Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näetkö peiliin katsoessasi kaunottaren, mutta ihmisten ilmoilla huomaat, ettei kukaan kiinnitä sinuun huomiota?

Vierailija
09.03.2017 |

Et todennäköisesti ole kaunotar muiden silmissä. Olet luonut itsestäsi sellaisen kuvan, kuin minkä näet peilistä. Peili ei ole totuus.

Mutta ei sinun pidä masentua. Sinä ja vain sinä olet ainoa, joka on nähnyt sinut peilistä sinun silmin. Kun vertaat peilikuvaasi sinusta otettuun videokuvaan saatat ajatella, että olet kamalan näköinen. Mutta harva niin ajattelee. He ovat nähneet sinut sellaisena kuin olet, eivät he ole nähneet sinua koskaan sellaisena millaisena itse itsesu peilistä näet. Toki eri asia on, jos olet julkaissut itsestäsi omasta mielestäsi onnistuneita kuvia, ne todennäköisesti ovat kaunistellumpi kuva todellisuudesta - siksi ne miellyttävätkin.

Toki on olemassa oikeasti (livenä )kauniita, mutta heidät kyllä huomataan ihmisjoukossa ja upeimpia kaunottaria tullaan pyytämään töihin, joissa kauneutta voidaan hyödyntää.

Jos siis ihmettelet miksei kukaan kiinnitä sinuun huomiota vaikka peilissä näet kansainvälisen kaunottaren olet todennäköisimmin muiden silmissä tavallinen, nätti, kivannäköinen, sievä , viehättävä.

Itselleni tästä jutusta tuli hyvä mieli. On helpottavaa tajuta etten ole muiden silmissä niin kamalan näköinen kuin mitä itse kuvissa näen.

http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/01/23/miksi-naytat-valokuvissa-aina-n…

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pikemminkin päinvastoin. Olen mielestäni melkoinen harmaavarpunen tai suorastaan ruma, mutta ihmisten ilmoilla saan paljon kehuja.

Vierailija
2/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen peilistä mörön, ja ihmisten ilmoilla huomaan, että kaikki tuijottavat minua kuin mörköä :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli huomattavan kaunis tyttöystävä, jota ihmiset kyllä katsoivat. Hän kuitenkin kertoi, että baareissa kukaan ei lähesty häntä. Kaverit kyllä viedään ympäriltä. Onko siis niin, etteivät miehet uskalla lähestyä oikein kaunista naista?

Vierailija
4/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen peilissä ruman ihmisen, valokuvissa vielä rumemman. Ihmiset kohtelevat minua kuin maailman ruminta ja vastenmielisintä otusta. Masentavaa ajatella, että vaikka näen rumuuteni, niin silti se on kaunisteltu versio - olen vielä rumempi.

Vierailija
5/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli huomattavan kaunis tyttöystävä, jota ihmiset kyllä katsoivat. Hän kuitenkin kertoi, että baareissa kukaan ei lähesty häntä. Kaverit kyllä viedään ympäriltä. Onko siis niin, etteivät miehet uskalla lähestyä oikein kaunista naista?

Kaikista kauneinta kaveriani (siis on oikeasti ihan objektiivisesti kaunis) ei juuri kukaan koskaan lähesty, mutta syynä on mielestäni hänen välttelevä ja viileä olemuksensa ennemmin kuin kauneus.

Vierailija
6/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baarissa lähestytään hymyileviä naisia, jotka ei etsi seuraa vaan pitää hauskaa. Jos odottaa huomiota tai ei hymyile paljon niib harvemmin lähestytään.

Vierailija
7/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vihaan kattoa itseäni peilistä kun olen niin ruma, ja se kyllä näkyy myös ulkomaailmassa. Ei ole yhtään kaveria ollut sen jälkeen kun pääsin ala-asteelta. Kamalan huono iho, iso nenä, pieni suu, leveä pää.. hyi ***.

Vierailija
8/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti

Sinkkumies

Vierailija
9/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa lähestytään hymyileviä naisia, jotka ei etsi seuraa vaan pitää hauskaa. Jos odottaa huomiota tai ei hymyile paljon niib harvemmin lähestytään.

Näin se voi hyvin olla. Ja ainakin hymyilevää ihmistä ylipäätään on helpompi lähestyä kuin vakavan näköistä.

Vierailija
10/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen peilistä mörön, ja ihmisten ilmoilla huomaan, että kaikki tuijottavat minua kuin mörköä :(

katsot väärää päätä

Sinkkumies

Vierailija
11/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä liittyykö aiheeseen, mutta olen huomannut että ihmiset pitävät usein onnistuneimpina sellaisia kuvia itsestään, joissa itseasiassa näyttävät hyvin vähän itseltään tai jotenkin oudoilta. Kuvat eivät välttämättä ole edes kauniimpia versioita ulkopuolisen silmin, mutta sellaisia mistä kuvattu on vaikea tunnistaa. Liittyyköhän tähän peili-ilmiöön sitten...

Vierailija
12/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme siis päätellä, että mitä enemmän ihminen katsoo peiliin sitä harhaisemmaksi hän tulee oman kauneutensa tasosta.

Ja minä kun olen aina rakastanut peilejä...

Ap

Vierailija
13/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla taas on niin, että peilistä katsoo kaunis nainen, videokuvassa olen myös edustava mutta muiden ottamissa valokuvissa näytän ihan oudolta enkä todellakaan edustavalta. Minua on kehuttu myös livenä paljon kauniiksi, en käsitä miten epäonnistun valokuvissa aina... Videot tosiaan myös ovat oikein kivannäköisiä mutta pysäytyskuvissa huomaa taas että jotain tapahtuu. Olenkohan sitten jotenkin niin ilmeikäs, että liikkuvassa kuvassa naama on ok mutta paikallaan ei?

Vierailija
14/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päinvastoin. En näe peilistä kaunotarta, en tosin ole rumakaan, mutta paljon olisi korjattavaa. Korjautankin, jos joskus on ylimääräistä sen verran, että korjauttaminen onnistuu. Olen järkevä henkilö, joten esteettiset korjailut eivät ole ykkösprioriteetin asia minulle. Miehet ja jotkut naisetkin kyllä antavat huomiota ihan kivasti. Syynä lienee se, että ihmissilmällä on taipumus toiveajatella eli symmetrioita korjataan aivoissa, kun käsitellään näköhavaintoa. Mikäs siinä, onhan huomio ihan kivaa. Pärjäisin kyllä ilmankin. Fiksailut kiinnostavat silti, ei niinkään huomion määrän kasvattmaisen kautta vaan ihan oman fiiliksen parantamiseksi. 

Vierailija
15/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kun kadulla nuoret eivät huomaa lainkaan ja heille on ilmaa, mutta samanikäiset huomaavat, ja miehet varsinkin katsovat lähes poikkeuksetta? Mikä sitten on?

N48

Vierailija
16/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan on alaoeukuttanut? Joku joka todella haluaa elää harhoissaan.

Vierailija
17/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuvittele olevani suuren luokan kaunotar, mutta minulla on piirteitä, jotka korostuvat usein valokuvissa hyvin rumasti. Tätä ovat ystävänikin joskus naureskelleet, että miten voin kuvissa näyttää tuolta. :D Isälläni ja veljelläni on sama ongelma, samoilla piirteillä kun kulkevat. Livenä olen mielestäni tavis-ihan-ok, kuvissa suohirviö.

Vierailija
18/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan on alaoeukuttanut? Joku joka todella haluaa elää harhoissaan.

Annoin sulle kanssa alapeukun ihan vaan tämän kitinän vuoksi :D

Otsikkosi oli myös aika liioitteleva jos jotain negatiivista pitää löytää.

Vierailija
19/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena sammakko, sitten kävi joku tällainen teini-iän taika ja 17-23-v. olin kaunotar. Mutta sitten kuvioihin tuli masennus ja lihominen, nämä perus... Nyt tunnen oloni tosi rumaksi, mutta ventovieraat kehuu satunnaisesti ulkonäköäni. En jotenkin osaa olla ottamatta vittuiluna, vaikka heistä olen varmasti oikeinkin soma. Mutta eivätpä nähneetkään minua parhaimmillani! :'D

Vierailija
20/57 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvissa vaikuttaa myös valaistus, pikseleiden määrä, kuvakulma ja se, että kuvat ovat kaksiulotteisia. Mielestäni peilistä saa rehellisemmän totuuden omasta ulkonäöstä.

En ole kaunis peilissä enkä kuvissa. Videolla siedettävin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä