Unohdin naistenpäivän, vaimo uhkaa erolla
Siis ihan oikeasti nyt on lyöty erokorttikin jo pöytään. En pysty ymmärtämään. Jos ei muista vaimoaan mitenkään naistenpäivänä, onko oikein saada osakseen aggressiivista räyhäämistä koko illan ja vielä aamullakin?
Kommentit (186)
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan oikeasti nyt on lyöty erokorttikin jo pöytään. En pysty ymmärtämään. Jos ei muista vaimoaan mitenkään naistenpäivänä, onko oikein saada osakseen aggressiivista räyhäämistä koko illan ja vielä aamullakin?
Ota hattu ja jätä se emakko, neuvostojuhla suoraan ddr:stä, kuin "ystävänpäivä" mutta pahempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suoraan sanoen ymmärrä tota vouhkaamista jostain naistenpäivästä. Oma mies on välillä muistanut, ja välillä ei. Mulle aivan se ja sama päivä. Voiko joku ihan oikeasti kertoa tyhmälle, että mikä tekee tosta päivästä nyt niin tärkeän?
N40
No minä kerron tyhmälle. Kun se kerran ei ole sinulle tärkeä, eikö sinulla ihan oikeasti tule mieleen että ei ole mahdollista että se on kenellekään avioeron paikka? Raivostuminen johtuu luultavasti pitkään jatkuneista ongelmista. Mutta on se aika hauska onnitella itseään ja ajatella että kaikki muut naiset ovat sekopäitä pirttihirmuja ja MINÄ olen oikea luojan lahja miehille. No niin, ala naputtaa hymiöitä ja neuvo minua rauhoittumaan. Mutta itse kysyit.
Et kyllä vieläkään kertonut, että mikä tekee naistenpäivästä niin tärkeän. Ok, joillekin se on tärkeä päivä, mutta olisi kiva tietää miksi. Mitä erityistä juuri siihen päivään liittyy?
Naistenpäivänä kiinnitetään huomiota tasa-arvoon, naisten huonoon kohteluun, tyttöjen koulutukseen, naisten kohtaamaan väkivaltaan, naisten pärjäämiseen työelämässä, naisten saavutuksiin kaikilla elämän osa-alueilla jne. Tavallisille naisille on ollut tapana osoittaa huomiota mm. viemällä kukkia.
Tämähän on tuikitärkeä ele 2017-luvun Suomessa jossa valkoinen Suominainen on niin etuoikeutettu kuin olla ja voi!
Ihmettelen miksi Suominaiset eivät mene antamaan kukkia sellaisille naisille jotka ovat jollain tavalla epä-etuoikeutettuja? Miksi miehen pitää lahjoa ja palvoa sellaisia naisia joilla asiat ovat paremmin kuin kenelläkään muulla?
Vaikka suominainen on etuoikeutettu, ei tasa-arvo suomessa vielä valmis ole. Naiset ovat lähisuhdeväkivallassa useammin uhreina, seksuaalinen väkivalta kohdistuu useammin naisiin, huorastigmalla rajoitetaan naisten seksuaalista vapautta, naiselta odotetaan perheestä ja kodista huolehtimista uran ohella. Eli edelleenki suominainen on altavastaaja naistenpäivän keskeisissä teemoissa.
:D höpö höpö. Väkivalta eli rikokset eivät liity mitenkään tasa-arvoon koska Suomessa kaikki tuomitaan mistä on todisteet. Ja tuomitaan niitäkin mistä ei ole todisteita eli naisten keksityt raiskausilmoitukset.
Naisilla on kaikki oikeudet tehdä uraa ja olla tekemättä lapsia, siihen ei kukaan pakota. Perheinen sisäiset jaot eivät ole tasa-arvokysymyksiä. Logiikallasi voisit syyttää kaikesta epätasa-arvoa missä naiset eivät menesty.
On epätasa-arvoista, että naiset eivät ole johtajina vaikka yritysten perustaminen on naisille sallittua? eiku...
Sitähän sinä toivoit huudettavan yrittämällä ohjata keskustelua tähän suuntaan? Kerro ihmessä ihan omin sanoin miksi naiset eivät ole johtajia, miksi miesten vanhempainvapaa on viikkoja, naisten kuukausia ja vuosia ja hyvää tarkoittavat äitiyslomat ja kotihoidontuet ovat työttömyysloukkuja, huorastigmalla rajoitetaan naisten seksuaalista vapautta, hyvä veli -verkostot ylläpitävät sukupuolten välistä epätasa-arvoa työmarkkinoilla, naiset kuvataan miehiä useammin mediassa ja mainonnassa seksiobjekteina, jne.
Ole hyvä sana on vapaa.
Huutelenpa sivusta :
Jokaisella ihmisellä on mahdollisuus ihan kaikkeen ja mihin vain, se kaikki riippuu vain ja ainoastaan ihmisestä itsestään.
Mitä tällaisilla tasa-arvo jankutuksilla on saatu aikaan on se, että niillä on todistetaan naisten olevan avuttomampia ja miestä tyhmempiä, koska naisen ei pärjää ja kykene ansaitsemaan tai saavuttamaan samoja virkoja ja muita asioita kuin mies, ilman erilaisia höpö-höpö ja puutaheinää sössöttävillä avustus-, tuki- ja tasa-yhdistyksillä.
Ovatko naiset todellakin niin tyhmiä, etteivät ymmärrä todistavansa juuri näin omat heikkoutensa ja pärjäämättömyytensä ?
Kiteytit hyvin sen, mikä minua vahvana ja itsenäisenä naisena on aina ärsyttänyt valtavasti nykyfeminismissä. Kiitos. Minua ei todellakaan auta elämässä eteen päin se, että naisena en muka pärjää ja ansaitse samaa summaa kuin mies ja että menestyäkseni minun pitää odottaa jotain mystistä tasa-arvoa, joka ei koskaan toteudu. Minun pitäisi muka uhriutua ja odottaa, että ennen yhteiskunta on tietyssä jamassa ennen kuin voin itse vaatia itselleni kunnon palkkaa ja yhteiskunnallista asemaa. Naurettavaa. Ei minulla ole aikaa odottaa, että muut tekevät sen puolestani. Elän yhteiskunnassa, jossa tosi asiassa voin mennä tasan niin pitkälle kuin itse haluan ja jos joku ei tähän usko, hän ei tosi asiassa usko, että nainen on yhtä taitava kuin mies. Ja nämä naiset kutsuvat itseään feministeiksi ja väittävät, että MINÄ EN VOI KAIKKEA SAADA, KOSKA OLEN NAINEN. Voivat painua sanonko minne... Minä en ole kenenkään uhri, se on varma. Ja kykenen aivan samaan kuin muutkin, prkl.
Älkää käsittäkö väärin, puolustan mielelläni naisia maissa, joissa ihmisoikeustilanne on naurettavan heikko, mutta omassa maassani en odota mitään yhteiskuntaa pelastamaan minut, koska sellainen nainen minä olen, että pelastan itseni itse.
Jos teillä on lapsia, niin riittää kun muistat Äitienpäivänä.
Kansainvälistä Naistenpäivää on puffattu lähinnä vasemmistolaisilla argumenteilla, Venäjällä se on perinteisesti ollut monen päivän juhla. Venäläisillä on lisäksi miestenpäivä (=Puna-armeijan päivä 23. helmikküuta)
Suomessa Minna Canthin kunniaksi vietettäväTasa-arvon päivä on viikkoa myöhemmin 19. maaliskuuta, voit korjata vahingon muistamalla vaimoasi silloin. Suomessa Naistenpäivä ei ole edes liputuspäivä mutta Tasa-arvon päivä on.
Eihän tuo ole se oikea syy eroon. Vain tyhmäksi uhriksi heittäytyvä mies voi esittää asian niin.
Tuo on vain se viimeinen niitti. On odottanut niin paljon. Että edes jotain.
Joillekin ihmisille päivämäärät ovat tärkeitä, ja mielipide niiden suhteen voi myös muuttua. Esimerkiksi itselle oli päivämäärät pienenä tärkeitä, mutta muutaman vuoden päästä en jaksa itsekään juhlia joka päivä joten en odota muidenkaan muistavan mitään.
Erolla uhkaaminen tällaisen asian takia kertoo epäkypsyydestä ja sopimattomuudesta aikuiseen parisuhteeseen mielestäni. Aikuisten pitää kunnioittaa toisiaan sen verran, että ymmärtää toisen olevan vain ihminen. Joskus asioita unohtuu eikä oikeasti ole helppoa muistaa päivämääriä jos niitä on monta ja itse ei välitä päivämäärien kyttäilystä. Oikeampi lähestymistapa vaimoltasi olisi istua kanssasi alas juttelemaan asiasta hyvässä hengessä, kertoen että asia on muuttunut hänelle tärkeäksi mutta ymmärtäen miksi saatat unohtaa. Sinun osasi tässä olisi ymmärtää vaimoa ja yrittää muistaa hänelle tärkeitä päiviä, kohtuuden rajoissa.
Mutta koska vaimo on selkeästi väärässä kiristäen sinua erolla, sinuna antaisin hänen mennä vaikka se varmasti sattuukin.
Hän osoittaa ettei arvosta sinua. Ja olen itse siis nainen, jos sukupuolen kertomisella on väliä, en tiedä kaipasitko miesten vai naisten näkökulmia vai kumpiakin. :)
Minä odotan huomioimista myös näiden "erikoispäivien" lisäksi. Kauheaa, voi jopa tulla hyvä mieli toiselle jos yllättää jotenkin. Mä ostin esim. yksi kerta kotimatkalla hierontaöljyn ja viiniä. Oli mukava ilta miehen kanssa. Minä saan kukkia, lahjakortteja kampaajalle, lempiruokaani yms. muistamista kokoajan. Minä muistan miestäni myös. Nyt juuri tein tuoretta leipää valmiiksi ja keitin teetä, kun tiedän hänen tulevan kohta kotiin ja kävin laitoin pesuilla ja vaihdoin puhtaat lakanat. Jos mä oon myöhään tekee mulle iltapalaa ja esim. vaihtaa ne lakanat ettei mun tarvii sit väsyneenä.