Näetkö peiliin katsoessasi kaunottaren, mutta ihmisten ilmoilla huomaat, ettei kukaan kiinnitä sinuun huomiota?
Et todennäköisesti ole kaunotar muiden silmissä. Olet luonut itsestäsi sellaisen kuvan, kuin minkä näet peilistä. Peili ei ole totuus.
Mutta ei sinun pidä masentua. Sinä ja vain sinä olet ainoa, joka on nähnyt sinut peilistä sinun silmin. Kun vertaat peilikuvaasi sinusta otettuun videokuvaan saatat ajatella, että olet kamalan näköinen. Mutta harva niin ajattelee. He ovat nähneet sinut sellaisena kuin olet, eivät he ole nähneet sinua koskaan sellaisena millaisena itse itsesu peilistä näet. Toki eri asia on, jos olet julkaissut itsestäsi omasta mielestäsi onnistuneita kuvia, ne todennäköisesti ovat kaunistellumpi kuva todellisuudesta - siksi ne miellyttävätkin.
Toki on olemassa oikeasti (livenä )kauniita, mutta heidät kyllä huomataan ihmisjoukossa ja upeimpia kaunottaria tullaan pyytämään töihin, joissa kauneutta voidaan hyödyntää.
Jos siis ihmettelet miksei kukaan kiinnitä sinuun huomiota vaikka peilissä näet kansainvälisen kaunottaren olet todennäköisimmin muiden silmissä tavallinen, nätti, kivannäköinen, sievä , viehättävä.
Itselleni tästä jutusta tuli hyvä mieli. On helpottavaa tajuta etten ole muiden silmissä niin kamalan näköinen kuin mitä itse kuvissa näen.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/23/miksi-naytat-valokuvissa-aina-n…
Kommentit (57)
Se on kyllä jännä, että peilistä en huomaa epäsymmetriaa, mutta video- ja valokuvista kyllä. Kai ne livenäkin huomaa. :(
Minulle kyllä läheisimmät ihmiset sanovat, että näytän kuvissa huonolta ja kyllä sen voin myöntää - aina suu auki tai ihme virne. Kuva taltioi vain sen sekunnin murto-osan. Vasta aikuisempana olen oppinut pitämään omasta ulkonäöstäni. Ihmiset katsovat usein, mutta veikkaan sen johtuvan siitä että olen 177 cm pitkä.
On naisten velvollisuus lähestyä miehiä. Itse en ole saanu koko elämäni aikana minkäänlaista lähestymisyritystä naisilta, enkä varsinaista kohdistettua katsetta tai hymyä, vaikka olen mielestäni varsin ok.
Saatte kuolla sukupuuttoon puolestani. Ei kiinnosta leikkiä parisuhdeleikkejä kanssanne jos pidätte minua oletusarvoisesti ihmisjätteenä.
Mulla on aina ollut toisin päin. Olen mielestäni peilissä rumahko pällinaama jonka naamassa on monenlaisia epämiellyttäviä epäsymmetrisyyksiä. Valokuvissa ne korostuvat niin että näytän lähes epämuodostuneelta. Livenä olen kuitenkin saanut paljon huomiota ulkonäköni takia, siis positiivisessa mielessä.
Minä ja muutama muu vaan näytetään hirveältä kuvissa. Naama voi olla ns. fotogeneettinen tai ei. Jotkut ei osaa olla kuvissa, ei osaa ottaa ja pitää edustavaa ilmettä. Nenä on myös sellainen, joka voi helposti ikävästi korostua valokuvissa, vaikka luonnossa se olisi ok. Mullakin on pyöreä, melko pieni nenä, mutta valokuvassa kun nenä on lähempänä kameraa kun loput piirteistä, näytän possulta.
tasa-arvo kirjoitti:
On naisten velvollisuus lähestyä miehiä. Itse en ole saanu koko elämäni aikana minkäänlaista lähestymisyritystä naisilta, enkä varsinaista kohdistettua katsetta tai hymyä, vaikka olen mielestäni varsin ok.
Saatte kuolla sukupuuttoon puolestani. Ei kiinnosta leikkiä parisuhdeleikkejä kanssanne jos pidätte minua oletusarvoisesti ihmisjätteenä.
No mutta tämä sopii :) Sinä pysyttelet kaukana meistä ja me ei ees huomata sua, toimii!
Eiköhän lähes kaikkiin naisiin kiinnitetä huomiota kadulla.
Olen kyllä huomannut, että ihmiset yleensä luulee liikoja ulkonäöstään. Harhaa aiheuttaa kyllä muukin kuin peili. Jonkun kehut omasta ulkonäöstä jää mieleen, vaikka melkein kaikille kyllä löytyy faninsa eli todella ruma saa kyllä olla, jos kukaan ei ole koskaan kehunut. Käsitän mikä on klassisen kaunis, mutta useimmat kauniit ovat nättejä ja edustavat jotain tietyn tyyppistä kauneutta. Esim. söpö suurisilmäinen, taskuvenus, mallikaunis, kohtalokas kleopatramainen kaunis...
Näen kotona peilistä hyvännäköisen naisen, mutta valokuvissa ja ulkona jossain kaupan peilissä tuijottaa järkyttävä turvonnut läskikasa!
N23
Vierailija kirjoitti:
Minulle kyllä läheisimmät ihmiset sanovat, että näytän kuvissa huonolta ja kyllä sen voin myöntää - aina suu auki tai ihme virne. Kuva taltioi vain sen sekunnin murto-osan. Vasta aikuisempana olen oppinut pitämään omasta ulkonäöstäni. Ihmiset katsovat usein, mutta veikkaan sen johtuvan siitä että olen 177 cm pitkä.
Et ole niiiin pitkä. Minä huomioin pituuden vasta, kun sitä on enemmän kuin miehillä, eli 185 plus korot.
Hölmö aloitus sikäli että kauneus ei takaa huomiota. Huomion keräävät NÄYTTÄVÄT ja huomiotaherättävän näköiset ihmiset, yksinkertaista!
Sen huomaa kuka tahansa pukeutumalla ja laittautumalla eri tavalla. Koska yksinkertaisesti ihmiset eivät huomaa usein edes vilkaista, elleivät havaitse jotain ns silmiinpistävää tai vastaavaa joka varastaa huomion. Tai sitten esim nuorten naisten tyypillinen vaatetus saattaa saada vastaantulevan naisia bongailevan miehen automaattisesti tsekkaavan kasvot. Ja esim. kirkkaat värit tai paljastava vaatetus ovat ne, joilla saa väistämättä huomiota olipa kaunis tai ruma.
Mulla on niin että näytän muiden ottamissa kuvissa vähemmän hyvältä. Mutta mua on kehuttu livenä usein. Pikkutytöt tuijottaa suloinen ihaileva ilme kasvoillaan, pienet vauvat huomioivat minut muiden joukosta tapittavilla silmillään. Tänäänkin metrossa sellainen n. 10 v. tyttö tuijotti minua sellaisella katseella kuin olisin joku Prinsessa Ruusunen. :D
Vierailija kirjoitti:
Hölmö aloitus sikäli että kauneus ei takaa huomiota. Huomion keräävät NÄYTTÄVÄT ja huomiotaherättävän näköiset ihmiset, yksinkertaista!
Sen huomaa kuka tahansa pukeutumalla ja laittautumalla eri tavalla. Koska yksinkertaisesti ihmiset eivät huomaa usein edes vilkaista, elleivät havaitse jotain ns silmiinpistävää tai vastaavaa joka varastaa huomion. Tai sitten esim nuorten naisten tyypillinen vaatetus saattaa saada vastaantulevan naisia bongailevan miehen automaattisesti tsekkaavan kasvot. Ja esim. kirkkaat värit tai paljastava vaatetus ovat ne, joilla saa väistämättä huomiota olipa kaunis tai ruma.
..eikä huomio todellakaan tarkoita kauneutta! Kukapa ei tuijota vaikka laitapuolen kulkijan näköistä ihmistä joka on pukeutunut seeprakuosiseen turkkiin tai ihmistä jolla on erikoinen hattu tai kookas irokeesi.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä aloituksen pointti siltikin tuli selväksi. Eli se että ihmiset luulevat ulkonäöstään liikoja. Ihan sama muiden katseista, joitain katsotaan vaikka eivät mitään kaunottaria olisi. Usein se jihtuu juuri vaatetuksesta, viehätysvoimasta ja sellaisesta. Ehkä otsikko oli lähinnä suuntaa antava eikä mikääm absoluuttinen totuus.
Älkää nyt takertuko tuohon katseiden saamiseen. Toki minkä tahansa näköisiä katsotaan, mutta tarkoitin että jos ei katsota niin silloin tuskin on mikään huippukaunotar sillä ne kyllä huomataan aina.
Eli - Kaikki, joita katsotaan eivät ole kaunottaria, mutta kaikki kaunottaret ovat niitä, joita katsotaan.
Ap
En jaksa meikata mutta näen vielä sen saman ihmisen jota joskus miehet katsoivat.
Hautaanhan tässä kuitenkin mennään.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt takertuko tuohon katseiden saamiseen. Toki minkä tahansa näköisiä katsotaan, mutta tarkoitin että jos ei katsota niin silloin tuskin on mikään huippukaunotar sillä ne kyllä huomataan aina.
Eli - Kaikki, joita katsotaan eivät ole kaunottaria, mutta kaikki kaunottaret ovat niitä, joita katsotaan.
Ap
tai sitten ei - mietipä kuinka mitättömiltä huippumallit saattavat näyttää ilman meikkiä, erottuvat laihuudestaan ja pituudestaan. Enemmän ihmisissä kiinnittää huomiota heistä lähtevä "energia": et kiinnitä huomiota hartiat lysyssä kännykkää räpläävään kaunottareen, mutta jos vastaan tulee ihminen joka säteilee hyvää oloa varmasti jäät katsomaan. Hyvä olo kaunistaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mieti itse katsotaanko ja huomataanko vaikka huippumallit aina? Ei. Jos ei ole laittautunut ja kulkee huomiota herättämättömissä vaatteissa, ei varmasti saa erityistä huomiota, vaan miehet tuijottavat sitä viereistä pyntättyä tavisnaista jolla on kirkkaanpunainen paljastava mekko.
Perusmaamaa suomalaiset pääosin, niitä rotunaamoja on todella vähän. Lapsissa jo näkee ne "suomalaiset" mitättömät piirteet jos ihan rehellisiä ollaan.