Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pistorasiasta voi kuulua puhetta - näin kävi.

Vierailija
05.03.2017 |

Menneinä vuosina kutsuin naapurin kuuntelemaan kun pistorasiastani kuului toimistoelämää ovien pauketta ja neuvotteluja. Kuunneltiin yhdessä sitä ja ihmeteltiin. Tämä on siis totta eik provo että tiedätte jo nyt.

Kommentit (383)

Vierailija
41/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan normaalia jos siinä pistorasiassa on reiät puhelimellekin. Jos lankapuhelin ei ole kiinni siinä, niin voit kuulla muuta puheensorinaa sieltä.

Vierailija
42/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ääniaalto kirjoitti:

Ihan hyvin voi kuulua. Seinien sisällä johdot kulkee kotelossa ja jos sopivassa kohdassa -Pistorasian- kohdassa puhutaan kulkee ääni seuraavaan pistorasiaan vaikka toiseen huoneistoon.

Sama efekti kun mukeira tai jugurttipurkeista askartelee lankapuhelimen. Fysiikkaa ei skitsoa. Ja huonoa rakentamista.

Huoneiston sähkön virtausputket menee kyllä sen kyseisen huoneiston sulaketaululle, eikä niiden putkien kautta kuulu naapurin puheet.  Toimistossa saattaa kyllä kuulua huoneesta toiseen.

Ei mitään mahdollisuutta että irrallaan meistä taloista olevista toimistoista kuuluisi tuommosia ääniä. Pelkkiä asuinhuoneistoja on joka suuntaan .

Se puhe alkoi ja loppui kuin seinään myös. Joskus pitempiä pätkiä joskus lyhyitä. Se kävi selväksi että VAHINGOSSA SE OLI PÄÄLLE JÄÄNYT. Ei siellä olisi muuten sellaisia puheluja tehty jos oletettiin että joku muukkin kuuntelee se on ihan varmaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan normaalia jos siinä pistorasiassa on reiät puhelimellekin. Jos lankapuhelin ei ole kiinni siinä, niin voit kuulla muuta puheensorinaa sieltä.

Onhan täällä useampikin töpseli joissa ne reiät vaan eipä muista kuulunut!

Vierailija
44/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ehkä suojamaadoittamaton pistorasia. Niihin kannattaa hankkia sellaiset peitetulpat, jotka tukkivat ne kaksi reikää siinä pistorasiassa ja estävät kaikenalaisten äänien kuulumisen niistä.  Myydään ihan erikseen eikä maksa paljoa.

Vierailija
45/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka asui asunnossa teitä ennen? jos asuntoa on ennen salakuunneltu ja tämän jälkeen KGB/cia/supo on kääntänyt asetukset vahingossa väärinpäin.

Vierailija
46/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yliopiston kirjaston yläkerrassa kuului toimistomaisia ääniä lämpöpatterin ympärillä. Sali oli aivan hiljainen ja istuin lukemassa patterin vieressä. Kun yritin paikantaa ääntä, lähin lähde tuntui olevan patteri! En kyllä tiedä, mistä toimistomainen ääni oli peräisin, kun kirjaston alakerrassa oli hiljainen lainaamosali ja pohjakerroksessa tietokoneluokka, jossa myös vallitsee hiljaisuus. Ehkä äänet kantautuivat kaapeleita pitkin ympäri rakennusta olleista ryhmätyöhuoneista jne.?

Ajattelin kuitenkin heti, että jostain teknisestä ilmiöstä on kyse enkä hakenut esim. kirjastotätiä ihmettelemään sitä kanssani.

Vierailija
47/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi opettaja kertoi tapauksesta jossa mies oli alkanut kuulla äänniä ja sitä oli kesänyt vuosia. Lääkärit tietysti leimasivat hänet hulluksi. Jossain vaiheessa mies oli oppinut kuuntelemaan näitä ääniä ja oli tajunnut että hän kuulee erään radiokanavan, sitten kun hän osasi kertoa mitä ohjelmaa kanavalta tulee ja se täsmäsi radiolähetyksiin, niin uskottiin että hän todellakin kuuli radiokanavan päänsä sisällä. Syykin selvisi, hänen hampaissaan oleva hampaan paikka oli sopivan mallinen ja pituinen että siitä muodostui antenni ja alkeellinen radio. Mihen asunto oli lähellä radiomastoa ja voimakkaassa kentässä, eli kuuluvuus oli hyvä. Ongelma poistui kun vaihdettiin paikat muovisiin.

Vierailija
48/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menneinä vuosina kutsuin naapurin kuuntelemaan kun pistorasiastani kuului toimistoelämää ovien pauketta ja neuvotteluja. Kuunneltiin yhdessä sitä ja ihmeteltiin. Tämä on siis totta eik provo että tiedätte jo nyt.

Pistorasiassa vissiin joku mikrofooni.   Tietynlainen mikrofooni saattaa muuttua joissakin oloissa kuulokkeeksi.  Tosin kuulokkeesta ääni ei kuulu kovin kovaa, mutta hiljaisessa ympäristössä sen kyllä kuulee.

Juuri näin oli äänen laatu . Huomasin ne äänet vasta kun piti mennä sinne nurkkaan siivoamaan ja kumarruin rasian tasolle. Muistan kun ostin tietokonetta niin siinä oli jotain erikoishäslinkiä sen toimituksen kanssa koska se myyjä lopulta puuskhti : " ettei vielä kenenkään kohdalla ole ollut tällaista ja koneen toimittaminenkin minulle kesti useita päiviä vaikka olin varautunut sen ottamaan samointein kotiin" . Se oli outo puuskahdus kyllä. ihmettelin että mitä ihmeen vikeutta siinä muka oli mtkassa koska oli rutiiniostos ihan.

