Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ainoana lapsettomana kaveriporukassa

Vierailija
05.03.2017 |

Mun kaikilla ystävillä on perheet ja mä olen ollut sinkku jo pitkään, eikä hyvää miestä ole löytynyt rinnalle. Edellinen suhde päättyi vuosia sitten, koska mies ei sitten halunnutkaan lapsia. Ystävien tapaaminen on nykyään harvinaista herkkua, kun muilla on kiire perhetouhujensa kanssa. Tänä viikonloppuna näin kuitenkin muutamia kavereita ja oli kiva vaihtaa kuulumisia. Kun ilta oli ohi, tajusin kuitenkin taas, että eihän me itse asiassa puhuttu tälläkään kertaa mistään muusta kuin toisten lapsista ja miehistä ja perhekuvioista. Se ei mua koskaan siinä tilanteessa haittaa, koska haluan ihan oikeasti tietää mitä kaikille kuuluu, ja tottakai heille kuuluu lähinnä noita perhejuttuja tässä elämänvaiheessa. Jotenkin jää kuitenkin aina itseltä kertomatta -eikä kukaan kysykään- omista kuulumisista. Jotenkin omat jutut tuntuu niin vähäpätöisiltä toisten elämään verrattuna. En kai oikein edes tiedä että mitä kertoisin. En halua pitkästyttää ketään jollain työhorinoilla. Mitä väliä sellaisilla on, kun yksi on raskaana ja toisen pikkuinen oppi juuri puhumaan ja kolmas osti juuri miehensä kanssa isomman asunnon. Tunnen oloni jotenkin mitättömäksi, ja se ärsyttää, koska eihän se perheellisyys nyt hitsi vieköön ole mikään ihmisarvon mitta.

Kohtalotovereita/hyviä neuvoja?

Kommentit (159)

Vierailija
81/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin :D Löydättekö fb:stä ryhmän nimeltä "Lapsettomien kaveriryhmä" ? Laittakaahan liittymispyyntöjä. Voidaan heti keksiä porukalla parempi nimi :D T. ap

Mä liityn sitten kun sillä on joku anonyymimpi nimi ;) Ilmoitelkaa kun vaihdatte :)

Nyt pitää oikeesti miettiä sitten millainen nimi halutaan ryhmälle. Jos se nimi on sellainen, ettei kukaan tajua mistä on kyse, ryhmään ei tule liittymään juuri ketään ja se kuolee hyvin pian. Onko parempi, että pidetään hyvin pienessä piirissä, vai haetaanko isompaa bondausta, ja jengi perustaa tarvittaessa sitten feikkiprofiilin? Yksi vaihtoehto on toki myös, että haetaan ensin jäseniä ja sitten muutetaan ryhmä kokonaan salaiseksi.

Vierailija
82/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noniin :D Löydättekö fb:stä ryhmän nimeltä "Lapsettomien kaveriryhmä" ? Laittakaahan liittymispyyntöjä. Voidaan heti keksiä porukalla parempi nimi :D T. ap

En löydä ryhmää.

Hmm... mikähän auttaisi? Se on tosiaan juuri nyt perustettu, auttaiskohan jos kirjautuisit ulos ja taas sisään? Mä löydän ryhmän kyllä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aiemmin kommentoin. Voin liittyä ryhmään, mutta keksikää nimi mikä ei kerro ulkopuolisille, että ollaan lapsettomia.

Vierailija
84/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan onnistunut löytämään ryhmää?

Mä kävin kerran täällä samalla palstalla vastaavan hauskan keskustelun kohtalotovereiden kanssa. Silloin perustettiin ryhmä, joka ei myöskään saanut paljastaa nimellään mistä on kyse. Meitä jäseniä oli parisenkymmentä, eri puolilla Suomea. Ryhmä näivettyi itsekseen, kun luonnollista kontaktia ei tullut kenenkään kanssa, kun asuttiin niin eri puolilla. Uusia jäseniä ryhmään ei tullut, koska kukaan ei voinut nimestä päätellä mistä on kyse. Mä perustin nyt siksi feikkiprofiilin, että tää ryhmä vois olla reippaasti sellainen että me samassa elämäntilanteessa olevat löydetään toisemme. En halua myöskään itse omassa profiilissani näitä juttuja kuuluttaa, ja sitähän tuolla aiemmin kipuilinkin. Voin myös muuttaa nimen joksikin muuksi, mutta en mielellään niin kryptiseksi, että sitten kukaan ei enää tiedä mistä on kyse.

Ap

Vierailija
85/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan onnistunut löytämään ryhmää?

Mä kävin kerran täällä samalla palstalla vastaavan hauskan keskustelun kohtalotovereiden kanssa. Silloin perustettiin ryhmä, joka ei myöskään saanut paljastaa nimellään mistä on kyse. Meitä jäseniä oli parisenkymmentä, eri puolilla Suomea. Ryhmä näivettyi itsekseen, kun luonnollista kontaktia ei tullut kenenkään kanssa, kun asuttiin niin eri puolilla. