Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemmikeistä vuokra-asunnoissa

Vierailija
06.03.2017 |

Sanonpahan vaan että on todella törkeää jos vuokralaisen elämää ankeutetaan sillä ettei lemmikkiä saa ottaa asuntoon. Rahat kyllä kelpaa ja vuokraa korotetaan. Kyllä niillä luulisi pystyvän pintaremontin kustantamaan jos on sellaiseen tarvetta lemmikin jälkeen. Kyllä vuokralaisellakin pitää saada olla jotain iloa elämässään eikä pahalla mielellä mahdollistaa toisen rikastuminen

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on asuntoja, joihin saa ottaa lemmikin, esimerkiksi Satolla.

Allergiset pitää tietenkin huomioida, joten kaikkiin asuntoihin ei voi viedä eläimiä.

Meillä dobermanni kaivoi aikoinaan omistusasunnon keittiön seinään kolon saadakseen seinään kiinnitetyn haan irti, jotta pääsi tuhoamaan olohuonetta, eteistä ja lastenhuonetta. Miksi vuokranantajan pitäisi antaa ostamansa asunto lemmikin tuhottavaksi?

Vierailija
2/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiset pitää tietenkin huomioida, joten kaikkiin asuntoihin ei voi viedä eläimiä.

Meillä dobermanni kaivoi aikoinaan omistusasunnon keittiön seinään kolon saadakseen seinään kiinnitetyn haan irti, jotta pääsi tuhoamaan olohuonetta, eteistä ja lastenhuonetta. Miksi vuokranantajan pitäisi antaa ostamansa asunto lemmikin tuhottavaksi?

No miksei siihen vuokrasopimukseen voi lisätä kohtaa missä velvoitetaan vuokralainen vastaamaan kaikista lemmikkinsä aiheuttamista vaurioista itse ja omalla kustannuksella? Itse ainakin allekirjoittaisin sellaisen kohdan ihan mielelläni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksei siihen vuokrasopimukseen voi lisätä kohtaa missä velvoitetaan vuokralainen vastaamaan kaikista lemmikkinsä aiheuttamista vaurioista itse ja omalla kustannuksella? Itse ainakin allekirjoittaisin sellaisen kohdan ihan mielelläni.

Meidän sopimuksessa on kyllä ihan lemmikkikohta. Mikäänhän ei velvoita etenkään vuokranantajaa maksamaan lemmikkituhoista, vaikka ylempänä niin vihjataan.

4/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat kyllä kelpaa ja vuokraa korotetaan. Kyllä niillä luulisi pystyvän pintaremontin kustantamaan jos on sellaiseen tarvetta lemmikin jälkeen.

Jos on just ostettu sijoitusasunto tai maksetaan taloyhtiön remontteja niin ei tpsta vuokrasta jää lovin paljon vuokranantajan käteen, ja se mikä jää käytetään pintaremontiin kun vuokralainen lähtee. Jos noihin kustannuksiin lisätään vielä se että asunto on kamalassa kunnossa koski pupu päätti jyrsiä liistat/koira pissaa olohuoneen nurkaa/jne. niin vuokranantaja jää miinukselle. 

Mene ihan huvin vuoksi katsomaan mitä normi asunnon yhtiövastike ja hinta on ja laita sitten pankin lainalaskuriin. Sijoitajat i odota 40 vuotta että asunto maksetaan pois pienillä kuukausierillä vaan siinä yritettään maksimoida mahdollisimman paljon. Ja sitten vielä verot...

Vierailija
5/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa lemmikin, joka ei riko paikkoja saati sotke. Ihan hyvin olen asunut lemmikki-matelijan kanssa vuokrakämpissä. Ei meteliä, ei hajuja, ei allergioita, ei valituksia.

Vierailija
6/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta sallin kotieläimet. Normaalisti vuokraan kaksion hintaan 700 e/kk (ei Helsingissä) ja jos haluaa lemmikkejä, on vuokra 850 e/kk. Lisäksi haluan 3 kk vakuuden ja sopimuksessa lukee, että vuokralainen korvaa kaikki lemmikistä aiheutuneet ongelmat olivatpa ne hajuhaitta tai raapimajälki jalkalistassa.

Vierailija
7/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanonpahan vaan että on todella törkeää jos vuokralaisen elämää ankeutetaan sillä ettei lemmikkiä saa ottaa asuntoon. Rahat kyllä kelpaa ja vuokraa korotetaan. Kyllä niillä luulisi pystyvän pintaremontin kustantamaan jos on sellaiseen tarvetta lemmikin jälkeen. Kyllä vuokralaisellakin pitää saada olla jotain iloa elämässään eikä pahalla mielellä mahdollistaa toisen rikastuminen

Lemmikin repimät tapetit, pilalle raapimat lattiat ja ovet. Puhuttamakaan lemmikkien jätöksistä sisällä ankeuttavat asunnon omistajaa. Lisäksi uuden vuokralaisen astmakohtaus ei ole hyvä juttu, lemmikkien karvoja ja hilsettä ei siivouksella saa pois.

Vierailija
8/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nämä asuntonsa vuokralle laittavat noudattavat myös itse omassa kodissaan lemmikkikieltoa.

Vierailija
9/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti nämä asuntonsa vuokralle laittavat noudattavat myös itse omassa kodissaan lemmikkikieltoa.

Miksi noudattaisin? Omassa kodissa maksan itse koiran tekemät tuhot, en oleta, että maksattaisin ne jollain toisella kuten vuokralaisilla on tapana kuvitella.

Vierailija
10/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näetkö mitään eroa omistusasunnolla vs. vuokra-asunnolla? Jos haluat lemmikin osta oma asunto tai vuokraa se sellaiselta, joka sallii lemmikit.

Vierailija
11/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikkeet on jo yli 5€/m2, eli 100m2 kämpästä se on 500€ siihen sitten vielä päälle vedet ym muut korjaukset. Lopusta sitten maksetaan verot 30% ja korjaillaan taloa.

Vierailija
12/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska lain mukaan olet joka tapauksessa korvausvelvollinen, ei sitä tarvitse erikseen sopimuksiin kirjata.

Vierailija
13/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noudattaisin? Omassa kodissa maksan itse koiran tekemät tuhot, en oleta, että maksattaisin ne jollain toisella kuten vuokralaisilla on tapana kuvitella.

Asunnon kuitenkin maksatat vuokralaisilla. Ja tietenkin voittoa tavoitellen.

Vierailija
14/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allergiset ja allergiset.Nekin voisivat painua muualle vinkumaan.

Vierailija
15/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuon lemmikkini säännöistä huolimatta.Jos tulee häätö niin laitan koko paikan remonttii.

Vierailija
16/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu siivoomassa asuntoa, jossa on ollut useampi kissa ja ainakin yksi koira.

Aivan järkyttävä likaisuus ja haju! Niitä hajujakaan ei saa aina millään markettitolulla pois.

Kaikki mahdolliset viemärit täynnä karvaa ja kusista hiekkaa.

En ikinä vuokraisi lemmikin omistajalle asuntoa!

Vaikka niistä eläimen aiheuttamista haitoista saa napata takuuvuokrasta, mutta ei se oo hitto vie sen arvosta...

Vierailija
17/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sijoitusasuntoja kaksi kappaletta ja olen tehnyt linjauksen, että periaatteessa koiran saa tuoda. 

Haluan kuitenkin nähdä koiran kuten päävuokralaisenkin. Pari hermoheikon oloista piskiä (saattavat kusea sisään ja aiheuttaa harmia rapussa räkytyksellä) olen blokannut. 

Mutta rauhallisen tuntuiset hyväksyn. Ihan kuten ihmisissäkin valikoin, niin valikoin koiran. Olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että vuokra-asunto on vuokralaisen koti eikä vuokranantaja voi kohtuuttomasti rajoittaa vuokralaisen elämää. 

Minusta totaalinen lemmikkikielto ei ole asiallinen. 

Vierailija
18/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä mikä tässä on ongelma. Joko 1) vuokraat asunnon, johon saa ottaa lemmikin

2) ostat oman asunnon.

Vuokra-asunnoissa on valinnanvaraa Helsinki-Vantaa-Espoo-akselin ulkopuolella.

Vierailija
19/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä vaivaa? Mullakin on koira mutta musta on todellakin ihan ymmärrettävää ettei kaikki halua lemmikkejä omistamaansa asuntoon. Sitten etsin toisen asunnon.

Vierailija
20/27 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tuon lemmikkini säännöistä huolimatta.Jos tulee häätö niin laitan koko paikan remonttii.

Luottotietosi ovat ilmeisesti jo menneet. Jos ei niin tuolla tyylillä ne menetät. Sen jälkeen uuden asunnon löytyminen ilman lemmikkiäkin on hankalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä