Mitä ajattelisit jos naapuri olisi jättänyt rappuun annettavaksi leipää?
Ottaisitko? Kaupasta tuli liikaa ylijäämäleipää ja mietin että kehtaako tai uskaltaako ihmiset ottaa jos laitan rappuun?
Kommentit (27)
Kellarin rottajoukko kiittää ja kumartaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä uskaltaisi ottaa, kun tiedä mitä siinä on... Anna mielummin jollekin tutulle.
Ei ole antaa kuin yhdelle, eivät säily montaa päivää hyvänä.
En ottaisi. Ostan kaupasta tai teen itse.
Vierailija kirjoitti:
Kellarin rottajoukko kiittää ja kumartaa.
Ymmärrän pointin mutta ei ole kellaria :)
Soittaisin tutun naapurin ovikelloa ja tarjoaisin hänelle leipää.
Vierailija kirjoitti:
Vie työpaikan kahvipöytään.
Eipä ole tietoa seuraavasta työvuorosta. Muutamassa avustusryhmässä olen antanut paljonkin mutta se ihmisten tekemien ohareiden ja aikataulumuutosten määrä on ihan älytöntä.
En taida sitten jättää. Harmittaa heittää iso satsi pois. Kolme banaanilaatikollista. Noissa avustusryhmissä ei pelkkää leipä mene, pitäisi olla ruokaakin.
No en mä kyllä ottaisi rappukäytävästäni leipää. Miksi et laita pakastimeen?
Miten olisi jos veisit nuo avustuslaatikot yliopistolle tai ammattikorkeaan? Siellä luulisi olevan köyhiä opiskelijoita, jotka voisi huoliakin. Tietenkin kannattaa ottaa yhteys korkeakoulun opettajaan/järjestöön, jotta tietävät kuka lahjoittaa ja näin ovat luottavaisempia.
"Myrkytettyä leipää!" En siis ottaisi :D
Vierailija kirjoitti:
No en mä kyllä ottaisi rappukäytävästäni leipää. Miksi et laita pakastimeen?
Koska ainut pakkanen on täynnä. Jääkaapin yhteydessä oleva.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi jos veisit nuo avustuslaatikot yliopistolle tai ammattikorkeaan? Siellä luulisi olevan köyhiä opiskelijoita, jotka voisi huoliakin. Tietenkin kannattaa ottaa yhteys korkeakoulun opettajaan/järjestöön, jotta tietävät kuka lahjoittaa ja näin ovat luottavaisempia.
Lähistölle olen kuskannut mutta rehellisesti sanottuna en jaksa moiseen ruveta enkä ajella ympäri kaupunkia. Isommat tahot voi näille lahjoittaa ja harmillisesti noissa netin avustusryhmissä ei pelkkä leipä mene vaikka toki ilmoituksen laitankin.
Mene kadulle leipien kanssa ja huutele: "Saa ottaa! Ilmasta ylijäämäleipää tarvitseville!"
Ihan oikeesti. Jos mikään lukuisista hyvistä ehdotuksista ei kelpaa, niin tunge sitten roskikseen ne leivät!
En todellakaan ottais mitään leipää rappukäytävästä. Kuivata se leipä korpuiksi vaikka.
Korppuja meinasin minäkin ehdottaa jos pakastaminen ei käy. Jos leipä ei ole korpuksi kelpaavaa, niin korppujauhoiksi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Mene kadulle leipien kanssa ja huutele: "Saa ottaa! Ilmasta ylijäämäleipää tarvitseville!"
Ihan oikeesti. Jos mikään lukuisista hyvistä ehdotuksista ei kelpaa, niin tunge sitten roskikseen ne leivät!
Jos ei pakkasessa ole tilaa niin enhän mä sille mitään voi :D Enkä lähde huvikseen ajamaan työpaikalle enkä organisoimaan millekään isommalle taholle ja viemään. Olen useamman kerran vienyt keskellä yötä tarvitseville mutta kun leipä ei kelpaa niin ei kelpaa. Siksihän minä tätä rappua mietin kun inhottaa heittää pois.
Ei sitä uskaltaisi ottaa, kun tiedä mitä siinä on... Anna mielummin jollekin tutulle.