Oliko tällä palstalla semmoinen ketju, jossa joukolla paheksuttiin kun mökkivieras oli pissanut puutarhaan eikä vessaan?
Muistlin tässä taannoin miehelleni, että jollain palstalla oli joku joukkopskoosi, jossa emännät kuorossa paheksui kesämökillä vierailevia, jotka heittävät kesäpissan jonnekin pihalle eivätkä käytä vessaa?
Mies ei meinaa uskoa koko hulluutta, joten ajattelin tässä tarkistaa asian.
Meillä ainakin pissataan kesäisin lähtökohtaisesti nimenomaan pihalle, eikä ulkohuussin. Sisällä ei ole kuin pieni ekovessa, jota ei mielellään jonkun pissan takia aleta käyttelemään. Se on tarkoitettu pelastamaan öiset vessareissut.
Ulkohuussi on pihan toisella laidalla, jonne on joku kymmenen metriä matkakin
Tosin meidän tontti on 2 hehtaaria ja puutarha siellä monimuotoinen, ei naapureita.
Voi tietysti olla, että joku Tammisaaren mökkislummeissa 500 neliön tontilla ei tee mieli kyykistellä muutenkaan. Mutta ihan käytännöllisyyden takia meillä ja muuallakin on kesäisin kyllä tämä pihakäytäntö.
Kommentit (13)
No, kai tälläkin asialla voi av:lla leijua. Että on ihan niin iso mökkitontti, jotta voi kussa losottaa pihalle ilman, että naapurit näkee. :D
Kyllä meilläkin pissitään ulos, ei ole naapureita näkemässä. Sisävessassa on säiliö joka pitää erikseen tyhjentää. Ei sen tyhjentäminen mitään kivaa ole.
En ole ihan varma mitä tästä pitäisi ajatella.
Tää on vähän ohis, mutta onko tosiaan 500 - 600 neliön kesämökkitontteja jossainpäin maata?? Ihanko tosissaan käytössä vielä? En saatajeesusymmärtää. Mökillehän pitäisi mennä rentoutumaan ja nauttimaan luonnon rauhasta. Tuommoisella pläntillä ei tietoa kummastakaan.
Kaveri on perhepäivähoitaja ja kertoi, ettei nykypennut edes osaa pissata pihalle. Jos ei ole valkosta posliinipönttöä, niin umpeen menee. Sekä tytöt että pojat. Aika säälittävää.
Eikö pissa ala ennenpitkää haisemaan nurkissa? Huom. kannattaa sitten pissiä vain sellaisten kasvien päälle jotka haluaa tappaa. Urea tekee kasveille ihan hyvää mutta vain vedellä laimennettuna.
Oikea suhde urealannoitteelle on siis vähintään puolet vettä virtsan sekaan. T: 8
Mun appivanhempani paheksui minua siitä että pissasin yöllä heidän mökkinsä nurmikolle. Enhän minä pimeässä mihinkään puuseehen olisi edes löytänyt. Mulla oli vakipaikka minne pissasin yhden puun takana, ja ruoho kasvoi tosi hyvin. Juuri se että paikka erottui hyvin kasvavan ruohon takia ärsytti appiukkoani koska naapurit saivat siitä syyn luulla että appivanhempien mökillä juodaan ihan kaljaa. ja se ei appivanhempieni mielestä ollut hyvä juttu ollenkaan, että heitä luultaisiin kaljasiepoiksi! Sama juttu myös talvisn, lumihankeen ei siellä sanut pissata koska se näkyi!
Vierailija kirjoitti:
Eikö pissa ala ennenpitkää haisemaan nurkissa? Huom. kannattaa sitten pissiä vain sellaisten kasvien päälle jotka haluaa tappaa. Urea tekee kasveille ihan hyvää mutta vain vedellä laimennettuna.
Luuletko ihan oikeasti tosissasi että johonkin puskaan pissiminen rupee haisemaan? Oletko koskaan kuullut vesisateista?
Minä olen omakotitalosta kussu ulko-ovesta pihalle kun on vessa ollu varattuna. Hyvin se siitä oli seur päivänä haihtunut eikä haissu millekkään. Luuleeko tosiaan ihmiset että kusi haisee pihalla? Kuitenkin on maata johon se kusi imeytyy ja vesisateet ja yö-kosteus huuhtelee pois.
Pitääkö tässä lähtee metsään asentelemaan posliinipönttöjä että nykynuoret pystyy käymään pissalla.
Ei hyvää päivää..
No kyllä pitää lorottaa kokonaisen armeijan joukko-osaston yhteen ja samaan paikkaan aika tovin, että alkaisi suomen kesässä haisemaan. Siellähän sataa tämän tästä, ja öisin on kosteaa ilmaa ja maata on kilometrikaupalla alapuolella jonn imetyä.
Tietysti jos pelkää että samalla pissatessa vapauttaa persbakteereita ilmaan ja siten myös mökin grillipaikka saastuu, niin sehän on sitten jo toinen asia.
Ps: "Persebakteerit" ovat tällä palstalla kansan tietoisuuteen valaistu: ilmeisesti kun ihminen laskee housunsa, jostain pöllähtää ympäröivään ilmakehään jotain eritysiä bakteereita, jotka ovat hyvin vaarallisia.
Dafuq did I just read