Kysytäänkö teiltä kuinka usein mitä teille kuuluu?
Eli kysymys otsikossa.
Itse olen huomannut, että juurikaan kukaan ei kysy minulta mitä mulle kuuluu. Ei töissä ei vapaa-ajalla, ei perheessä. Olen tässä ymmärtänyt olevani muutenkin alakuloisuuteen ja ahdistuneisuuteen taipuvainen enkä tiiä haluaisinko, että joku "näkisi" minut vai miksi tämä häiritsee minua. Tuntuu, että ihmiset aina puhuu vaan itsestään. Ja jos itse alan puhumaan jotain itseeni yms liittyvään sitä ei tunnuta kuuntelevan.
Onko täällä muita jotka olisivat huomanneet samaa tai jotain samantyylistä?
Kommentit (23)
Kyllä kysytään usein ja vastaan ihan rehellisesti vaikka kuuluiski muuta kuin hyvää. Itsekin kysyn usein jos toisesta ei mitään kuulu ja todella haluan kuulla toisesta. Oon vähä sellanen huolehtityyppi.
Kysytään turhankin usein. Ei kuulu työttömänä mitään, jossa olisi jotain kerrottavaa. Harrastan toki kaikkea, mutta kysyjä ei joko ymmärrä mitä selitän tai en halua keskustella aiheesta hänen kanssaan, joten en noista asioista puhu.
Äitini soittaa lähes joka päivä ja kysyy kuulumisia. On aidosti kiinnostunut ainakin lastenlastensa elämästä, jos ei mun touhuista niinkään. Soittelee kyllä myös lapsille usein.
Miehenikin joskus työreissussa ollessaan soittaa ja kysyy kuulumisia. Tai saattaa kysyä joskus kotiin tullessaankin.
Vieraampien kanssa siihen kysymykseen ei tule avauduttua sen enempää ja ystävien kanssa ei ehkä kysellä, mutta kerrotaan silti kuulumiset puolin sekä toisin.