeassa oltu, mutta päätettiin jo, että seuraavaksi mennään vähän parempaan paikkaan jo paremman tarjonnankin vuoksi. Hintaa on tuplat, mutta eipä ole varmaan pikkulapsiakaan. :)
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole väittänyt, että lapsiperheet ovat köyhiä. Se oli ihan oma tyhmä tulkintasi. Et nähtävästi tiedä, minkälaisista ravintoloista puhun? Taatusti hinta estää ja se, ettei lapsille löydy listalta tarjottavaa.
Hauska stereotypia siitä, että jokaisen lapsiperheen lapset syövät vaan niitä nauravia nakkeja.
Nyt olen kyllä sitä mieltä, että ap:n kannattaisi etsiä toisenlainen ruokapaikka. Turha täällä on valittaa, jos omasta tahdostaan on mennyt sellaiseen ravintolaan, mikä on lapsille tarkoitettu. Ravintoloita on paljon ja niitä lapsivapaitakin löytyy. Käyn itse sellaisissa, silloin kun haluan rentoutua.
Jos et kestä lapsia, niin pysy kotona. Lapsia on joka paikassa ja tulee olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska stereotypia siitä, että jokaisen lapsiperheen lapset syövät vaan niitä nauravia nakkeja.
Sulla niitä stereotypioita näyttää olevan, koska jankkaat tuollaisista asioista. Koita päästä niistä eroon ja ymmärtää, ettei maailma ole niin mustavalkoinen.
Kiitos vinkistä. Pitääkin taas pitkästä aikaa käväistä brunssilla.
t. lapsiperhe
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole väittänyt, että lapset syövät pelkästään nakkeja. Se oli sinun oma ahdasmielinen tulkintasi.
Mikä niissä lapsissa nyt noin ärsyttää? Itse olen lapseton, mutta ei minua ole koskaan häirinnyt lapset ravintoloissa. Eri asia, jos heittelisivät ruokaa tai sottaisivat muuten tahallaan tai kiljuisivat kurkku suorana, mutta sellaiseen en ole ikinä törmännyt. Ehkä sinun ei kannattaisi käydä ravintoloissa joissa on leikkinurkka?