Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tekee henkilöstä naisen?

Vierailija
08.03.2017 |

Biologiset ominaisuudet? Oma tuntemus siitä mitä sukupuolta kokee olevansa? Muiden mielipide asiasta?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tietää sen itse ja muut eivät voi kuin tyytyä siihen.

Vierailija
22/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XX-kromosomit.

Niitä on molemmilla :DDD

Väärä on kyllä  tuo  käsityksesi asiasta .

Kyllä miehen kromosomit ovat xy,eikä xx. Siittiöhän sen puuttuvan kromosomin sinne munasoluun tuo ,joko X:n tai Y:n .

Sen perusteella kumman tuo,syntyy sitten  joko tyttö,tai poika.

X- kromosomia on kyllä kummankin kehossa ja ruumiissa,mutta pojilla on  se y-kromosomi siellä mukana myös.

Nykytiedon mukaan asia ei ole noin yksinkertainen.

http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/sukupuolikromosomien_valinen_raja…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen vehkeet.

24/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XX-kromosomit.

Naisella on XX ja miehellä XY

Kui tyhmä pitää olla ettei tätä tiiä :'D

Vierailija
25/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tuo  henkilö olisi jostain syystä vaikkapa  koomassa, tai tajuttomassa tilassa ?

Mistä hoitohenkilökunta silloin voisi tietää hänen sukupuoltaan,mikäli sen tietäminen  olisi ainoastaan tietona ja tietoisuutena   tuon (sen hetkisestä tilastaan johtuen)  mihinkään kommunikointiin kykenemättömän potilaan päässä ?

Vierailija
26/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tuo  henkilö olisi jostain syystä vaikkapa  koomassa, tai tajuttomassa tilassa ?

Mistä hoitohenkilökunta silloin voisi tietää hänen sukupuoltaan,mikäli sen tietäminen  olisi ainoastaan tietona ja tietoisuutena   tuon (sen hetkisestä tilastaan johtuen)  mihinkään kommunikointiin kykenemättömän potilaan päässä ?

Mihin koomassa tai tajuttomana olevan ihmisen hoitotoimenpiteisiin sukupuoli vaikuttaa?

Vierailija
27/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa tuli jo selväksi että jokaisella on biologinen ja sosiaalinen sukupuoli. Henkilö tietää itse sosiaalisen ja hoitohenkilökunta saa kyllä selville biologisen.

Vierailija
28/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillu ja tissit. Tosin mä olen nainen jolla ei ole tissejä :(

Vierailija
29/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin koomassa tai tajuttomana olevan ihmisen hoitotoimenpiteisiin sukupuoli vaikuttaa?

Esim. siihen viedäänkö potilas (vaikkapa sieltä,esim.  liikenneonnettomuuden sattumisen paikalta) miesten, vaiko naisten osastolle sairaalassa.

Vierailija
30/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. siihen viedäänkö potilas (vaikkapa sieltä,esim.  liikenneonnettomuuden sattumisen paikalta) miesten, vaiko naisten osastolle sairaalassa.

Koomassa oleva potilas viedään teho-osastolle. Missä sairaalassa ylipäänsä on sukupuolitetut osastot?

Vierailija
31/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2328 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

XX-kromosomit.

Naisella on XX ja miehellä XY

Kui tyhmä pitää olla ettei tätä tiiä :'D

Ei ole noin yksinkertaista.

Vierailija
32/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sukupuoli on vain "sosiaalinen konstruktio" ja omasta fiiliksestä kiinni, niin minkä vuoksi sitten sukupuoltaan "korjaavat" syö hormoneita ja turvautuu leikkauksiin?

Vierailija
33/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskustelussa tuli jo selväksi että jokaisella on biologinen ja sosiaalinen sukupuoli. Henkilö tietää itse sosiaalisen ja hoitohenkilökunta saa kyllä selville biologisen.

Ennemmin voitaisiin keskustella siitä saako oman biologisen sukupuolen vaihtaa esimerkiksi passiin korjausleikkausten jälkeen vai pitääkö jäädä merkintä siitä vanhasta.

Vierailija
34/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi. Lapsen saatuaan on nainen, sitä ennen tyttä. Vaikka olisi 50v lapseton, ei ole silti nainen.

Vierailija
35/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella on XX-kromosomit.

Miehillä on XY-kromosomit.

Sitten on olemassa intersukupuolisia, joilla on synnynnäisesti jotain vikaa sukupuolikromosomeissa, sukupuolihormoneita erittävissä rauhasissa, sukupuolianatomiassa tai solun sukupuolihormonireseptoreissa.

Vierailija
36/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transsukupuolisisuus on anoreksiaan verrattava ruuminkuvahäiriö.

Vierailija
37/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sukupuoli on vain "sosiaalinen konstruktio" ja omasta fiiliksestä kiinni, niin minkä vuoksi sitten sukupuoltaan "korjaavat" syö hormoneita ja turvautuu leikkauksiin?

Korjaisit itsekin jos huomenna heräisit ja sinulla olisi vastakkaisen sukupuolen keho mutta aivot ennallaan. Googleta kehodysforia.

Vierailija
38/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tuo ensimmäisen sivun vompatti saattaa kokea olonsa ahdistuneeksi kun muut näkevät ihmisen vaikka hän on vompatti.

Kaikki eivät sitä koe ongelmana. Tämä sosiaalisen sukupuolen murtaminen eli ettei muita määritellä ulkoisten asioiden perusteella saattaisi auttaa myös transvompatteja pitämään itsestään vaikka syntyivät ihmisiksi.

Vierailija
39/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaisit itsekin jos huomenna heräisit ja sinulla olisi vastakkaisen sukupuolen keho mutta aivot ennallaan. Googleta kehodysforia.

Mielenterveydellisestä häiriöstä siis kyse. Ongelmallista tuossa on jos mt-ongelmia aletaan kutsua vain sosiaaliseksi konstruktioksi ja jokaisen henkilökohtaisia hallusinaatioita pitäisi alkaa suvaita.

Vierailija
40/81 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi. Lapsen saatuaan on nainen, sitä ennen tyttä. Vaikka olisi 50v lapseton, ei ole silti nainen.

Eli kun kaksi homoa adoptio ne muuttuu naisiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan