Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysytäänkö teiltä kuinka usein mitä teille kuuluu?

Vierailija
11.03.2017 |

Eli kysymys otsikossa.

Itse olen huomannut, että juurikaan kukaan ei kysy minulta mitä mulle kuuluu. Ei töissä ei vapaa-ajalla, ei perheessä. Olen tässä ymmärtänyt olevani muutenkin alakuloisuuteen ja ahdistuneisuuteen taipuvainen enkä tiiä haluaisinko, että joku "näkisi" minut vai miksi tämä häiritsee minua. Tuntuu, että ihmiset aina puhuu vaan itsestään. Ja jos itse alan puhumaan jotain itseeni yms liittyvään sitä ei tunnuta kuuntelevan.

Onko täällä muita jotka olisivat huomanneet samaa tai jotain samantyylistä?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ketään?

Vierailija
2/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysytään ja mitä vittua siihen pitäis vastata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kysytä.T.Kiltti mies

Vierailija
4/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, tällöin. Kysyjät ovat poikkeuksetta ihmisiä, joille en missään tapauksessa halua kertoa kuulumisistani mitään olennaista.

Vierailija
5/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään ja joskus se tulee sellaisissa ryppäissä, että epäilen ihmisten luulevan minun potevan jotain kriisiä.

Vierailija
6/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään ja mua ahdistaa se. Kuuntelisin mieluummin vaan muiden juttuja ja toki niihin mulla löytyy yleensä järkevää sanottavaakin, mutta itsestäni ei. En halua puhua itsestäni enkä "tulla nähdyksi". Tasan ei mee nallekarkit.

Vierailija
7/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun "kaverin" kanssa kun tavataan, niin hän ei enää kysy mitään minun asioistani, vaikka edellisen kerran nähtiin esim. puoli vuotta sitten. Minä tietenkin kyselen hänen asioistaan ja innostun siitä, mitä hän kertoo. Mutta ei siis toisin päin. Todella turhauttavaa tällaiset tapaamiset, ei ne anna minulle oikein mitään. Minä en myöskään pakkosyötä elämääni Facebookissa hänen tai kenenkään tietoonsa, joten ei sitäkään kautta tiedä minun asioistani. Taitaa olla pian ex-kaveri.

Vierailija
8/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vain. Ystävien kesken niin puhelimessa kuin tavatessakin. Samoin siskon kanssa - jutellaan vähintään kerran viikossa. Kysymys kuuluu lähinnä " mitäs sulle " tai "mitä teille"... Nämä ovat aitoja kohtaamisia. Yksi sukulainen laittaa kerran viikossa " mitä kuuluu " viestiä, johon vastaan jotainympäripyöreästi - kertoo laveasti omat ja aikuisten lastensa kuulumiset. Mutts siis vastaus aapeelle: 1-5 kertaa viikossa.

Vierailija
9/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään joskus, ja mä aina unohdan ettei siihen oikeasti kuulu vastata muuta kuin "Hyvää" tms. Oon vaan niin yksinäinen, että että haluan puhua.

Vierailija
10/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kysytään ja mitä vittua siihen pitäis vastata?

Riippuu kysyjästä.Puolitutuille vastataan "Hyvää,entä itsellesi?"

Hyvien tuttujen kanssa vaihdetaan oikeita kuulumisia.

Vastauksena ap:n kysymykseen:kyllä,lähes päivittäin.

Vierailija
11/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ex miehen vaimo kysyy tekstiviestillä mitä kuuluu. 

Vierailija
12/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut (aina ne tietyt ihmiset) kysyy aina sen kysymyksen. Tuskastun kun en tiedä mitä siihen pitäis vastata. En kyllä ikinä kysy itse, pitäisköhän alkaa.

Vierailija
13/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen paras ystäväni kysyi kun tavattiin ja tänään veljeni soitti ja kysyi kuulumisia. Kyllä aika usein kysytään ja itsekin kyselen muilta.

Vierailija
14/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, töissä englanniksi päivittäin mutta sehän ei tarkoita mitään.

Kavereiden kanssa kun nähdään pitkästä aikaa niin kaikki kerrovat mitä kuuluu.

Ikää 40+

Vierailija
15/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus.

Ne läheisimmät ihmiset ei koskaan.

Vierailija
16/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan psykoterapeutti kysyy. Hyvä että edes hän.

Vierailija
17/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustuin yhteen ihmiseen, ja huomasin, ettei hän oikein osannut vastata mitä kuuluu -kysymyksiin. Ajan myötä opin, ettei häneltä kukaan muu kysy kuin minä. Luulin, että on tärkeää, että minä nyt kysyn ja osoitan sillä välittämistä. Olin väärässä, sillä häntä vain alkoi ärsyttämään nuo kyselemiset. Nykyään en saa kysyä häneltä kuulumisia - hän kieltäytyy vastaamasta. 😦

Vierailija
18/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteessa tuollaista voi edes kysyä? Ja ketä kiinnostaa? Ainakaan kavereilta ei tule mieleen tuollaista kysyä. Puolitutuilta ei. Tuntemattomilta ei. Joskus minultakin on kysytty, mutta en ole pitänyt sitä mitenkään erikoisena. En vain keksi tilannetta, jossa itse tuollaista voisin tai haluaisin kysyä. 

Vierailija
19/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkin usein että varmasti saa kuulla jos mulkataan.

Vierailija
20/23 |
11.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tai no, tavallaan. Kysytään että "oletko _mennyt_ töihin?"