"Yksin baarissa oleva mies on todella epäilyttävä naisten mielestä"
Poimin otsikossa olevan toteamuksen toisesta ketjusta (http://www.vauva.fi/comment/29017263#comment-29017263) ja se tuntui niin panavasti sanotulta, että halusin nostaa vähän näkyvämmin keskusteluun.
Onko juttu ihan oikeasti näin? Olen kyllä jostain lukenut, että miehen kiinostavuutta naisten silmissä lisää, jos hänen seurassaan on miespuolisia kavereita. Ehkä se on merkki miehen sosiaalisuudesta tai jostain.
Mitä sanoo palstan naiset? Onko kivempi, että baarissa juttusille tulee yksin oleva vai jostain kaveriporukasta irtautuva mies? Tuntisitteko olonne viihtyisämmäksi ja turvallisemmaksi, jos miehet eivät tulisi baariin yksin?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Eihän se, että mies on yksin baarissa, välttämättä tarkoita sitä, ettei hänellä olisi kavereita. Ehkä hän nyt vain sattuu tällä kertaa olemaan yksin liikkeellä. Ehkä ne kaverit eivät vain tällä kertaa ole ehtineet tai halunneet lähteä.
Kyllä minusta ainakin tuntuisi hirveän rajoittavalta jos mihinkään ei saisi mennä yksin, vaan pitäisi aina haalia kaverilauma kannoille todistaakseen, ettei ole jotenkin "epäilyttävä" tai "outo".
Jos se toimii sulle niin ei kai siinä ole mitään ongelmaa. Baariin vain sitten yksin. Kyse on näistä jotka OVAT outoja ja epäilyttäviä eivätkä siksi saa naista. Tekisi mieli sanoa onneksi kun seuraa heidän kirjoitteluaan täällä. Voisivat kelvata paremmin jos outous ja epäilyttävyys olisi vähemmän silmiinpistävää kavereiden ansiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..., jompi kumpi menisi juttelemaan toiselle.
Tähän se yleensä kaatuu. On vähän vilkuiltu, mutta ei ole luontevaa mennä vieraaseen pöytään juttusille, kun niissä molemmissa on kaverit tarkkailemassa tilannetta ja kommentoimassa jäljestä päin. Tiskillekään ei osuta samaan aikaan.
No kannattaa asettua sellaisiin asemiin että näkee kun mimmi menee baaritiskille. Naisilla on usein tilanteita että osa porukasta painuu vessaan tä tanssimaan. Ennusko että on ihan mahdotonta ruveta baarissa toisen kanssa juttusille. Loppuillasta tapaa muutenkin jengi hajoilla kun ihmiset juttelee muidenkin kuin ihan ydinkavereiden kanssa varsinkin jos on vähänkin pienempi paikkakunta.
Siinä ainoassa paikassa, jossa kaveriporukalla käydään, kaikki istuu tiiviisti pöydissä ja sinne on tarjoilu. Paikkakunta on Helsinki.
No vaihtakaa baaria. Ilmeisesti olet ainoa sinkku? Itse löytyi kumppani niin että olin liikkeellä kaverin kanssa ja nykyinen mies oman kaverinsa kanssa. Kaveri ja mieheni kaveri ei ollu toisistaan kiinnostuneita.
Kesällä on yksi terassi, joka on ainut paikka jonne ne suostuu tämän lisäksi lähtemään. Yleensä olen ainoa sinkku. Olemme kaikki työkavereita, eikä minulla muita kavereita olekaan. Hyvin vähän vaihtuvuutta, ehkä kerran vuodessa mukaan tulee joku uusi työntekijä.
Ja jos menisit yksin baariin, muuttuisit sarjamurhaajaksi.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Entäs jos haluaa vain juoda pikkuhiljaa pään täyteen?
kannattaa siinä tapauksessa ihan dokailla kotona vaan :D
Kivempaa se on baarissa.
Mitä väliä sillä on, onko mies tullut baariin vain sen yhden asian perässä? Voihan se silti tavata naisen, josta kiinnostuu oikeasti. Vai voiko? Eikö sille saa antaa edes mahdollisuutta? Joskus mietin tuota että jos mies yrittää iskeä baarissa tökerösti humalapäissään niin ei se välttämättä tarkoita että mies on kamala luuseri tai häirikkö. Sillä voi olla vaan huono hetki.
Itse olen automaattisesti torjunut pokausmielellä olevat, luulen että siellä meni joku hyväkin seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yökerhoissa ihmiset tosiaan liikkuvat toistensa seassa ja puhe-etäisyydelle pääsisi helpommin. En vain ole ole kahteenkymmeneen vuoteen niissä käynyt ja silloinkin hävetti, kun olin kehnoissa arkivaatteissa (eihän minulla muuta ollutkaan). Pubiin voi hyvin mennä suoraan toimistolta, mutta miten miehen pitää pukeutua yökerhoon? Voiko niihin ylipäätään enää mennä näin päälle nelikymppisenä vai leimautuuko irstaaksi, vanhaksi sedäksi, joka on tullut sinne teinityttöjä kähmimään?
Siis eikös Helsingissä asuva voi nelikymppisenä mennä mummotunneliin. Älä nyt sano että sullekin nainen = parikymppinen salikissa.
No ei nyt parikymppinen, mutta 30-40 v. olisi sopiva. Näyttäisin itse aika lapselta jopa nuorekkaan 50 v. rinnalla.
Tämänkö takia muhun on joskus suhtauduttu jo lähtökohtaisesti vähän nuljasti, vaikka iskumielessä en ole koskaan lähestynyt ketään ja olen itse kohtelias? Joskus katsotaan kuin ruttotautista ja ympärillä on tilaa, vaikka baari on muuten täynnä. Mulla ei ole kavereita, koska en jaksa pitää yllä pinnallisia ihmissuhteita ja mulla menee paljon aikaa harrastuksiini, joita myös teen yksin. Joskus haluan käydä ihmisten seassa istumassa ja ehkä juttelemassa.
Ja kuvittelenko vaan vai onko ihmiset muuttuneet ilkeämmiksi ja pinnallisemmiksi sosiaalisen median yleistyttyä? Ihan tosielämässä ollaan epäkohteliaampia ja ääliömäisempiä kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se, että mies on yksin baarissa, välttämättä tarkoita sitä, ettei hänellä olisi kavereita. Ehkä hän nyt vain sattuu tällä kertaa olemaan yksin liikkeellä. Ehkä ne kaverit eivät vain tällä kertaa ole ehtineet tai halunneet lähteä.
Kyllä minusta ainakin tuntuisi hirveän rajoittavalta jos mihinkään ei saisi mennä yksin, vaan pitäisi aina haalia kaverilauma kannoille todistaakseen, ettei ole jotenkin "epäilyttävä" tai "outo".
Rajoittavaa se onkin. Yksinäisen ihmisen täytyy jatkuvasti näyttää kuin olisi matkalla jonnekin (jossa on seuraa). Missään ei saa oleskella yksin, koska se on merkki sosiaalisesti epäonnistuneesta tyypistä.
Vierailija kirjoitti:
Tämänkö takia muhun on joskus suhtauduttu jo lähtökohtaisesti vähän nuljasti, vaikka iskumielessä en ole koskaan lähestynyt ketään ja olen itse kohtelias? Joskus katsotaan kuin ruttotautista ja ympärillä on tilaa, vaikka baari on muuten täynnä. Mulla ei ole kavereita, koska en jaksa pitää yllä pinnallisia ihmissuhteita ja mulla menee paljon aikaa harrastuksiini, joita myös teen yksin. Joskus haluan käydä ihmisten seassa istumassa ja ehkä juttelemassa.
Ja kuvittelenko vaan vai onko ihmiset muuttuneet ilkeämmiksi ja pinnallisemmiksi sosiaalisen median yleistyttyä? Ihan tosielämässä ollaan epäkohteliaampia ja ääliömäisempiä kuin ennen.
Enpä ihmettelisi vähääkään jos vaikka katsotaan tätä palstaa, täällä yksinäiset miehet omistaa elämänsä naisten närppimiselle. Minulla ainakin on mennyt maku näihin nii sanotusti kiltteihin ja kunnollisiin ihan täydellisesti. En tosiasnkaan koe tarvetta olla ystävällinen enää, asiallinen tietysti aina.
Luuleeko joku oikeasti, että yksin liikkeellä olevat ihmiset ovat kaikki samanlaisia. Ja kaikki ryhmässä myös samanlaisia. Halleluja.
Ihmisillä on näköjään kiire lokeroida ihmiset, ettei vaan tarvitse mennä juttelemaan. Joko olet kavereiden kanssa ja siihen väliin ei uskalla mennä tai sitten olet yksin eli hullu. Jotenkin niin suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä ihmettelisi vähääkään jos vaikka katsotaan tätä palstaa, täällä yksinäiset miehet omistaa elämänsä naisten närppimiselle. Minulla ainakin on mennyt maku näihin nii sanotusti kiltteihin ja kunnollisiin ihan täydellisesti. En tosiasnkaan koe tarvetta olla ystävällinen enää, asiallinen tietysti aina.
Koen myötätuntoa naisia kohtaan jo ihan vain sen perusteella, mitä siskoni on kokenut. Kuitenkaan suurin osa miehistä ei ole vaarallisia ja baarissa on henkilökuntaa huolehtimassa turvallisuudesta ja seuraan väkisin jääjistä. Itselläni kohtelias ja ystävällinen kuori ei petä, vaikka syljettäisiin päälle. Mä saatan kuitenkin vain sanoa jotain tuntemattomalle tiskillä, mutta takaisin saattaa tulla jotain ilkeää tai ei mitään. Ennen meno oli jotenkin lupsakampaa. Eikä mua haittaa, jos seuraani ei kaivata, kunhan se sanotaan suoraan ja kohteliaasti. Toivotan vain hyviä illanjatkoja ja lähden.
Hauskimpia juttelukavereita on mielestäni itseäni 10-20 vuotta vanhemmat rennot naiset. Itseni ikäisiä ja nuorempia ihmisiä, miehiä ja naisia, olen ruvennut välttelemään, koska ilta menee pilalle niin helposti. Heillä tuntuu oikein olevan sellainen kilpailu, jossa muita kohtaan törkein ja ilkein voittaa. En aktiivisesti enää hakeudu heidän seuraansa. Olen noin 30-vuotias, mutta näytän vähän turhankin nuorelta.
Ehkä vaikutan sitten netin kilttimieheltä toselämässä. Aika huvittavaa oikeastaan.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Entäs jos haluaa vain juoda pikkuhiljaa pään täyteen?
No siihen ei naista tarvitse, eli voit huoletta keskittyä juomiseen.
Täysin oikein. Aikoinaan tarjousiltana mentiin kavereitten kanssa baariin ja tilasin ensinmäiseksi 5 Southern Comfortia ja he ihmettelivät mikä on meininki? Totesin heille, että "teistä en tiedä, itse tulin juomaan".
Olen käynyt työmatkoilla satoja kertoja yksin illalla baarissa ja lähes joka kerta jonkun naisen kanssa baarista lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä yksin baariin lähtevä mies on outo ja vain yhden asian perässä.
Mitä muuta syytä kuin naisen saaminen miehellä on mennä baariin? Yksi pelimies sanoi ettei yleensäkään edes viihdy baarissa.
Itse menen sinne kyllä ensisijaisesti yksin juomaan parit nukahtamista edistävät oluet ennen nukkumaanmenoa. On sitten ihan vaan kirsikka kakun päälle, jos samalta reissulta lohkeaa vielä pilluakin.
Vierailija kirjoitti:
Yökerhoissa ihmiset tosiaan liikkuvat toistensa seassa ja puhe-etäisyydelle pääsisi helpommin. En vain ole ole kahteenkymmeneen vuoteen niissä käynyt ja silloinkin hävetti, kun olin kehnoissa arkivaatteissa (eihän minulla muuta ollutkaan). Pubiin voi hyvin mennä suoraan toimistolta, mutta miten miehen pitää pukeutua yökerhoon? Voiko niihin ylipäätään enää mennä näin päälle nelikymppisenä vai leimautuuko irstaaksi, vanhaksi sedäksi, joka on tullut sinne teinityttöjä kähmimään?
Kannattaa valita joku vanhemmalle väelle tarkoitettu yökerho, koska k18 paikkaan mennessäsi tuo fiilis on aika varma. Komeana miehenä tuo joukosta erottuminen saattaisi olla jopa positiivinen asia, mutta tavallisena ei. Millä paikkakunnalla asut?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin otan ilon irti tanssilattialla jos saan kerrankin ympärilleni tyhjää tilaa. Olen itse asiassa aika hyvä tanssimaan ja silloin naisia alkaa usein tulemaan lähelleni. Ennen häpesin, mutta nykyään ei kiinnosta yhtään mitä muut ajattelevat. Eivät he kuitenkaan edes tunnista minua seuraavalla kerralla nähdessään ja vaikka tunnistavatkin, niin en jaksa enää hävetä sitä, että pidän hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa valita joku vanhemmalle väelle tarkoitettu yökerho, koska k18 paikkaan mennessäsi tuo fiilis on aika varma. Komeana miehenä tuo joukosta erottuminen saattaisi olla jopa positiivinen asia, mutta tavallisena ei. Millä paikkakunnalla asut?
En ole komea, vaan lyhyt ja arkisen näköinen, kuitenkin sentään normaalipainoinen. Asun Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun mielestä yksin baariin lähtevä mies on outo ja vain yhden asian perässä.
Mitä muuta syytä kuin naisen saaminen miehellä on mennä baariin? Yksi pelimies sanoi ettei yleensäkään edes viihdy baarissa.
Tanssiminen, musiikki ja ihmisvilinässä oleminen. Olen paljon kotona yksin, joten viikonloppuna on mukava päästä ihmisten keskelle.
Mummotunneli?! :-D Piti oikein googlata mikä se on, mutta näköjään ihan yleisesti käytetty nimitys Wanhalle Kauppakujalle. Hesarin mukaan aika riehakas paikka: http://www.hs.fi/nyt/art-2000002829480.html