Poikaystävä meinaa jättää muutaman kuukauden avoliiton jälkeen :(!
Muutettiin poikaystävän kanssa kolme kuukautta sitten yhteiseen kotiin ja meillä meni kaikki ihan tosi loistavasti. Poikaystävä on ollut maailman rakastavin ihminen koskaan ja yhteiselo hänen kanssa on sujunut aivan loistavasti mun mielestä. Mutta nyt hän sanoo ettei meidän juttu hänen mielestään toimi ja hän aikoo erota ja muuttaa ensi viikolla pois täältä! Rakastan häntä ihan suunnattomasti enkä voisi kuvitella elämää ilman häntä, miten saisin poikaystävän muuttamaan mieltään ja jäämään? Apua!
Kommentit (80)
Kysy perusteluja. Yritä neuvotella, jos on jotain mistä neuvotella, esim. oma tila/siivousvuorot/tms. Mielestäni on epäreilua ilmoittaa noin vain yhtäkkiä antamatta vastapuolelle edes mahdollisuutta muuttaa häiritsevää toimintaa. Toki jos poikaystävä on huomannut, ettei tykkää sinusta niin kuin ennen enää, niin et voi häntä pakottaa jäämään eikä kannatakaan. Muista myös oma arvosi.
Oma poikaystäväni harkitsi muinoin eroa, koska koki että ripustauduin häneen liikaa ja vaadin kamalasti. Kun asiasta vihdoin puhuttiin, pystyin näkemään oman toimintani kurjuuden ja muuttamaan tapojani. Tämä tapahtui 2 vuotta sitten muistaakseni, olemme edelleen onnellisesti yhdessä.
Vaikka suhde toimisi seurusteluna, ei se välttämättä toimi avoliittona. Jaksamisia.
Miksi haluaisit olla miehen kanssa joka ei halua olla sinun kanssasi? Ei tuo ole rakkautta vaan läheisriippuvuutta, pelkäät olla yksin eikö niin? "maailman rakastavin ihminen" ei kyllä jätä ketään kolmen kuukauden yhdessä asumisen jälkeen. Tasapainottomalta vaikuttaa.
Onko hän perustellut asiaa tarkemmin? Mielestäni asioista pitää puhua. Mikä siinä yhteiselossa mättää?
Älä vaan ala roikkua hänessä. Rakasta itseäsi sen verran, että lopetat itse suhteen. Jos hän tuollaisia nyt miettii, hän ei ole sinua varten.
Hyväksy tilanne ja päästä irti. Teet palveluksen itsellesi ja toiselle.
Yhdessä asuminen on usein aika kamalaa. Itse muutin nykyisen vaimoni kanssa yhteen ja olen katunut sitä joka ikinen päivä. Epäsiisti, likainen, laiska ja kertakaikkiaan välillä vituttaa katsoakin sitä naamaa 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä asuminen on usein aika kamalaa. Itse muutin nykyisen vaimoni kanssa yhteen ja olen katunut sitä joka ikinen päivä. Epäsiisti, likainen, laiska ja kertakaikkiaan välillä vituttaa katsoakin sitä naamaa 24/7.
Miksi IHMEESSÄ et muuta pois? Ei niin läheisriippuvainen voi olla että tuollaisen kanssa asuu vastentahtoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Menkää töihin niin ei tarvitse katsoa sitä naamaa 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluaisit olla miehen kanssa joka ei halua olla sinun kanssasi? Ei tuo ole rakkautta vaan läheisriippuvuutta, pelkäät olla yksin eikö niin? "maailman rakastavin ihminen" ei kyllä jätä ketään kolmen kuukauden yhdessä asumisen jälkeen. Tasapainottomalta vaikuttaa.
Minusta taas vaikuttaa rehelliseltä. Vaikka sattuisi miten kiva tyttö kohdalle, ihminen on vastuussa vain itselleen siitä, kuinka nuoruutensa käyttää.
Jos poika kokee, ettei ole vielä valmis kotileikkeihin, hänellä on siihen tunteeseen täysi oikeus. Siksi avoliitto olemassa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Kysy perusteluja. Yritä neuvotella, jos on jotain mistä neuvotella, esim. oma tila/siivousvuorot/tms. Mielestäni on epäreilua ilmoittaa noin vain yhtäkkiä antamatta vastapuolelle edes mahdollisuutta muuttaa häiritsevää toimintaa. Toki jos poikaystävä on huomannut, ettei tykkää sinusta niin kuin ennen enää, niin et voi häntä pakottaa jäämään eikä kannatakaan. Muista myös oma arvosi.
Oma poikaystäväni harkitsi muinoin eroa, koska koki että ripustauduin häneen liikaa ja vaadin kamalasti. Kun asiasta vihdoin puhuttiin, pystyin näkemään oman toimintani kurjuuden ja muuttamaan tapojani. Tämä tapahtui 2 vuotta sitten muistaakseni, olemme edelleen onnellisesti yhdessä.
No siis hän selitti ettei tää meidän yhteiselo tunnu hänen mielestä oikealta eikä hän näe meidän suhteella enää tulevaisuutta. Muuten on kyllä sujunut ihan hyvin kun ei olla edes riidelty mistään eikä poikaystävä ole kertaakaan edes valittanut jos oon unohtanut siivota tai pyykätä tms. Ja omaa tilaakin olen antanut hänelle ihan tarpeeksi...
Ei hänellä ole myöskään ketään toista vaan hän tosiaan sanoi ettei hän enää näe mua tulevaisuuden kumppaninaan. Yritin kyllä anella että voisin tehdä ihan mitä vaan jotta hän jäisi, mutta hän tuntui olevan ihan varma siitä että ero on hänen mielestään ainoo ratkaisu. En tosiaan tiedä mitä voin vielä tehdä, en halua menettää häntä!
Vierailija kirjoitti:
Enhän mä tietenkään ketään voi pakottaa olemaan kanssani, mutta ihan oikeasti luulin että hän olisi ollut se mun elämäni mies. Se tunne oli jo ensitapaamisellamme. En siksi ymmärrä yhtään miksi minulle piti käydä juuri näin.
Ei kannata yrittää edes kääntää päätä...koko ajan vaan pelkäisit, että milloin hän seuraavan kerran haluaa lähteä.