Tori.fi jos myynti-ilmoituksessa VAIN NOUTO niin älkää kyselkö postitusta!
Jos myynti-ilmoitukseen on myyjä varta vasten erikseen kirjoittanut esim. "Vain nouto" tai "Ei postitusmahdollisuutta", niin uskokaa hyvällä! Turha laittaa niitä typeriä viestejänne tyyliin etkö voisi postittaa postin s-koon pakettina 5,90 euroa jne...
Sillä myyjällä on todennäköisesti erittäin pätevä syy, minkä takia se ei voi postittaa ja on ilmoituksessakin tämän erikseen maininnut. Muutama ihan hyvä syy esimerkkinä:
- Pienen lapsen yksinhuoltaja. Ei todellakaan ole helppoa lähteä autottomassa kotitaloudessa pienen lapsen kanssa vaeltelemaan paketin vientiin.
- Invalidi tai muuten liikuntarajoitteinen
- Omaishoitaja. Ei voi poistua kotoa harrastamassa ylimääräisiä postitusreissuja
- Toimeentulotukea saava. Sinne tilitietoihin kun ei niitä ylimääräisiä tulomerkintöjä kannata hankkia.
Jos oikein kovasti haluat jonkin tavaran, niin näe itse tarpeeksi vaivaa ja värvää vaikka joku sukulainen, tuttava tai kuriiri noutamaan. Tai unohda suosiolla myynti-ilmoitus, äläkä vaivaa myyjää näillä postitustiedusteluilla, jos on selkeästi ilmoitettu, että postitus ei ole mahdollista. Jos se ei ole mahdollista, niin se ei ole mahdollista. Piste!
-
Kommentit (44)
Myy torissa halvat pienet stereot mitä mahtu yöpöydälle mutta ei lähetä ne maksako hän sitten bensa rahat kun haen ne Vaasa-Helsinki vai kuinka hän meina jos hän tykkä että lähetäminen on hankala vai tuoko hän ne sitten ilmaiseksi minulle?
Aina pitää vaivata myyjää toki. Kysyä että voinko tulla sinne teille ihan kohta, olen just autossa. Tai sitten ilmoittaa että voin maksaa osissa kuun loppuun mennessä. Ja tietty bonuksena pohjalla, "kävisikö vaihtokauppa?".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä hyvin se potentiaalinen ostajakin voi olla autoton yh, invalidi, tai omaishoitaja, jolle on mahdotonta noutaa tuote. Jos myytävä tavara on sellainen, jonka voisi helposti postittaa, niin miksi on niin kamalaa, jos edes kysyy postitusmahdollisuutta?
Miksi sitä pitää uudestaan kysyä kun vastaus on jo valmiiksi annettu: Vain nouto. Ei postitusmahdollisuutta.
Mikä siinä on vaikea ymmärtää, että silloin ei postilla saa? Miksi sitä pitää kysyä vielä uudestaan?
Myin hankalan mallista tavaraa, "vain nouto", koska tod. vaikea pakata. Mutta kun ostaja kyseli ja lupasi vielä maksaa täyden pyytämäni hinnan, pk:t ja 5 euroa vaivanpalkkaa (eräs tietty merkkituote), jo vain lähdin etsimään isoa laatikkoa ja sanomalehtiä. ;) Kyllä minun takamus alkaa liikkua jo vitosella. :D
Sittä minä tässä kyselisin kun näin ilmoituksen ja pieni tavara ei postitusta mutta myyjä voi omien menojen tuoda esim Utsjoki-Sonkajärvi eli mielellään tuo sen tavaran pitkän matkan omalla autolla mutta postitus ei eli kuka lähtee tuota tavara hakeman esim Utsjoki-Sonkajärvi.