Kaupan kassalla puhkesi raivo
Olin ruoka kaupassa ja kassalla oli aika iso jono.Siin' sitten kassalla edellä oleva ei laittanut kapulaa ostostensa jälkeen ja siitähän takana oleva raivostui paukautti kapulan kovaan liuku hihnalle ja huusi kovaan ääneen NÄIN SE LAITETAAN! ja rupesi paukuttamaan varmaan 10 kertaa kapulaa siihen hihnalle kassa työntekijä kutsui vartijan paikalle ja mies rupesi huutamaan vartijalle joten hänet poistettiin kaupasta.Miksi ihmisten täytyy saada näitä raivokohtauksia olisi vain laittanut kapulan nätisti hihnalle niin olisi vältytty tältäkin turhalta showlta.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa on kiva riehua kun ei kotonaan uskalla. Kapula on jo vanha aihe. Nyt kiukuttaa kun ei saa nykiä ilmaishedelmäpusseja metritolkulla taskuihinsa. Juu ei ole SEKÄÄN kassatytön keksimä asia vaan joku de gröööna-aivopieru.
Ykskin hihhuli huusi täyttä kurkkua että mihin hän nyt kissan paskat sitten laittaa!!!!!???? Sanoin että tunge suuhus niin ehkä hiljenet.Hyviä pusseja on. Ostaisin itselleni muutaman rullan mutta en ole kaupan hyllystä vielä löytänyt. Googlettaakin olen niitä rullia koittanut, mutta heikon tuloksin.
Markkinoilta olen ostanut, ovat tosi käteviä kotonakin, ja jotkut sellaiset halpakaupat kanssa myyvät, en osaa sanoa, mitä kauppoja teillä päin on.
Vierailija kirjoitti:
avohoitopotilas Vantaalta kirjoitti:
Itellä meinas keittää eilen junassa, kun yks tonttu rupes änkeemään sisään ovesta, josta ihmiset koittivat päästä ulos. Teki mieli tarttuu kaveria korvasta ja repiä se sivuun siitä ihmisten tieltä, muttei mulla ny sentään niin paha päivä ollu.. :D
Minä taklaan nuo tieltäni. Kokoa, vauhtia javittumaisuutta löytyy sen verran että näin tapahtuu. :)
Kerran taas kassahihnalla edellinen asiakas oli latonut omat ostoksensa hihnalle mutta seisoi sillä tavalla etten ylettynyt kapulaan. Katsoi minuun ja seisoi siinä paikallaan.
No, minä aloin latoa ostoksiani hihnalle ihan rauhassa. Jonkun ajan päästä ne saavuttivat edelläni seisovan aasiakkaan ostokset kun kassaa edeltävään kapeikkoon tuli ruuhka.
Mykkänä hän katsahti taas minuun. Ja nyt osasin kerrankin lukea ajatuksia: "Annatko ostosten mennä sekaisin, vai?"
Naureskellen seurasin kun hän otti nöyryytettynä kapulan ja laittoi sen ostostemme väliin. Minulla olisi ollut aikaa jäädä siihen sähläämään kun kassatyttö olisi alkanut selvitellä kuka ostaa nyt mitäkin mutta edelläni seisoneella ei.Hyvän kohtauksen saisi tuosta johonkin Kaurismäen leffaan!
Onnekseni en ole mykkä, niin tuollaisissa tilanteissa sanon edellä olevalle, että antaisitko kapulan? Aina on toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Saisi lyödä päähän ja lujaa sillä kapulalla näitä, jotka eivät kapulaa laita. Ehkä seuraavalla kerralla lyönkin ;-)
Ja uikutat yön yli putkassa, myöhemmin oikeudessa sut tuomitaan korvauksiin ja maksamaan kymppitonnien edestä oikeudenkäyntikuluja.
Onnea valitsemallasi tiellä.
Minä teen tahallani niin, että jos joku edelläni ei laita sitä kapulaa, nostelen omat kamani tahallani siihen perään. Siitä saa aikaan kivan sotkun ja oppii laittamaan kapulan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisi lyödä päähän ja lujaa sillä kapulalla näitä, jotka eivät kapulaa laita. Ehkä seuraavalla kerralla lyönkin ;-)
Ja uikutat yön yli putkassa, myöhemmin oikeudessa sut tuomitaan korvauksiin ja maksamaan kymppitonnien edestä oikeudenkäyntikuluja.
Jollakin on näemmä vielä lapsenomainen luottamus siihen, että lieviä pahoinpitelyjä käsiteltäisiin kymppitonnien edestä oikeusistuimessa :D
Vierailija kirjoitti:
Hyvä Pelästynyt kansalainen,
Opettelisitko yhdyssanat?
Kiitos,
terveisin Kärsivä lukija
En. Ihan teidän pilkun n*ssijoiden kiusaksi 😁 tämä ei edelleenkään ole kieli oppiin liittyvä keskustelu palsta.
Euroopassa yleensä edessä oleva laittaa kapulan ja takana oleva kiittää kohteliaasti.
Suomessa kukaan ei kiitä. Se on outoa.
Kun miettii että sehän on aika vaivatonta kiittää ja huomioida siitä hyvästä että toinen huomioi laittamalla kapulan niin miksi Suomessa ei olla kohteliaita?
Voi taivahan talikynttilät. Tai jotain. Mikähän mussa on vikana, kun en koskaan ole osannut ärsyyntyä tai rasittua tai edes asiaa yhtään sen enempää miettinyt, kun olen sen kapulan siihen edellä olevan puolesta laittanut?!? Ja voi apua. Olen ihan varmasti joskus unohtanut laittaa kapulan omien ostosteni jälkeen. On siinä varmasti ollut takana tulevalla päivä pilalla.
Se on muuten ostoserotin
gu kirjoitti:
Näkee että yhteiskunta on lamassa. Meikä todisti liikennevaloraivoa, kun etumainen hiukka myöhästy vihreissä niin jo töötti soi. Etumainen kuski pomppas ulos ja ryhty ket..het...vttt...
Ei eletä enää aikoja jolloin kokoomusväki kattaisen seurassa hytkytteli eksprespussissa (ehkä sen ainoan kerran julkisella?) kohti "paremminvointivaltiota".
Tais kattainen löytää itselleen paremminvoinnin eu:n lihapadoilta ja kovapalkkaisen viran ja kansa makselee edelleen muita eu-maita ja niitten hulvattomia kulutusjulia tukeneille ja rahoittaneille voittoatavoitteleville pankeille tukipaketteja.
Seuraava maksettava erä taitaa langeta tässä alkukesästä. Jälleen kerran kerperoksille.
Vierailija kirjoitti:
Voi taivahan talikynttilät. Tai jotain. Mikähän mussa on vikana, kun en koskaan ole osannut ärsyyntyä tai rasittua tai edes asiaa yhtään sen enempää miettinyt, kun olen sen kapulan siihen edellä olevan puolesta laittanut?!? Ja voi apua. Olen ihan varmasti joskus unohtanut laittaa kapulan omien ostosteni jälkeen. On siinä varmasti ollut takana tulevalla päivä pilalla.
Se on muuten ostoserotin
Noei kun sun päivä ehkä menee pilalle, kun huomaat kotona maksaneesi myös takanasi olleen ostokset ja sen päälle vielä lahjoittaneesi ne maksamasi ostokset hänelle.
Mulle on nimittäin ihan yx hailee, laittaako edelläni oleva asiakas palikkaa vai ei, sillä siitä huolimatta ladon kyllä ostokseni kassahihnalle muikeasti hymyillen ja itsekseni hyräillen. Siihenhän ne kuuluu mun tietääkseni latoa.
Se on toi nuoruus ja kiihkeys .....
Mä olen jo niin vanha, etten jaksa moisista enää hiiltyä.
Vierailija kirjoitti:
Junasta ja ratikasta tulee enson ulos sieltä poistuvat ja menee sitten sisään uudet matkustajat. Tämä tiedoksi sivistymättömille ja maalaisille👹
Tuohan nyt on vain loogista.
T. Maalainen
Suomalaisten syvälle sisimpään padottu raivo purkautuu juuri näin, yllättäen ja ilman todellista syytä. Voi olla vain onnellinen, että kukaan ei saanut kapulasta kalloonsa eikä ketään ammuttu kauppakeskuksen kulmilla kapularaivon vallassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten ostoserotin
Noei kun sun päivä ehkä menee pilalle, kun huomaat kotona maksaneesi myös takanasi olleen ostokset ja sen päälle vielä lahjoittaneesi ne maksamasi ostokset hänelle.
Mulle on nimittäin ihan yx hailee, laittaako edelläni oleva asiakas palikkaa vai ei, sillä siitä huolimatta ladon kyllä ostokseni kassahihnalle muikeasti hymyillen ja itsekseni hyräillen. Siihenhän ne kuuluu mun tietääkseni latoa.
No okei. En ole huomannut maksaneeni jäljessä tulevan ostoksia, joten päivänikään ei ole mennyt tästä syystä piloille. En myöskään koskaan ole nähnyt kenenkään onkivan siellä tiskin päässä ostosteni seasta omia ostoksiaan, joten ehkä perässäni on tullut vain sinua fiksumpia henkilöitä, jotka ovat ihan mukisematta sen kapulan osanneet laittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakin on näemmä vielä lapsenomainen luottamus siihen, että lieviä pahoinpitelyjä käsiteltäisiin kymppitonnien edestä oikeusistuimessa :D
Joo tiäks huippuasianajaja pitää pitkän ja monivaiheisen käsittelyn päätteeksi uskomattoman, vetoavan, potin räjäyttävän loppupuheenvuoron liikuttuneen valamiehistön...öö parin kaljun ja väsyneen lautamiehen edessä ja niinpä yhdellä nuijan kopauksella syytetty onkin yhtäkkiä vapaa mies tai nainen. Kamerat räpsyvät ja salamavalot välähtelevät, mutta päähenkilömme tunkeutuu määrätietoisesti toimittajalauman läpi ulos ja alas rappusia ja suoraan rakkaansa syliin.
Jospa hänellä oli nälkä ja pitkästä aikaa päässyt ruokakauppaan ja sai jonkun hypoglykemiakohtauksen? (toimeentulotukiasiakas?)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten syvälle sisimpään padottu raivo purkautuu juuri näin, yllättäen ja ilman todellista syytä. Voi olla vain onnellinen, että kukaan ei saanut kapulasta kalloonsa eikä ketään ammuttu kauppakeskuksen kulmilla kapularaivon vallassa.
Miksei niitä tunteita voi ilmaista joka päivä tavallisessa arjessa? Katsomalla ja hymyilemällä vieressäolevalle ihmiselle, smalltalkia, halausta kun näkee ystäviä, itkemällä kun on surullinen tai liikuttunut, nauramalla kun on hauskaa. Pyytämällä apua kun on vaikeaa tai pelottaa. Miksi pitää padota kaikki tunteet robottimaisen olemuksen taakse? Miksi pitää juoda niin paljon? Mikä niissä tunteissa pelottaa suomalaista? Kohdatkaa tunteenne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei niitä tunteita voi ilmaista joka päivä tavallisessa arjessa? Katsomalla ja hymyilemällä vieressäolevalle ihmiselle, smalltalkia, halausta kun näkee ystäviä, itkemällä kun on surullinen tai liikuttunut, nauramalla kun on hauskaa. Pyytämällä apua kun on vaikeaa tai pelottaa. Miksi pitää padota kaikki tunteet robottimaisen olemuksen taakse? Miksi pitää juoda niin paljon? Mikä niissä tunteissa pelottaa suomalaista? Kohdatkaa tunteenne!
Hymyile jollekin tuntemattomalle joka saattaa olla patoutumia täynnä tai mt-potilas niin tiedät yrittäneesi olla ystävällinen. Miksi pitäisi näyttää minkäänlaisia tunteita kenellekään tuntemattomalle johon ei halua edes tutustua. Itse ainakin menen tuolla keneenkään yhtään ylimääräistä huomiota kiinnittämättä ja toivon samaa myös toisilta kulkijoilta, samalla tosin valppaana ollen mikäli joku hörhö on kuitenkin päättänyt kaivaa sisukset vaikkapa päivänsä piristykseksi seuraavasta tuntemattomasta vastaantulijastaan.
No hyvä että säästyttiin pahemmilta vaivoilta eikä nyt sentään nyrkkitappeluksi edennyt
Noista junasta rynnivistä tuli mieleen, että miksi hitossa ihmiset ryntää nykyisin lähibussissa myös etuovesta ulos?! Siinä sitten odotetaan, kun ekaks pitää päästää toiset ulos ja vasta sitten uudet sisään...