Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi jos myynti-ilmoituksessa VAIN NOUTO niin älkää kyselkö postitusta!

Vierailija
10.03.2017 |

Jos myynti-ilmoitukseen on myyjä varta vasten erikseen kirjoittanut esim. "Vain nouto" tai "Ei postitusmahdollisuutta", niin uskokaa hyvällä! Turha laittaa niitä typeriä viestejänne tyyliin etkö voisi postittaa postin s-koon pakettina 5,90 euroa jne...

Sillä myyjällä on todennäköisesti erittäin pätevä syy, minkä takia se ei voi postittaa ja on ilmoituksessakin tämän erikseen maininnut. Muutama ihan hyvä syy esimerkkinä:
- Pienen lapsen yksinhuoltaja. Ei todellakaan ole helppoa lähteä autottomassa kotitaloudessa pienen lapsen kanssa vaeltelemaan paketin vientiin.
- Invalidi tai muuten liikuntarajoitteinen
- Omaishoitaja. Ei voi poistua kotoa harrastamassa ylimääräisiä postitusreissuja
- Toimeentulotukea saava. Sinne tilitietoihin kun ei niitä ylimääräisiä tulomerkintöjä kannata hankkia.

Jos oikein kovasti haluat jonkin tavaran, niin näe itse tarpeeksi vaivaa ja värvää vaikka joku sukulainen, tuttava tai kuriiri noutamaan. Tai unohda suosiolla myynti-ilmoitus, äläkä vaivaa myyjää näillä postitustiedusteluilla, jos on selkeästi ilmoitettu, että postitus ei ole mahdollista. Jos se ei ole mahdollista, niin se ei ole mahdollista. Piste!
-

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko se postitus kuitenkin mahdollista?

Vierailija
2/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin olisin kuullut tuon joskus ennenkin? :)

AP , joka käy kauppaa myös tori.fi sivulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet tuloksetta myynyt tuotettasi monta kuukautta, ja olisi ostaja, joka maksaisi heti mitä pyydetään, miksei voisi joustaa edes kerran?

Vierailija
4/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet tuloksetta myynyt tuotettasi monta kuukautta, ja olisi ostaja, joka maksaisi heti mitä pyydetään, miksei voisi joustaa edes kerran?

Toisilla ei ole mitään kiirettä sen myymisen kanssa, vaikka kestäisi sitten pitkäänkin. Mitenköhän yksinasuva invalidikin oikein joustaa ja toimeentulotukiasiakkaallakin se yksi kerta näkyy tilitiedoissa. Ei se välttämättä ole siitä joustamisesta kiinni! Just tällasille ei mene millään perille...

Vierailija
5/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö... sussa ei taida olla kauppamiehen vikaa. Mieti millä rahalle se hanuri liikahtaa sieltä kotisohvalta Siwalle asti ja kirjota siihen ilmotukseen että lähetän myös postin kautta 10€, 20€, 30€, 40€, 50€??? Voit ihan itse miettiä millä hinnalla jaksat nähdä postituksen vaivan.

Vierailija
6/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin olisin kuullut tuon joskus ennenkin? :)

AP , joka käy kauppaa myös tori.fi sivulla

Jos joku kysyy että voisitko kuitenkin postittaa niin hänellä on täysi vapaus niin tehdä.Jos tämä ärsyttää niin voi  voi.

Kannattaako sinun kaupitella loppujen lopuksi mitään kun et oikein kauppamies olekkaan.

Vierailija
7/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö... sussa ei taida olla kauppamiehen vikaa. Mieti millä rahalle se hanuri liikahtaa sieltä kotisohvalta Siwalle asti ja kirjota siihen ilmotukseen että lähetän myös postin kautta 10€, 20€, 30€, 40€, 50€??? Voit ihan itse miettiä millä hinnalla jaksat nähdä postituksen vaivan.

Lahjottaakko se tuote sulle sitten pitäisi? Mitä sä et tajua esim. toimeentulotuen saajan kohdalla? Jos maksat ostajana tilille tuotteen + postikulut, niin se näkyy tilitiedoissa myyjän tuloina ja vastaava summa vähennetään toimeentulotuesta.  TAJUATKO?

Vierailija
8/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin se Posti ei ole lähikaupan yhteydessä, joillakin se saattaa olla monien kymmenien kilometrien päässä. Omaishoitaja tai liikuntarajoitteinen tuskin hankkii kuriiria tai lähtee itse kymmenien kilometrien päähän viemään pakettia muutamastakaan kympistä. 

