The Blue Whale Game , varokaa
Venäjältä on leviämässä ympäriinsä tappava somepeli nimeltä Blue Whale. Pelissä annetaan 50 tehtävää (mm. viiltelyä, herääminen joka aamu klo 4:20, pelkkien kauhuleffojen katselua), viimeinen tehtävä on tappaa itsensä. Venäjällä yli 100 teinin epäillään tappaneen itsensä pelin seurauksena, mutta asiasta ei olla 100% varmoja. (Venäjän media kun ei ole kaikista luotettavin.) Joka tapauksessa, jos menee vaikka Instagramiin, hashtageilla #f57 #f58 #bluewhale #SeaOfWhales #WhalesSwimUpwards (ja vastaavat venäjäksi) löytää aiheesta kuvia. Googlesta aiheesta lisää. Teinien ja esiteinien vanhemmat, valvokaa mitä lapsenne netissä puuhaavat. Pahimmillaan tästä voi kasvaa maailmanlaajuinen villitys teinien keskuudessa. Toki aivan täysijärkinen lapsi ei mukaan lähde, mutta jo valmiiksi masentunut tai muuten hauras lapsi on vaarassa.
Kommentit (258)
Joku bulgarialainen safer net jutska on tutkinu tätä ja todennu pelin feikiksi ja tän keksijät yrittää tehdä siitä todellista nimenomaan näillä uutisilla
Tulee siitä kun valaat ui rantaan "tekemään itsemurhan"
Muistaako joku sellaisen somepelin nimeä, jossa tehtävinä oli jotain hauskoja juttuja, kuten mm:
Keitä kahvia kaverille
Imitoi sarjakuvahahmoja
Heitä tikkaa ja saa x pistettä
Pyydä yhteiskuvaa vastaantulijalta
Katso Bollywood-elokuva
Tee juliste sinulle merkittävästä asiasta ja kiinnitä se julkiselle paikalle
Pese hampaat silmät kiinni
Kuvaa video harrastuksestasi
Herää aikaisin ja valmistele brunssi perheellesi
Itse en pelannut, mutta kuulostaa tosi hauskalta. Blue whale taas on masentavin ja typerin juttu aikoihin.
Hei. Olen itse teini-iässä, en sano tarkkaa ikää, mutta kun kuulin tuosta ajattelin että mitä vittua oikeasti. Kuka on niin tyhmä, että tekisi tuollaista jonkun pelin takia? Ja voi myös olla, ettei sitä ole edes olemassa, koska sellaistakin olen kuullut. Jokatapauksessa, sanoisin että suurimmanosan vanhemmista ei tarvitse olla huolissaan, koska yhtä paljon me teinitkin täällä suomessa sitä ihmetellään kun tekin.
Enpä tiedä miksi juuri sinivalas
Mutta 'valas' joka tapauksessa tulee siitä että jotkut valaat "rantautuvat" ja kuolevat rannalle
Venäläinen ruletti. Sama kuin saatananpalvonta. Syy kuolemiin.
En ole lähdössä mukaan vaikka teini olenkin, en ole itsemurhanhaluinen ja muutenkin olen aivan täysijärkinen :)
Kuka oikeasti pelee tuollaista?
Miksi tuollainen piti edes keksiä ja kuka noita pelaa?
Mä pelasin sitä ja lopetin mut ei tapahtunut mitään oon nimittäin masentunut ja surkea enkä rakastettu
T:12v tyttö
Anni mulkula kirjoitti:
Lapseni kuoli bluewhale gamea pelatessaan hän oli 13 v 🐳😭ul
Otan osaa varmasti erittäin surullista
Koska sinivalas on uhanalainen laji niin ihmiset ajattelee että jos kuolee tämän pelin takia muuttuu sinivalaaksi
Sen takia pelissä on tehtävä vastata onko valmis muuttumaan valaaksi ja jos on niin kirjottaa puukolla nilkkaan "yes" ja jos ei niin sitten pitää viillellä muuten vaan
Pelin nimi johtuu siitä että kun suoritat kaikki tehtävät sinusta tulee sinivalas. Itse en usko tuohon. Pelin henkeen yksi lisäys jos et suorita kaikkia tehtäviä (jos kuolet ennen tehtävää 50 ei koske sinua) sinut tullaan murhaamaan. Mutta taas en usko moiseen.
Se on blue whale game koska sinivalaat saattaa uida rantaan jossa ne kuolee tai jotain sellasta
Sattumalta katsoin tämän keskustelun ja tuli mieleen että HM:llä on paljon valas-aiheisia tuotteita sisustuspuolella HM Home) myynnissä juuri nyt, lastenhuoneeseen siis. Sattumaako?
Ne pelaajat vahingoittaa itteään sen pelin takia koska siinä pitää aluks kertoa kaikki omat tiedot esim.puh numero,osoite ,jne.
Miksi se olisi selläinen jossa 50. kysymys pitäisi kieltää ja sitten voittaisi jos se ei ole niin niin ihmiset vaan viiltelee ja sillee ei mitään järkeä!?!?!?