Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

The Blue Whale Game , varokaa

stopthewhale
05.03.2017 |

Venäjältä on leviämässä ympäriinsä tappava somepeli nimeltä Blue Whale. Pelissä annetaan 50 tehtävää (mm. viiltelyä, herääminen joka aamu klo 4:20, pelkkien kauhuleffojen katselua), viimeinen tehtävä on tappaa itsensä. Venäjällä yli 100 teinin epäillään tappaneen itsensä pelin seurauksena, mutta asiasta ei olla 100% varmoja. (Venäjän media kun ei ole kaikista luotettavin.) Joka tapauksessa, jos menee vaikka Instagramiin, hashtageilla #f57 #f58 #bluewhale #SeaOfWhales #WhalesSwimUpwards (ja vastaavat venäjäksi) löytää aiheesta kuvia. Googlesta aiheesta lisää. Teinien ja esiteinien vanhemmat, valvokaa mitä lapsenne netissä puuhaavat. Pahimmillaan tästä voi kasvaa maailmanlaajuinen villitys teinien keskuudessa. Toki aivan täysijärkinen lapsi ei mukaan lähde, mutta jo valmiiksi masentunut tai muuten hauras lapsi on vaarassa.

Kommentit (258)

Vierailija
241/258 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi selläinen jossa 50. kysymys pitäisi kieltää ja sitten voittaisi jos se ei ole niin niin ihmiset vaan viiltelee ja sillee ei mitään järkeä!?!?!?

Vierailija
242/258 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku bulgarialainen safer net jutska on tutkinu tätä ja todennu pelin feikiksi ja tän keksijät yrittää tehdä siitä todellista nimenomaan näillä uutisilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/258 |
06.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee siitä kun valaat ui rantaan "tekemään itsemurhan"

Vierailija
244/258 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku sellaisen somepelin nimeä, jossa tehtävinä oli jotain hauskoja juttuja, kuten mm:

Keitä kahvia kaverille

Imitoi sarjakuvahahmoja

Heitä tikkaa ja saa x pistettä

Pyydä yhteiskuvaa vastaantulijalta

Katso Bollywood-elokuva

Tee juliste sinulle merkittävästä asiasta ja kiinnitä se julkiselle paikalle

Pese hampaat silmät kiinni

Kuvaa video harrastuksestasi

Herää aikaisin ja valmistele brunssi perheellesi

Itse en pelannut, mutta kuulostaa tosi hauskalta. Blue whale taas on masentavin ja typerin juttu aikoihin.

Vierailija
245/258 |
08.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen itse teini-iässä, en sano tarkkaa ikää, mutta kun kuulin tuosta ajattelin että mitä vittua oikeasti. Kuka on niin tyhmä, että tekisi tuollaista jonkun pelin takia? Ja voi myös olla, ettei sitä ole edes olemassa, koska sellaistakin olen kuullut. Jokatapauksessa, sanoisin että suurimmanosan vanhemmista ei tarvitse olla huolissaan, koska yhtä paljon me teinitkin täällä suomessa sitä ihmetellään kun tekin.

Vierailija
246/258 |
15.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä miksi juuri sinivalas

Mutta 'valas' joka tapauksessa tulee siitä että jotkut valaat "rantautuvat" ja kuolevat rannalle

247/258 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen ruletti. Sama kuin saatananpalvonta. Syy kuolemiin.

Vierailija
248/258 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lähdössä mukaan vaikka teini olenkin, en ole itsemurhanhaluinen ja muutenkin olen aivan täysijärkinen :)

Vierailija
249/258 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeasti pelee tuollaista?

Vierailija
250/258 |
23.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollainen piti edes keksiä ja kuka noita pelaa?

Vierailija
251/258 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelasin sitä ja lopetin mut ei tapahtunut mitään oon nimittäin masentunut ja surkea enkä rakastettu

T:12v tyttö

Vierailija
252/258 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni mulkula kirjoitti:

Lapseni kuoli bluewhale gamea pelatessaan hän oli 13 v 🐳😭ul

Otan osaa varmasti erittäin surullista

Vierailija
253/258 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sinivalas on uhanalainen laji niin ihmiset ajattelee että jos kuolee tämän pelin takia muuttuu sinivalaaksi

Sen takia pelissä on tehtävä vastata onko valmis muuttumaan valaaksi ja jos on niin kirjottaa puukolla nilkkaan "yes" ja jos ei niin sitten pitää viillellä muuten vaan

Vierailija
254/258 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta

Vierailija
255/258 |
30.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelin nimi johtuu siitä että kun suoritat kaikki tehtävät sinusta tulee sinivalas. Itse en usko tuohon. Pelin henkeen yksi lisäys jos et suorita kaikkia tehtäviä (jos kuolet ennen tehtävää 50 ei koske sinua) sinut tullaan murhaamaan. Mutta taas en usko moiseen.

Vierailija
256/258 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on blue whale game koska sinivalaat saattaa uida rantaan jossa ne kuolee tai jotain sellasta

Vierailija
257/258 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumalta katsoin tämän keskustelun ja tuli mieleen että HM:llä on paljon valas-aiheisia tuotteita sisustuspuolella HM Home) myynnissä juuri nyt, lastenhuoneeseen siis. Sattumaako?

Vierailija
258/258 |
27.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pelaajat vahingoittaa itteään sen pelin takia koska siinä pitää aluks kertoa kaikki omat tiedot esim.puh numero,osoite ,jne.

Ketju on lukittu.