Vierailija
9/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin se Posti ei ole lähikaupan yhteydessä, joillakin se saattaa olla monien kymmenien kilometrien päässä. Omaishoitaja tai liikuntarajoitteinen tuskin hankkii kuriiria tai lähtee itse kymmenien kilometrien päähän viemään pakettia muutamastakaan kympistä. 

Tuskin kovin moni ostajakaan lähtee kymmenien kilometrien päähän hakemaan jotain pakettia.

Vierailija
10/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin kovin moni ostajakaan lähtee kymmenien kilometrien päähän hakemaan jotain pakettia.

Jos on tarpeeksi mielenkiintoinen ja mahdollisesti harvinainen tuote. Monet keräilijät matkustavat jopa satoja kilometreja tuotteen perässä. 

Ja jos taas kyseessä on Pena-papan vanhat kiikarit hintaan 5€ niin tuskin on osapuolille hirveä menetys jos tuote ei mene kaupaksi noutokaupalla. 

Vierailija
11/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ärsyttävin on sellainen joka olettaa, että lähden tuomaan tavaraa jonnekin toiselle puolen pk- seutua. Voin tuoda jos osuu omien reittien varrelle, en muuten.

Vierailija
12/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyn tavaraa, joka on särkyvää, isokokoinen tai muuten vaikeasti pakattava, laitan ilmoitukseen "vain nouto". Pientä kevyttä tavaraa kyllä postitan jos on tarvis.

Vierailija
13/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksaa se, että palkkaan henkilökohtaisen avustajan auttamaan minut ulos kodistani ja käymään kanssani postissa, varmaankin taksilla ajellen. Ja siksi ajaksi pitäisi palkata lastenhoitaja, kun ei ole istuinta taksiin laitettavaksi. Eli kauppamiehen ilmoitus olisi tyyliin "Postittaminen maksaa noin 200 euroa ja se saattaa onnistua muutaman viikon sisällä." (psst: kyse ei ole postituksen vaivasta, vaan vaikeudesta postittaa)

Vierailija
14/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun pointti on siinä, että kyse ei usein ole siitä etteikö viitsisi postittaa. Vaan siitä, ettei yksinkertaisesti voi vaikka haluaisikin ja se saattaisi nopeuttaa kaupankäyntiäkin.

Vierailija
15/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko maksaa se, että palkkaan henkilökohtaisen avustajan auttamaan minut ulos kodistani ja käymään kanssani postissa, varmaankin taksilla ajellen. Ja siksi ajaksi pitäisi palkata lastenhoitaja, kun ei ole istuinta taksiin laitettavaksi. Eli kauppamiehen ilmoitus olisi tyyliin "Postittaminen maksaa noin 200 euroa ja se saattaa onnistua muutaman viikon sisällä." (psst: kyse ei ole postituksen vaivasta, vaan vaikeudesta postittaa)

Eivät näköjään kykene tätä(kään) ymmärtämään.

Vierailija
16/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi syy noista miksi en voi postittaa, silti monesti kysytään voitko postittaa! Turha kysyä. Sekin on hassua kun joskus joku autollinen lihava käynyt jotain ostaa ja ovelle,voiko saadakin halvemmalla. Ei ihme että on lihapulla jos on noin itsekäs! Näkee että mulla lapsi ja köyhää niin vielä pitäisi tinkiä.monesti tuntuu et ylipaino on luonteenvika.

Vierailija
17/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on sovittavissa kun hinnoista sovitaan.

Vierailija
18/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hyvin se potentiaalinen ostajakin voi olla autoton yh, invalidi, tai omaishoitaja, jolle on mahdotonta noutaa tuote. Jos myytävä tavara on sellainen, jonka voisi helposti postittaa, niin miksi on niin kamalaa, jos edes kysyy postitusmahdollisuutta?

Vierailija
19/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä edes uskaltaisi myydä kellekkään mitään. Vain nouto ovelta.

Vierailija
20/44 |
10.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa myyjistä postittaa kuitenkin, joten ostajat kokeilevat onneaan. Ei siitä kannata pulttia ottaa. Voit jättää heille kokonaan vastaamatta, koska kaupan ehdot on ilmoitettu. Näin ainakin itse ostajana ajattelisin.