Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen, halutko rintasyövän? Värjää silloin hiuksesi, vahvistaa tuore väitös!

Ajattelemisen aihetta monille huolettomille
09.03.2017 |

Rintasyöpä ei ole ollenkaan kiva juttu.
Miksi värjätä hiuksensa ja nostaa syöpäriskiä 23 %, kysyy tuore väitöstutkimus.
"Tämä on huolestuttava tulos " sanoo väitöstutkija Sanna Heikkinen (väitös 17.3.2017 Helsingin yliopiston lääketieteellisessä tiedekunnassa).
Jotkut ovat fiksuja ja jotkut eivät, näin se evoluutio menee ja etenee.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan ihan totta, mutta samaa voidaan kysyä monen asian kohdalla. Miksi polttaa tupakkaa? Miksi juoda alkoholia? Miksi syödä lihaa? Miksi edes hengittää, kun ilmassakin on epäpuhtauksia? Kaikessa on riskinsä, mutta en jaksa kaikkea miettiä ja pelätä.

Hengittämistä lukuunottamatta mikään luetelluista ei ole välttämätöntä, ja arvaa kuka on syyllinen suurimpaan osaan ilman epäpuhtauksista? Parempi kysymys olisi "miksi tahallaan saastuttaa hengitysilmaa?", ei "miksi hengittää?".

Vierailija
22/25 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukan vaikutus vielä suurempi ja sitä lääkärit oikein suosittelevat. Itse olen tosi paljon värjännyt tukkaa, mutta ehkäsy ollut luomua, koska hormoniehkäisy vie seksihalut. Tosi tarkkana ollaan jouduttu miehen kanssa olemaan, mutta nyt oon kyllä tosi tyytyväinen kun tuon tutkimuksen luin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko eroa hiusvärillä ja  värillä joka tulee vain pintaan.

Ei minusta eroteltu tutkimuksessa, mutta hiusvärit nimettiin lisätutkimusaiheeksi.

Vierailija
24/25 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukan vaikutus vielä suurempi ja sitä lääkärit oikein suosittelevat. Itse olen tosi paljon värjännyt tukkaa, mutta ehkäsy ollut luomua, koska hormoniehkäisy vie seksihalut. Tosi tarkkana ollaan jouduttu miehen kanssa olemaan, mutta nyt oon kyllä tosi tyytyväinen kun tuon tutkimuksen luin.

Ja suosittelevat hormonikierukkaa mieluummin kuin kuparikierukkaa. Mitään perusteluja en saanut, miksi se on parempi. Vaihdoin lääkäriä.

Vierailija
25/25 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan ihan totta, mutta samaa voidaan kysyä monen asian kohdalla. Miksi polttaa tupakkaa? Miksi juoda alkoholia? Miksi syödä lihaa? Miksi edes hengittää, kun ilmassakin on epäpuhtauksia? Kaikessa on riskinsä, mutta en jaksa kaikkea miettiä ja pelätä.

Hengittämistä lukuunottamatta mikään luetelluista ei ole välttämätöntä, ja arvaa kuka on syyllinen suurimpaan osaan ilman epäpuhtauksista? Parempi kysymys olisi "miksi tahallaan saastuttaa hengitysilmaa?", ei "miksi hengittää?".

Mikään todella hauskoista asioista ei ole välttämätöntä. Tykkään syödä rasvaista ruokaa, tykkään laittautua nätiksi, tykkään juoda. Jos minua rangaistaan synneistäni ja kuolen syöpään, niin sainpa sentään elää ennen sitä. Niinhän sitä sanotaan, että terveelliset elämäntavat eivät takaa pidempää elämää, mutta ainakin se tuntuu pidemmältä.