Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AD (H)D ja concerta

Vierailija
05.03.2017 |

Itselläni todettiin inattentiivinen ADHD eli ilman impulsiivisuutta ja ylivilkkautta. Sain kokeiluun Concerta lääkettä, jota otan aamuisin 1-3 kpl tarpeen mukaan.

Oireenani on yleinen saamattomuus ja sähläys, jotka vievät päivästä paljon aikaa. Haluan kokeilla lääkehoitoa, jotta kenties saisin opiskelut suoritettua loppuun.

Olen nyt muutaman päivän ajan käyttänyt lääkettä (18mg) ja jo tuolla annoksella huomasin eron. Olen pystynyt siivoamaan yhtäjaksoisesti ja olen saanut hommia tehtyä valmiiksi. Tosin välillä on vaivannut väsymys. Sivuvaikutuksena on lisänä ollut päänsärky ja huono olo lääkkeen lopettaessa vaikutuksen.

Luin lisää sivuvaikutuksista ja yhtenä oli mahdollisuus psykoosin. Säikähdin jotenkin paljon tästä. Itselläni ei kuitenkaan ole ollut mitään psyykkistä sairautta, eikä perheessänikään.

Haluaisinkin nyt kuulla kokemuksia lääkkestä ja lähinnä positiivisia kokemuksia? Säikähdin meimaan aika paljon jo tuosta, joten en halua kuulla mitään kauhukertomuksia. Lopetan kyllä itse lääkkeen sitten, jos en saa siitä tarvittavaa vastinetta.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt viisi päivää syönyt kyseistä lääkettä (viimeksi sunnuntaina)

Sivuoireina järkyttävä päänsärky ja niska on ollut aivan jäykkä, vaikeus kohdistaa katsetta, ruokahaluttomuus, painostava tunne rinnasta, väsymys ja kovaääniset sydänlyönnit. Lääkkeen vaikutuksen loppuessa pahaolo, vielä suurempi päänsärky, pienimuotoinen ahdistuneisuus ja ärtyneisyys.

Eilen lääkettömänä päivänä oli jotenkin väsähtänyt, alakuloinen ja "outo" olo. Tänään on ollut suhteellisen normaali olo.

Voivatko nämä kaikki mennä ajan kuluessa ohi, en vain tiedä uskallanko syödä kyseisestä lääkettä enää. Jos onkin niin, että lääke ei ole minulle sopiva. Syön siis 18mg Concertaa (silloin tällöin.)

Vierailija
42/49 |
07.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Vierailija
44/49 |
10.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on käytössä concerta 18mg, ja kävimme lääkärin kanssa pitkät keskustelut lääkeaineiden sopivuudesta. On ihan perintötekijöistä yms. kiinni, mikä lääke sopii. Oma elimistöni ei siedätä kovinkaan suuria määriä lääkeaineita tai muita, yleensä piristäviä aineita (esim. kofeiini ja alkoholi, pystyn juomaan kumpaakin n. yhden annoksen ennen kuin tulee oireita tai nousee päähän), joten concerta on minulle sopiva lääke, mutta vain pienenä annoksena. Isommasta annoksesta sain niin rajut sivuoireet, että jouduin päivystykseen.

Ruokahalussa ei ole ollut muutoksia, mutta sen olen huomannut, että jos verensokerit pääsevät laskemaan, alkaa ihan järjetön kuvotus.

Vierailija
45/49 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin lisää sivuvaikutuksista ja yhtenä oli mahdollisuus psykoosin. Säikähdin jotenkin paljon tästä.

No mut kukapa ei säikähtäisi pahasti tuollaisesta?

Vierailija
46/49 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödäänkö tätä siis vain oireiden tullessa, eikä koko ajan?

Vierailija
47/49 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/49 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole muuta kokemusta kuin ne kauhukertomukset, joita kirjassa Tappava psykiatria ja lääkinnän harha on kerrottu.

just XD

Vierailija
49/49 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla concerta ollut nyt alkuun 18 mg ja nyt käyttömäärä 36 mg. Huomannut selkeän fokuksen nousun ja pystyn tekemään puolet tehokkaammin hommia kuin ennen mutta miinuksena tämä ahdistus. Oletteko jotkut huomanneet toista vaikutusta esim elvansesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi