Help! Kaadoin vettä läppärin päälle.
Eli mulla oli läppäri auki tossa sängyllä, join vettä pullosta ja onnistuin jotenkin kaatamaan sen siihen avatulle läppärille. Nyt se on mulla tossa pyyhkeen päällä ja tiputtaa vettä aina kun vähän kallistaa, mitä tehdä että saan veden pois?
Kommentit (26)
Se kone voi olla jo hajalla, siihen ei tarvita paljoa vettä. Minulla hajosi kone noin (meni totaaliseen oikosulkuun), korjaaminen olisi maksanut sen verran, että vakuutusyhtiö katsoi paremmaksi korvata minulle uuden koneen.
Itse irrottaisin akun ja antaisi laitteen kuivata hyvin ja vasta muutaman päivän kuluttua laittaisin akun takaisin paikalleen ja virran päälle.
Eihän läppäriä saa pitää sängyllä tai missään pehmeän päällä.
Kyseessä on Applen MacBook Pro, joten akkua ei pysty irottamaan.
Ap
Sun olis pitänyt toimia näin: sammuta kone heti (pakotettu sammutus). Poista talouspaperiin imuttamalla näkyvä kosteus. Käännä kone ylösalaisin (auki) valumaan pöydälle, laita talouspaperia alle. Vaihda talouspaperi ja pyyhi kosteutta pois tarpeen tullen. Anna kuivua noin kolme, neljä päivää.
Sen jälkeen sitten jos laite vaikuttaa kuivalta, avaa ja testaa onko kaikki okei. Aja Apple Hardware Test.
Jos sen jälkeen laite ei toimi tai testissä ilmenee ongelmia, se meni sitten sun piikkiin eli sait arvokkaan opetuksen.
Kuivaa ylimääräiset ja sen jälkeen upota riisiin (keittämättömään). Huomenna se on ok.
Okei, kiitos! Upotin sen nyt tonne riisiin ja annan sen olla siellä jonkun aikaan. Säikähdin ihan saatanasti. :D Heti kun se kastui niin pyyhin tottakai sen pyyhkeellä ja annoin valuttaa ylimääräset vedet pois, toivotaan nyt että toi riisi pelastaa!
Jos ei kone lähe toimii soita vakuutusyhtiöllesi
Voi lol, tästä syystä kannattais laittaa talteen joissakin pakkauksissa tulevat silica geelit. Tai sitten ostat kissan hiekkaa, joka on tuota samaa ja upotat koko läppärin sinne :D
Tilannepäivitys: Otin koneen nyt pois riisistä ja on ainakin kuivunut, ei tiputa vettä jne enää. Ongelma on vaan se ettei tule päälle, laitoin sen lataukseen mutta ei vieläkään tule päälle. Mitä tehdä? Pitäisikö vain odottaa?
Ap
Jos ei toimi niin ei muuta kuin viestiä vakuutusyhtiölle. Itse kaadoin muutama kuukausi sitten kahvia koneelle ja paskakshan se meni. Vakuutusyhtiö kuitenkin korvasi koneen ja laittoi sen summan tilille, jolla ostin sitten uuden koneen.
Vierailija kirjoitti:
Tilannepäivitys: Otin koneen nyt pois riisistä ja on ainakin kuivunut, ei tiputa vettä jne enää. Ongelma on vaan se ettei tule päälle, laitoin sen lataukseen mutta ei vieläkään tule päälle. Mitä tehdä? Pitäisikö vain odottaa?
Ap
Ainoa mitä voit tehdä on opetella olemaan pitämättä läppäriä pehmeällä alustalla ja olemaan plutaamatta veden kanssa läppärin lähistöllä. Todennäköisintä on, että sinulla on nyt tosi tyylikäs paperipaino.
Se nyt meni kaputt. Odottaminen ei sitä enää herätä henkiin. Jos siinä on takuuta jäljellä, voi olla että saat uuden. Muutoin valitettavasti sulle tuli nyt isompi menoerä jos haluat uuden läppärin.
Vierailija kirjoitti:
Kuivaa ylimääräiset ja sen jälkeen upota riisiin (keittämättömään). Huomenna se on ok.
Kissanhiekka on vielä tehokkaampaa, siis sellainen silikageelistä tehty. Pussia sitä kaupasta, "Hiekat" muovipussiin ja kone sinne mukaan ja pussi kiinni. Silikageeli imee kosteutta tehokkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt meni kaputt. Odottaminen ei sitä enää herätä henkiin. Jos siinä on takuuta jäljellä, voi olla että saat uuden. Muutoin valitettavasti sulle tuli nyt isompi menoerä jos haluat uuden läppärin.
Eihän takuu korvaa kasteltua konetta, tietenkään.
Virrat pois, akku irti ja anna kuivua.