Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Yksin baarissa oleva mies on todella epäilyttävä naisten mielestä"

Vierailija
11.03.2017 |

Poimin otsikossa olevan toteamuksen toisesta ketjusta (http://www.vauva.fi/comment/29017263#comment-29017263) ja se tuntui niin panavasti sanotulta, että halusin nostaa vähän näkyvämmin keskusteluun.

Onko juttu ihan oikeasti näin? Olen kyllä jostain lukenut, että miehen kiinostavuutta naisten silmissä lisää, jos hänen seurassaan on miespuolisia kavereita. Ehkä se on merkki miehen sosiaalisuudesta tai jostain.

Mitä sanoo palstan naiset? Onko kivempi, että baarissa juttusille tulee yksin oleva vai jostain kaveriporukasta irtautuva mies? Tuntisitteko olonne viihtyisämmäksi ja turvallisemmaksi, jos miehet eivät tulisi baariin yksin?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muo vituttaa kun naiset oikeesti luulee että mies on hullu jos hänellä ei ole baari kavereita.

Tsi ylipäätänsä liikkuu yksin kahbiloissa tai ravintoloissa.

Tajuatteko että ei kaikilla miehillä vain ole.

Minäkin käyn viikottain syömässä yksin ravintoloissa.

MIKSI OLEN YKSIN?

No koska eksä lähti matkoihin ja asun kaupungissa missä ei ole ystäviäni. Mitä väliä silläkin on?

Ei mitään.

En ymmärrä miksi sosiaalisti verkostoituneet miehet saa teidän naisten pöksyt märiksi.

Nr miehet on 99% varmuudella pleijereitä verrattuna meijin yksinäisiin susiin.

Ei kaikki naiset luule. Ne naiset, joita baarielämä kiinnostaa, arvostavat kaltaistensa seuraa. Suurin osa naisista ei edes kuulu tähän joukkoon, mutta ilmeisesti kaikkia miehiä kiinnostaa vain nämä yhdentyyppiset naiset.

Vierailija
22/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan,  inhoan itse laumaeläimiä, joten pidän vain suotavana yksinäisiä miehiä - he ovat usein niin älykkäitä, ettei monikaan tajua heitä, siksi ovat yksin ja he viihtyvät hyvin yksinänsä.

Ah täydellinen vastaus....

Me muka "yksinäiset" miehet pärjäämme yksin. Emme tarvitse kaveria katsomaan vaatteita kaupasta, emme tarvitse kaveria kokkaamaan pihviämme, emme tarvitse sosiaalista verkostoa menestyäksemme elämässä.

Tämä ei tarkoita että emme kaipaisi rakkautta tai sosiaalisia tilanteita. Mutta pärjäämme näinkin.

Terv, sinkkumies 27

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se tutkimusjuttu meni niin, että jos olet liikkeellä kaveriporukassa, huolehdi, että olet se porukan alfa.

Naiset baarissa rekisteröi heti, kuka johtaa joukkoa. Eli jos olet se porukan klovni tai takavasemmalta mielistelijä, niin parempi flaksi voi käydä yksin.

Millonkahan naiset pääsee tuosta kivikautisesta ajattelusta?

Evoluutiolle muutama vuosituhat on lyhyt aika. Ja biologisista vieteistä tässä on kyse.

Vierailija
24/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minä tästä eroaisin niin tässä olisi ideaali illan kulku. Menisin tuttujen kanssa baariin. Siellä juttelisin ja skannailisin talenttia. Huomio kiinnittyisi johonkin vetoavan oloiseen mieheen. Tässä tapauksessa joku sellainen kuivan brittihuumorin ystävältä näyttävä mies. EI todellakaan mikään kovaääninen porukan johtaja. Tämä mies juttelisi hyväntuulisena ja rentona kavereidensa kanssa. Kiinnostus olisi molemminpuolista ja vaihtaisimme muutamia katseita. Sitten jossain sopivassa vaiheessa iltaa, kun parhaat jutut on vaihdettu oman porukan kanssa tulisi joku sopiva suvanto, jompi kumpi menisi juttelemaan toiselle. Ja sitä ennen ei olisi tarvinnut seurata kuinka mies työstää koko baarin naiset läpi kauneimmasta aloittaen, koska se olisi sitten siinä.

Vierailija
25/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..., jompi kumpi menisi juttelemaan toiselle. 

Tähän se yleensä kaatuu. On vähän vilkuiltu, mutta ei ole luontevaa mennä vieraaseen pöytään juttusille, kun niissä molemmissa on kaverit tarkkailemassa tilannetta ja kommentoimassa jäljestä päin. Tiskillekään ei osuta samaan aikaan. 

Vierailija
26/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt odottelemaan kumpi tekee aiheesta biisin kalevauva.fi vai Samuli Putro.

Vierailija
27/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän se yleensä kaatuu. On vähän vilkuiltu, mutta ei ole luontevaa mennä vieraaseen pöytään juttusille, kun niissä molemmissa on kaverit tarkkailemassa tilannetta ja kommentoimassa jäljestä päin. Tiskillekään ei osuta samaan aikaan. 

No kannattaa asettua sellaisiin asemiin että näkee kun mimmi menee baaritiskille. Naisilla on usein tilanteita että osa porukasta painuu vessaan tä tanssimaan. Ennusko että on ihan mahdotonta ruveta baarissa toisen kanssa juttusille. Loppuillasta tapaa muutenkin jengi hajoilla kun ihmiset juttelee muidenkin kuin ihan ydinkavereiden kanssa varsinkin jos on vähänkin pienempi paikkakunta.

Vierailija
28/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kannattaa asettua sellaisiin asemiin että näkee kun mimmi menee baaritiskille. Naisilla on usein tilanteita että osa porukasta painuu vessaan tä tanssimaan. Ennusko että on ihan mahdotonta ruveta baarissa toisen kanssa juttusille. Loppuillasta tapaa muutenkin jengi hajoilla kun ihmiset juttelee muidenkin kuin ihan ydinkavereiden kanssa varsinkin jos on vähänkin pienempi paikkakunta.

Siinä ainoassa paikassa, jossa kaveriporukalla käydään, kaikki istuu tiiviisti pöydissä ja sinne on tarjoilu. Paikkakunta on Helsinki.

Vierailija
29/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille suuremmat riskit yhden yön jutuissa/miessuhteissa ylipäätään, joten yksinäisistä miehistä ei ikinä tiedä mitä hulluja sarjamurhaajia/raiskaajia saattavat olla. Ei tietenkään kaikki ole, tai edes monet, mutta ihan järkevää suojella itseään.

Vierailija
30/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ainoassa paikassa, jossa kaveriporukalla käydään, kaikki istuu tiiviisti pöydissä ja sinne on tarjoilu. Paikkakunta on Helsinki.

No vaihtakaa baaria. Ilmeisesti olet ainoa sinkku? Itse löytyi kumppani niin että olin liikkeellä kaverin kanssa ja nykyinen mies oman kaverinsa kanssa. Kaveri ja mieheni kaveri ei ollu toisistaan kiinnostuneita.

Vierailija
31/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaihtakaa baaria. Ilmeisesti olet ainoa sinkku? Itse löytyi kumppani niin että olin liikkeellä kaverin kanssa ja nykyinen mies oman kaverinsa kanssa. Kaveri ja mieheni kaveri ei ollu toisistaan kiinnostuneita.

Kesällä on yksi terassi, joka on ainut paikka jonne ne suostuu tämän lisäksi lähtemään. Yleensä olen ainoa sinkku. Olemme kaikki työkavereita, eikä minulla muita kavereita olekaan. Hyvin vähän vaihtuvuutta, ehkä kerran vuodessa mukaan tulee joku uusi työntekijä.

Vierailija
32/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Entäs jos haluaa vain juoda pikkuhiljaa pään täyteen?

kannattaa siinä tapauksessa ihan dokailla kotona vaan :D

Vierailija
33/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu baarista. Joku teinijuottola tmv lihatiski on huono paikka olla yksin, mutta jokin sellainen paikka jossa sinulla voisi helposti kuvitella olevan jonkin muunkin syyn olla paikalla yksin, kuin pillun saaminen tai pään täyteen vetäminen voi toimia ihan hyvin. Alkuillasta esim. bisnesmatkustajien suosimat (hotellien) baarit tai tyypilliset "välietapit" joissa ihmiset ottavat yhden tai kaksi odotellessaan kavereitaan ja illan virallista ohjelmaa. Myöhemmin illalla vaikkapa keikat - tosin näissä järki mukaan, nelikymppisellä pukumiehellä tuskin käy kummoinen flaksi esim. Robinin keikalla.

Vierailija
34/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M kirjoitti:

Entäs jos haluaa vain juoda pikkuhiljaa pään täyteen?

kannattaa siinä tapauksessa ihan dokailla kotona vaan :D

Miksi ihmeessä? Kyllä minä ainakin pidän siitä, että ympärillä on elämää vaikka tarkoitus olisikin juoda yksinään pää täyteen. Välillä tutustuu vahingossa uusiin ihmisiinkin.

Vierailija
35/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä on yksi terassi, joka on ainut paikka jonne ne suostuu tämän lisäksi lähtemään. Yleensä olen ainoa sinkku. Olemme kaikki työkavereita, eikä minulla muita kavereita olekaan. Hyvin vähän vaihtuvuutta, ehkä kerran vuodessa mukaan tulee joku uusi työntekijä.

No sitten on aika laittaa kaveripiiri uusiksi. Katsot kuka facebook-kavereistasi on viime aikoina eronnut ja alat pitää yhteyttä 😃. Ei kannata tuohon kuvioon jämähtää. Uusia harrastuksia tai jotain. Verkostoitukaa palstaäijät keskenänne 😃.

Vierailija
36/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menet yksin, etkä luontevasti saa juttua aikaiseksi tuntemattomien kanssa, niin mene yökerhoon äläkä istumabaariin. Siellä sulaudut joukkoon paremmin ja pystyt lähestymään naisia ja tarvittaessa kadota väkijoukkoon. Istumabaarissa moni huomaa sen yksin pöydässä roikkuvan. Toki osa saattaa tulla sinulle juttelemaan, mutta moni pitää outona tai olettaa sinun odottavan seuraa.

Itse olen käynyt baareissa yksin viimeisen vuoden aikana paljon ja kaikenlaista vastaanottoa sieltä tuntuu tulevan. Valtaosaa ei kiinnosta, osa tulee juttelemaan ja heistä osa kysyy, että olenko yksin. Oikeastaan aina nuo ihmiset ihmettelevät sitä, että olen yksin ja heillä on yleensä säälivä sävy puheessaan. Sanon usein, että tykkään käydä yksin ja osa sitten jättää aiheen tai jatkaa siitä puhumista.

Yksin baarissa oleminen on mielestäni mukavaa niin pitkään, kun siellä on hyvä meininki, johon lähteä mukaan. Joskus ei oikein löydä mitään miellyttävää paikkaa istuskella tai tanssilattialla ei ole oikein mitään tilaa, johon luontevasti menisi. Yksin ollessa pitää aina vähän miettiä mihin suuntaan siellä tanssii, kun ei ole tosiaan ketään kaveria, jota kohti tanssii. Jos tanssii miehiä kohden, niin moni pitää varmaan homona tai muuten outona. Jos taas tanssii naisia kohden, niin he pitävät sitä iskemisenä. Tietenkään tuosta ei ole haittaa jos vaikuttavat kiinnostavilta ja kiinnostuneilta, mutta joskus eivät ole kiinnostuneita tai en ole itse kiinnostunut, jolloin tilanne on hieman vaivaannuttava.

En ole huomannut, että naisten lähestymisessä olisi mitään merkittävää eroa olenko yksin vai porukalla liikkeellä. Katseita tulee kohtalaisen paljon ja hymyilyäkin, mutta varsinaisia lähestymisiä verrattaen harvoin. Nekin ovat yleensä ohi mennessä koskettamista tai sitten tanssilattialla syliin tunkemista tai ihan härskiä käsiksi käymistä. Osa saattaa sanoa ohimennen jotain, jolloin en tiedä onko se flirttailua, vittuilua vai jotain kännisen puhetta ilman mitään varsinaista merkitystä. Hyvin harvoin nainen lähestyy asiallisesti juttelemalla ja jää juttelemaan kanssani. Lähestymiset ovat usein päällekäyviä ja epämiellyttäviä.

Tosiaankin tärkeintä on se, että millainen fiilis itselläsi on. Jos pääset mukaan tunnelmaan ja sinulla on hauskaa, niin se näkyy, eikä sinua pidetään outona. Jos tunnet itsesi epämukavaksi, etkä oikein tiedä missä olisit, niin sekin näkyy ja sinua pidetään outona ja ulkopuolisena. Ainakaan itse en koskaan tiedä millainen ilta tulee, koska joskus lähden todella hyvällä fiiliksellä, mutta baarissa ei tule mitään. Toisinaan saatan lähteä vastahakoisesti, mutta illasta tuleekin loistava ja minulla on hauskaa ja löydän seuraa.

Tärkeintähän on rohkeasti ja häpeilemättä pitää hauskaa ilman mitään ennakko-odotuksia nauttien hetkestä. Ei silloin harmita, vaikka naista ei löytynyt, koska ilta oli hauska. Ilta voi olla hauska, vaikka ei juttelisi yhdellekään ihmiselle illan aikana. 

Vierailija
37/68 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten on aika laittaa kaveripiiri uusiksi. Katsot kuka facebook-kavereistasi on viime aikoina eronnut ja alat pitää yhteyttä 😃. Ei kannata tuohon kuvioon jämähtää. Uusia harrastuksia tai jotain. Verkostoitukaa palstaäijät keskenänne 😃.

Aika raju ratkaisu, että kaverit vaihtaa. Kenenkään tutun en tiedä viime vuosina eronneen, eikä juuri kukaan edes ilmoita suhdetilannettaan facebooksissa. Harrastukset on varmaan ainoa keino tavata ketään. Nykyiset harrastukseni on vain niin yksinäisiä, että pitäisi keksiä uusia. Tosin näiden 10-12 h työpäivien jälkeen ei enää jaksa mitään kovin ihmeellistä.

Vierailija
38/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökerhoissa ihmiset tosiaan liikkuvat toistensa seassa ja puhe-etäisyydelle pääsisi helpommin. En vain ole ole kahteenkymmeneen vuoteen niissä käynyt ja silloinkin hävetti, kun olin kehnoissa arkivaatteissa (eihän minulla muuta ollutkaan). Pubiin voi hyvin mennä suoraan toimistolta, mutta miten miehen pitää pukeutua yökerhoon? Voiko niihin ylipäätään enää mennä näin päälle nelikymppisenä vai leimautuuko irstaaksi, vanhaksi sedäksi, joka on tullut sinne teinityttöjä kähmimään?

Vierailija
39/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yökerhoissa ihmiset tosiaan liikkuvat toistensa seassa ja puhe-etäisyydelle pääsisi helpommin. En vain ole ole kahteenkymmeneen vuoteen niissä käynyt ja silloinkin hävetti, kun olin kehnoissa arkivaatteissa (eihän minulla muuta ollutkaan). Pubiin voi hyvin mennä suoraan toimistolta, mutta miten miehen pitää pukeutua yökerhoon? Voiko niihin ylipäätään enää mennä näin päälle nelikymppisenä vai leimautuuko irstaaksi, vanhaksi sedäksi, joka on tullut sinne teinityttöjä kähmimään?

Siis eikös Helsingissä asuva voi nelikymppisenä mennä mummotunneliin. Älä nyt sano että sullekin nainen = parikymppinen salikissa.

Vierailija
40/68 |
12.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se, että mies on yksin baarissa, välttämättä tarkoita sitä, ettei hänellä olisi kavereita. Ehkä hän nyt vain sattuu tällä kertaa olemaan yksin liikkeellä. Ehkä ne kaverit eivät vain tällä kertaa ole ehtineet tai halunneet lähteä.

Kyllä minusta ainakin tuntuisi hirveän rajoittavalta jos mihinkään ei saisi mennä yksin, vaan pitäisi aina haalia kaverilauma kannoille todistaakseen, ettei ole jotenkin "epäilyttävä" tai "outo".