Vau. Sain äsken uskomattoman puhelun lapsen eskariasioista.
Sanokaa nyt, olenko jotenkin vitsin tyhmä ja yksinkertainen.
Poika meni eskariin 2 vuotta sitten, ja kotiin tuli paperit, jotka täytettiin ja niillä haettiin se eskaripaikka.
No nyt tuli puhelu, ettei olla sitten haettu tytölle eskaripaikkaa. Sanoin että voi kauhistus, ei olla huomattukaan, että olisiko siitä pitänyt tulla jotkut paperit. No rouva puhelimessa sano että ei, se on vaan ilmoitettu " jossain" lehdessä ja olisi sieltä pitänyt lukea.
Onko kaikki muut ihan itse muistaneet käydä itse ilmoittamassa lapsensa eskariin?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Onko tyttönne päiväkodissa? Jos on niin silloin ihmettelen, että päiväkodista ei ole tullut infoa.
Ei ole. On kotona.
Eikä ole provo. Ylöjärvellä mutalan koulu kyseessä.
Ja ihan oikeasti!!
Kotiin tuli kirje, milloin voi käydä ilmoittautumassa paikan päällä eskariin. Onko teillä jäänyt kirje välille, vai onko tässäkin erilaisia käytäntöjä?
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa nyt, olenko jotenkin vitsin tyhmä ja yksinkertainen.
Olet.
Mistä ihmeestä minä olisin voinut tietää? Miten ihmeessä voidaan luottaa siihen, että luen jotain tiettyä lehteä?
Oisko mun pitänyt tietää?? Pojasta tuli paperit kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tyttönne päiväkodissa? Jos on niin silloin ihmettelen, että päiväkodista ei ole tullut infoa.
Ei ole. On kotona.
Eikä ole provo. Ylöjärvellä mutalan koulu kyseessä.
Ja ihan oikeasti!!
Siinä tapauksessa en pidä asiaa kovinkaan outona.
Kai sä nyt itse tiedät minä vuonna lapsesi aloittaa eskarin? Sit vähän Googlea peliin ja etsii tietoa miten haetaan...
Vierailija kirjoitti:
Kotiin tuli kirje, milloin voi käydä ilmoittautumassa paikan päällä eskariin. Onko teillä jäänyt kirje välille, vai onko tässäkin erilaisia käytäntöjä?
Kysyin olisiko siitä pitänyt tulla postia, niin vastaus oli ei. Se olisi pitänyt itse lukea sieltä lehdestä. Ja näin minulle sanottiin.
Vierailija kirjoitti:
Kai sä nyt itse tiedät minä vuonna lapsesi aloittaa eskarin? Sit vähän Googlea peliin ja etsii tietoa miten haetaan...
No mistäs sitä voi tietää, että ne ei enää lähetäkään tietoa kotiin?
Olisiko Posti asialla? Kirje tullee perille, kun tyttö on yläasteella.
Kai sinä osaat itsekin laskea, että minä vuonna lapsi menee eskariin ja minä vuonna kouluun?
En muista saaneeni mitään kirjeitä minäkään.
Odotat että joku muu palvelee sinulle kaiken nenän eteen? Ei sitten yhtään tullut mieleen, että voisit ihan itse ilmoittaa lapsesi eskariin ilman, että joku sinua kädestä pitäen opastaa?
Päiväkodeissa yleensä muistutetaan, että ilmoittakaa lapsi eskariin, mutta jos lapsesi ei ole päiväkodissa niin kyllä se vaan on ihan sinun omalla vastuullasi muistaa asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviitko oikeasti jonkun viranoamisen kertomaan miten vanha lapsesi on?
Siis te muut olette itse huomanneet helmikuussa hakea lapselle kunnan sivuilla eskaripaikan ihan omatoimisesti?
No kyllä mä sitten olen vähän tyhmä, myönnetään.
Mikä siinä puhelussa siis oli uskomatonta? Eikö se ole hyvä, että huolehtivat, kun asia oli mennyt sinulta ohitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi haloo? Kai nyt ihmettelit ettei lappuja alkuvuodesta tullut? Silloin voi googlettaa asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät kai lapsesi syntymävuoden? Lisää siihen luku 6. Näin saat sen vuoden kun hän menee eskariin.
Ei kai tämä oikeasti VOI olla noin vaikeaa?! Edes ylöjärveläiselle???
No eihän mitää ilmoittautumisia tarvitsekaan tehdä, kun soittavat sitten kotiin ja pyytävät ilmoittautumaan. Kaikki hyvin.