Lapselle ketipinor lääkitys
Löytyykö ketään kenen lapsella ketipinor lääkitys? Pitkäaikaisen käytön kokemuksia? Miten vaikuttaa niin pieneenkin kuin 7 vuotiaaseen jolla neurologinen kehitys vielä kesken? Paheksuttu lääke muutenkin niin huolestuttaa.
Kommentit (83)
Tuttavalla tuli aivovaurio kyseisestä lääkkeestä.
Hassuinta oli kun hän itse kysyi masennukseen ja ahdistukseen lääkekannabista niin lääkärit lähinnä nauroivat. Ja nyt on sitten pysyvästi eläkkeellä.
Älkää ihmiset syökö niitä pillereitä ja varsinkaan lapsille ei!
Arvasin että niitä aletaan vielä tarjoilemaan alaikäisillekin. Kuulin 2010 että niitä tarjotaan jo yläasteikäisille ja lukiolaisille.
Ne lääkkeet muuttavat pysyvästi aivoja. Samasta syystä esimerkiksi alkoholia tai huumeita ei suositella alaikäisille vaan niissä on ikärajat.
Vastuuttomia lääkäreitä! Ai että raivostuttaa!
Vierailija kirjoitti:
Varma diabetes, lihominen ja ongelmat aivoissa. Yhdysvalloissa Astra Zeneca maksoi 520 miljoonaa sakkoja lääkkeeseen liittyvästä tutkimushuijauksesta. Täällä et saa mitään korvauksia, jos lääke aiheuttaa ongelmia.
Voi kun saisit edes yhden kerran faktat oikein.
Vierailija kirjoitti:
Hassuinta oli kun hän itse kysyi masennukseen ja ahdistukseen lääkekannabista niin lääkärit lähinnä nauroivat. Ja nyt on sitten pysyvästi eläkkeellä.
Kerro lisää aivovauriosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tollasella lääkityksellä ton ikäinen lapsi nukkua kaiken aikansa. Lääkettä käytetään aikuisilla unilääkkeenä ja siitäkin sivuvaikutukset ovat hirveät.
En minä nukkunut tavallista enempää vaikka söin ketipinoria 400mg vuorokaudessa.
Todennäköisesti et koska lääke ei toimi niin.
Lääke jo aloitettu. Mies kertoi viikko aloittamisen jälkeen ja sai tietää minun mielipiteen. Nyt on kyllä itsekkin huolissaan. Mulla vahvat omaat mielipiteet asiasta, mutta päätös on vanhempien yhdessä ollut ja lääkärin. Ainut diagnoosi jonka olen kuullut on tunne-elämän viivästymä tms.
Vielä kerkee lopettaa lääkkeen että ei tule koukkua siihen.
Ketipinorilla saa ihmisen niin jumiin ja väsyneeksi että se voisi olla huumausaine mutta siitä ei tule hyvä olo.
Ihmettelenkin että miksi lääkärit ei sitten määrää sitä kannabista jos ihmiset pitää saada jumiin. Sillä saa jumiin isolla annoksella ja se ei ainakaan aikuisien aivoille tee pysyviä muutoksia kuten alaikäisillä. Nuo ryynit nimittäin muuttaa pysyvästi aivoja ja varsinkin kehittyvien aivoja.
Mun mielestä aika hurjaa määrätä sitä noin nuorelle! Luin englanninkielisestä tutkimuksesta että sitä ei saisi käyttää alle 16-vuotiaille ollenkaan. Suomessa tunnutaan vaiettavan tästä asiasta.
"Lääkärin" nimi ja työpaikan osoitetiedot niin voimme mammojen kanssa laittaa vähän palautetta. Vastuutonta toimintaa puoskarilta.
Itse sain tuota aika heppoisesti. En koskaan käyttänyt koska luin että on vähän liiankin tujua tavaraa. Unettomuuteen siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tollasella lääkityksellä ton ikäinen lapsi nukkua kaiken aikansa. Lääkettä käytetään aikuisilla unilääkkeenä ja siitäkin sivuvaikutukset ovat hirveät.
En minä nukkunut tavallista enempää vaikka söin ketipinoria 400mg vuorokaudessa.
Ketiapiinilla on H1-reseptoriaffiniteettia, jolla tyypillisesti on sedatoiva vaikutus. Ihmisten välillä on kuitenkin yksilöllistä vaihtelua, sinun kokomuksesi ei kerro lääkkeen tyypillisesti vaikutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukee pakkausselosteen haitoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukee pakkausselosteen haitoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketiapiinilla on H1-reseptoriaffiniteettia, jolla tyypillisesti on sedatoiva vaikutus. Ihmisten välillä on kuitenkin yksilöllistä vaihtelua, sinun kokomuksesi ei kerro lääkkeen tyypillisesti vaikutuksesta.
Ei kannata keulia kemialla, jos ei tiedä lääkkeen tyypillisimpiä käyttötapoja.
Tardive Dyskinesia in young child after stopping antipsychotics
Mm. tuommoista kivaa voi antipsykootit aiheuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä aika hurjaa määrätä sitä noin nuorelle! Luin englanninkielisestä tutkimuksesta että sitä ei saisi käyttää alle 16-vuotiaille ollenkaan. Suomessa tunnutaan vaiettavan tästä asiasta.
Aikoinaan lääkäri määräsi minulle lääkkeitä ja kokeiltiin erilaisia masennukseen niin hän kysyi ikääni ja totesi ettei näitä lääkkeitä sovi käyttää jos aivot ovat kehittyvässä iässä.
Ilmeisesti nykyään niitä määrätään ihan miten sattuu ja minun tapauksesta on jo kohta aikaa 18 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tardive Dyskinesia in young child after stopping antipsychotics
Mm. tuommoista kivaa voi antipsykootit aiheuttaa.
Miksi otat esiin aivan eri lääkkeen kuin mistä ketjun aloittaja halusi puhua?
Tee palvelus lapsellesi ja kieltäydy ton lääkkeen antamisesta. Siitä on ihan vitun paskamaista vierottautua, terveisin horkassa oksennusämpärin kanssa.