Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Xanor pelasti, vaikka sitä vaarallisena pidetään

Vierailija
10.03.2017 |

Olen hyvin ahdistusherkkä tyyppi, jos kotona on riitaa. Mieheni purkaa minuun stressiänsä, tiuskii ja vetää sen päälle mykkäkoulua, eikä helpolla suostu lopettamaan riitaa, jolloin menen ihan paniikkiin.

Vielä kun tilanne jatkuu ja jatkuu, en edes nuku öitäni kunnolla. Keskustelu jos ei onnistu, ei silloin sopuakaan synny.

Lopulta käännyin lääkärin puoleen, kun mieheni sanoi tuosta syystä johtuen minun olevan seinähullu.

Lääkäri totesi, ettei ole samaa mieltä vaan että jokainen normaalin tunne-elämän omaava ihminen ahdistuu moisesta eikä hän pidä minua sairaana. Mutta miten pärjään ahdistuksen kanssa? Olisiko mitään lääkettä jolla saisin edes yöni nukuttua ja päivällä keskityttyä arkiasioihin.

Hän määräsi miedolla annostuksella bentsoja, mutta vain tilapäiseen käyttöön kun tilanne päällä! Mielellään niitä ei kannata peräkkäisinä päivinä ottaa, sillä riippuvuus syntyy nopeasti.

Hain lisää tietoa netistä, virallisista lähteistä ja käyttäjäkokemuksia. Paljon varoittavia tarinoita löytyi.

Käytin tarpeen mukaan, aina kun miehen kiukuttelu alkoi niin nappia naamaan. Ja kas! Ei enää epätoivoa! Ajatukseni säilyivät ennallaan, mielipiteeni, tunteenikin, mutta ne eivät olleet musertavia.

Fyysinen suorituskyky tosin laski, enää en jaksanut kantaa painavia tavaroita ja kevyt liikunta hengästytti. Seksihalut katosivat ja ruokahalu väheni.

Kun tilanne raukesi, ei lääkkeitä tehnyt mieli. Lääke vie nimittäin sen parhaan terän ajattelusta, enkä mitenkään nauti hönönä olemisesta. Normaali arki on parasta, ja se kun ajatus leikkaa kuin partaveitsi.

Onko muilla perheenäideillä kokemusta vastaavista lääkkeistä eli bentsoista?

Entä terapiasta, millaista tällaiseen vaivaan voisi saada?

Herkkyys on toisaalta hyvä ominaisuus, se tekee minusta hyvän kuuntelijan, mutta huono puoli on siinä, ettei defenssejä löydy kun mies raivoaa.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, nämähän on verrattain turvallisia lääkkeitä. Niitä saa napostella aikalailla huoletta eikä edes alkoholin kanssa yhdessä saa henkeä itseltään. Tosin sivuvaikutuksena on arvaamatonta käytöstä,muistikatkoja, riippuvuutta jne..

Ap:n tilanne hyvin ahdistava.Jokainen meistä kantaa mukanaan jo lapsuudessa tapahtuneita asioita.Hylkäämistä,pelkoja,mitätöintiä.......Varmasti myös miehen käytös johtuu näistä ja toimintamalleista miten on joutunut kokemaan ongelmaratkaisut.Ap ei halua eroa,olisi valmis pariterapiaan tms. Toista ei kuitenkaan voi mihinkän pakottaa.Selvitäkseen/pystyäkseen käsittelemään asioita Ap käyttää varsin pieniä Xanor määriä ja nyt tuodaan esille uskomattoman voimakkaita sivuvaikutuksia krampeista hallusinaatioihin ja kaikkea siltä väliltä.Ajtetaan ap nurkkaan ongelmansa kanssa.Toivottavasti ap pystyy pienen lääkityksensä avulla miettimään selkeästi elämänsä suunnan.Olkoon se sitten itsenäinen elämä tai nykyisen elämänsä jatkamista.Iso peukku ap:lle <3

Voi kiitos tästä myötätuntoisesta kommentista, kyynel tuli silmäkulmaan liikutuksesta. Minusta on ihan hyvä, että lääkkeen vaaroista varoitellaan. Ymmärrän silloin itsekin paremmin sen, että näiden kanssa pitää olla tosi varovainen!

Ei ole minulle kramppeja tai hallusinaatioita tästä tullut, lääkeselosteen mukaan annoskoko voisi olla nykyiseenkin verrattuna jopa nelinkertainen. Joten tosi kevyellä kuurilla mennään ja minulle tämä lääke näyttää sopivan. Vie ahdistuksen pahimman kärjen vaikeassa tilanteessa.

Toki toivon, ettei näitä tilanteita tulisi, jossa joudun lääkettä käyttämään. Koska arjessa olen reipas ja positiivinen, vain tuo miehen tuiskahtelu on ollut vaikea pala.

Ap

Vierailija
42/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa nähdä sinunkaltainen fiksu ja järkevä ihminen idioottien (mies sekä anoppi) kaltoinkohtelemana. Asetelma, joka varmasti ärsyttää tässä maailmassa eniten. Aina älykkäämmät yrittävät ymmärtää apinan tasolla olevia joilta puuttuu täysin itsereflektio. Olen ollut itse samassa asemassa ja se on sama kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opidoidien vieroitusoireisiin voi pahimmillaan kuolla. Omakohtaista kokemusta löytyy tästäkin.

Opiaattien vieroitusoireet ovat hyvin harvoin hengenvaarallisia. Samoin bentsojen.

Mutta se ei ole pointti. Bentsojen vieroitusoireet ovat fyysisesti hirveitä, samoin opiaattien, mutta opiaattien vieroitusoireisiin ei liity sitä psykoottista puolta, joka on taas bentsojen vieroitusoireissa se pahin. Molemmista olen vieroittautunut ja kokemuksesta voin sanoa, että opiaattien vieroitusoireet eivät ole mitään, jos sitä vertaa siihen kiditukseen, mitä bentsojen vieroitusoireet ovat.

Tuota.. Ihan perus tk-lääkärikin voi kertoa, että henkeä uhkaava tilanne syntyy varsin helposti, jos käyttää opioideja 100-300mg päiväannostuksella / pitkävaikutteisena. Hengenlähtö on hyvin usein lähellä ja ne oireet alkaa jo 12h lääkityksen loputtua, jos ei ole oikeaoppisesti vieroittautunut niistä.

Rauhoittavien vieroitusoireet ovat pääosin psyykkisiä, mutta eivät henkeä uhkaavia. Ne voivat olla ja tuntua todella inhottavilta, mutta eivät uhkaa henkeä. Suosittelen perehtymään asiaan hieman syvemmin, ennenkuin kommentoit.

http://www.bluelight.org/vb/threads/395340-What-is-the-worst-drug-to-ha…

Tässä kamapäiden mielipide siitä, mitkä aineet aiheuttavat ne pahimmat vieroitusoireet.

Nyt ei ole kyse potentiaalisesta hengenvaarallisuudesta, sillä vieroitusoireet ovat hyvin harvoin hengenvaarallisia.

Bentsojen vieroitusoireita pidetään taas yleisesti huomattavasti hirveämpiä kuin muiden aineiden, edes alkoholia, amfetamiineja ja opiaatteja ei pidetä lähellekään yhtä hirveinä mitä tulee vieroitusoireisiin.

Vierailija
44/45 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surettaa nähdä sinunkaltainen fiksu ja järkevä ihminen idioottien (mies sekä anoppi) kaltoinkohtelemana. Asetelma, joka varmasti ärsyttää tässä maailmassa eniten. Aina älykkäämmät yrittävät ymmärtää apinan tasolla olevia joilta puuttuu täysin itsereflektio. Olen ollut itse samassa asemassa ja se on sama kuin taistelisi tuulimyllyjä vastaan.

Hm, erikoinen kommentti. Minun pitää nyt todella miettiä mitä sanoit. Olisipa mukava tutustua sinuun.

Ap

Vierailija
45/45 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä taas. Palasin tähän "vanhaan ketjuun", kun oli jäänyt kännykän välilehdelle auki.

Tässä kriisien välissä on ehtinyt taas miettiä elämää ja tuli vielä yksi näkemys, miksi ahdistuslääkitys voi olla huomattavasti parempi vaihtoehto. Vaihtoehto mille?

Olen pistänyt merkille, että monet ihmiset käyttävät alkoholia ahdistukseensa. Hyvin monet. Olen minäkin joskus tehnyt niin, en ehkä niinkään tietoisesti mutta tiedostamatta. Nyt on kuitenkin ollut jo pidempi tauko välissä, kun oli tuo Xanor-lääke muutamana päivänä käytössä, jonka kanssa ei saa ottaa alkoholia.

Ja olen huomannut, että kun ei ota yhtään, ei edes sitä yhtä lasillista kerran kahdessa viikossa, on huomattavasti tehokkaampi ja virkeämpi. Alkoholi väsyttää ja heikentää suorituskykyä huomattavasti enemmän kuin pieni annostus ahdistuslääkettä, joka auttaa itse vaivaan tehokkaasti.

Ja se on saanut kyseenalaistamaan, mihin alkoholia lopulta tarvitsekaan. Jos ahdistaa pahasti, niin mielummin sitten tuota lääkärin määräämää lääkettä. Sen vaikutus sentään katkeaa kunnolla.

Tietenkin tuollaisen lääkkeen hankkiminen on oma vaivansa ja vaatii kohtaamaan itse asiaa, että tässä on kyse nyt ahdistuksesta. Ja sille pitäisi tehdä muutakin, kuin lievittää pahaa oloa hetkellisesti kemiallisilla aineilla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän