Miten pistorasiasta voi kuulua puhetta - näin kävi.
Menneinä vuosina kutsuin naapurin kuuntelemaan kun pistorasiastani kuului toimistoelämää ovien pauketta ja neuvotteluja. Kuunneltiin yhdessä sitä ja ihmeteltiin. Tämä on siis totta eik provo että tiedätte jo nyt.
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Naapuri lähtenyt harhaasi mukaan, vaikka ei ole kuullut mitään.
" ... joo puhetta kuuluu. Joo.... "
Viesti viestiltä koko juttu alkaa tuntua entistä enemmän keksityltä.
Mulla olis kysymys: tuleeko ilmastointikanavista homokaasua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ääniaalto kirjoitti:
Ihan hyvin voi kuulua. Seinien sisällä johdot kulkee kotelossa ja jos sopivassa kohdassa -Pistorasian- kohdassa puhutaan kulkee ääni seuraavaan pistorasiaan vaikka toiseen huoneistoon.
Sama efekti kun mukeira tai jugurttipurkeista askartelee lankapuhelimen. Fysiikkaa ei skitsoa. Ja huonoa rakentamista.Huoneiston sähkön virtausputket menee kyllä sen kyseisen huoneiston sulaketaululle, eikä niiden putkien kautta kuulu naapurin puheet. Toimistossa saattaa kyllä kuulua huoneesta toiseen.
Ei mitään mahdollisuutta että irrallaan meistä taloista olevista toimistoista kuuluisi tuommosia ääniä. Pelkkiä asuinhuoneistoja on joka suuntaan .
Se puhe alkoi ja loppui kuin seinään myös. Joskus pitempiä pätkiä joskus lyhyitä. Se kävi selväksi että VAHINGOSSA SE OLI PÄÄLLE JÄÄNYT. Ei siellä olisi muuten sellaisia puheluja tehty jos oletettiin että joku muukkin kuuntelee se on ihan varmaa!
Mikä on jäänyt päälle? Mitä epäilet että siellä pistiksen takana on?
Sulla on sähköpostin aaetuksissa jäänyt ääneenluku päälle.
Mä olen vasta lukenut 4 sivua ja oon läkähtymässä nauruun. Mun pumppu ei kestä tätä hekotusta. Apua. :DDD
Olet varmaan kuullut kirppusirkuksesta. Vähemmän tunnettu tosiasia on, että kirpuilla on muutankin yritystoimintaa eli tässä tapauksessa pistorasiassasi asuu kirppupuhelinmyyntiyritys.
Kyseessä on skitsofrenia. Ihmisaivot kykenevät mitä ihmeellisimpiin tuotoksiin kun impulssit rätisee pitkin aivomassaa.
Kannattaa ilmoittaa viranomaisille niin pääsee pikemmin hoitoon näinä vaikeina aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kuulin joskus, vielä lankapuhelinaikaan, jonkun toisen ihmisen puhelun kun nostin kuulokkeen ja aloin näppäillä numeroa.
Tuohan oli ihan normihupia :D kerran äitini ja tätini juttelivat, kun vieras nainen linjoilla alkoi huutaa haloota.. Ja ukkosella ei saanut vastata sillä se saattoi olla salama joka "soitti!"
Analogisten lankalinjojen ja keskusten aikana ylikuuluminen oli ihan tavallista. Kun keskukset digitalisoitiin ilmiöstä päästiin eroon koska puhe koodattiin nolliksi ja ykkösiksi ja ne datapurskeet kulkivat jo samoja johtoja pitkin toisiinsa sekoittumatta.
gu kirjoitti:
Porissa puuhella soitti Yleisradiota 80-luvulla tietyllä säällä. Radioaallot joskus sattuu synkkaamaan esineitten kanssa. Mikä tahansa metalli kun voi toimias antennina.
Kideradiossa ei varsinaista viritintä olekaan eikä kidevastaanotin tarvitse edes sähköä toimiakseen. Tarpeeksi voimakas kenttä grillaa vaikka linnun ilmasta, ikäänkuin mikroaaltouuni.
Mikset laittaisi vaikka youtubeen tai jonnekin sopivan pätkän niistä nauhoitteistasi, niin me kaikki muutkin voisimme kuulla sen ja todeta ettet ole mikään skitsofrenikko.
Hehhee ei vieläkään sitten raksuttele ettei sanelukoneilla ole tuota skitsofreniaa niinkuin ei taatusti naapurillanikaan (!) saati mulla. Ihmiset elävät ihan naiviuden tilassa vaikka ovat seuranneet Aarniot, Bodomit , Ulvilat ja Rusit . Tai WTC t . Eihän siinä mitään jatkakaa uinumista:)! Eihän sille mitään voi.
Vierailija kirjoitti:
Lueppa ensin mitä kirjoitin : se ääni kuului sieltä vaikka tietokoneet oli revitty pois kokonaan irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entisessä asunnossa oli makuuhuonessa pistorasia mistä tuli sähköä ja jääpuikkoja.
Ihmisen kypsyyden mittari on kuinka kauan hön osaa keskustella asiallisesti asioista . Terv ap.
En oikein ymmärrä mitä tarkoitat? Minun entisessä asunnossa makuuhuoneen pistorasiasta tuli sähköä ja sitten jäätä.
Sieltä seinästä oli hieman jäänyt eristeitä puuttumaan ja talvella kunnon viimapakkasilla jäätä puski pistorasiasta.
Mutta kerro nyt miten asioista pitäisi keskustella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lueppa ensin mitä kirjoitin : se ääni kuului sieltä vaikka tietokoneet oli revitty pois kokonaan irti.
Mutta se sähköpostihan tulee sieltä pistorasiasta. Vai eikö?
Uskon tuon ilmiön olemassaoloon. Selitys on kuitenkin varmaan luonnollinen vaikkakin harvinainen. Salakuuntelu vaikuttaa epätodennäköiseltä. Linjoja pitkin tulee jonkun toimiston äänet sulle. Silloin, kun ne eivät kuulu, ei ole tiettyjä aaltoja tms.
Vierailija kirjoitti:
Uskon tuon ilmiön olemassaoloon. Selitys on kuitenkin varmaan luonnollinen vaikkakin harvinainen. Salakuuntelu vaikuttaa epätodennäköiseltä. Linjoja pitkin tulee jonkun toimiston äänet sulle. Silloin, kun ne eivät kuulu, ei ole tiettyjä aaltoja tms.
Näin minäkin olen aika valmis uskomaan. En usko että ap olisi mikään skitzo.
Mutta pakko myöntää että minulta pääsi monet naurut näitä kommentteja lukiessani. Hupaisaa ajatustenvaihtoa.
Kun joku puhui tuosta KGB stä niin muistinkin nyt vuosikymmenien kuluttua miten asuntooni johon muutin juuri, ryntäsi outo nainen soittamaan ovikelloa ja tunki sisään ja kysyi Olenko KGB agentti joka on lähetetty vakoilemaan häntä? Ja kyseessä oli virkaatekevä nainen isossa Instituutiossa.
Tästä olisi muutakin mielenkiintoista kerrottavaa...
ap
Oletko varma ettet ole ainoa joka kuulee äänet noilta äänittämiltäsi nauhoilta... Mun siskokin kuulee naapureiden ääniä ja meteliä öisin, vaikka olisi yötä omakotitalossakin, josta on matkaa naapuriin. Ei olla tähän puututtu ainakaan vielä, kun muita juttuja ei ole ilmennyt. Hänen mielenterveytensä kyllä vähän huolettaa. Vai kohiseekohan hänellä korvissa tai päässä, en tiedä.