Vierailija
49/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBC News sivuilla on nyt juttua Jack Barskystä jota KGB ja FBI oikeastikin seurasi. En tiedä AP:n taustoja mutta tuo ei ole hirveän todennäköistä jos on taviskansalainen. En tiedä sähköistä mutta sukulaiseni puhelin soi taannoin usein ja hän pystyi kuuntelemaan ihmisten soittoja yhteen firmaan koska puheluiden reitittämisessä oli joku tekninen vika.

Vierailija
50/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi opettaja kertoi tapauksesta jossa mies oli alkanut kuulla äänniä ja sitä oli kesänyt vuosia. Lääkärit tietysti leimasivat hänet hulluksi. Jossain vaiheessa mies oli oppinut kuuntelemaan näitä ääniä ja oli tajunnut että hän kuulee erään radiokanavan, sitten kun hän osasi kertoa mitä ohjelmaa kanavalta tulee ja se täsmäsi radiolähetyksiin, niin uskottiin että hän todellakin kuuli radiokanavan päänsä sisällä. Syykin selvisi, hänen hampaissaan oleva hampaan paikka oli sopivan mallinen ja pituinen että siitä muodostui antenni ja alkeellinen radio. Mihen asunto oli lähellä radiomastoa ja voimakkaassa kentässä, eli kuuluvuus oli hyvä. Ongelma poistui kun vaihdettiin paikat muovisiin.

Joo tiedän tämänkin tarinan . Mutta kun tämä ei missään tapauksessa olllut mikään radio ohjelma vaan live elämää. Pitkiäkin hiljaisuuskausia välisssä ja nuo edellä kerrotut äänet.

Vierailija
51/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa sitten kerran naapuri soitti että hei sulla on ovi asunnosta auki! Aika outoa oli sekin. Olin mökillä n 7 km päässä.

Vierailija
52/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuka asui asunnossa teitä ennen? jos asuntoa on ennen salakuunneltu ja tämän jälkeen KGB/cia/supo on kääntänyt asetukset vahingossa väärinpäin.

Olin asunut asunnossa jo n 14 , tuolloin. En tiedä kuka oli aiemmin asunnossa asunut. Saan sen selville kyllä.

Vierailija
53/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistorasiassa vissiin joku mikrofooni.   Tietynlainen mikrofooni saattaa muuttua joissakin oloissa kuulokkeeksi.  Tosin kuulokkeesta ääni ei kuulu kovin kovaa, mutta hiljaisessa ympäristössä sen kyllä kuulee.

Juuri näin oli äänen laatu . Huomasin ne äänet vasta kun piti mennä sinne nurkkaan siivoamaan ja kumarruin rasian tasolle. Muistan kun ostin tietokonetta niin siinä oli jotain erikoishäslinkiä sen toimituksen kanssa koska se myyjä lopulta puuskhti : " ettei vielä kenenkään kohdalla ole ollut tällaista ja koneen toimittaminenkin minulle kesti useita päiviä vaikka olin varautunut sen ottamaan samointein kotiin" . Se oli outo puuskahdus kyllä. ihmettelin että mitä ihmeen vikeutta siinä muka oli mtkassa koska oli rutiiniostos ihan.

Oivoivoi. Aika oudolta kuulostaa kun ainakin itse useammankin tietokoneen ostaneena olen tehtaan paketin avannut vasta kotona ja itse. Tidän ainakin ettei siinä koneessa ole mitään erityisvirityksiä minua ja juuri minua varten kenenkään toimesta, vaan sellaisia yleisempia vakoilusysteemeitä vain, joilla vakoillaan ihan satunnaisesti ketä tahansa,.

Vierailija
54/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt :D Kiitos nauruista!

Vierailija
55/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivoivoi. Aika oudolta kuulostaa kun ainakin itse useammankin tietokoneen ostaneena olen tehtaan paketin avannut vasta kotona ja itse. Tidän ainakin ettei siinä koneessa ole mitään erityisvirityksiä minua ja juuri minua varten kenenkään toimesta, vaan sellaisia yleisempia vakoilusysteemeitä vain, joilla vakoillaan ihan satunnaisesti ketä tahansa,.

Siinäpä se olikin kun niin minäkin luulin saavani tietokoneen mukaan siitä ja sanottiin että menee kolme päivää !!! Mutta en puuttunut siihen senkummemmin tuolloin. Muistan vaan että kun menin hakemaan sitä oli myyjä silminnähden hermostuneen oloinen ja punakka. Ja puuskahti noin! Hirveän outoa !!!

Vierailija
56/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöystävän alapäästä, elikäs siis pimpistä, kuuluu joskus sellaista vaimeaa matalaäänistä muminaa. Olin ensin varma, että se on sen eksän ääni, mutta nyttemmin ymmärsin, että kyseessä on nk. pillupuhelin.

Vierailija
57/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt :D Kiitos nauruista!

Kyllä tämä kaikki on käsi vaikka Raamatulla totta jos nyt jotakuta vakuuttaa. Puhun ihan vaan kuinka kaikki oli ja meni.

Vierailija
58/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vaaria myös salakuunneltiin pistorasioista, sitten alzhaimerin edetessä tuli mukaan muitakin harhoja.

Vierailija
59/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla parasta viedä nauhat talteen nyt. Ei sitä ikinä tiedä . Älkää olko yhtä naiveja näissä kuin minä olin tuolloin. Kaikki on mahdollista . Jos olet vähänkään enemmän itsenäinen ihminen.

Vierailija
60/383 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän vaaria myös salakuunneltiin pistorasioista, sitten alzhaimerin edetessä tuli mukaan muitakin harhoja.

Jaa sitten tosiaan sanelukoneellakin oli alz:)! Älä viitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän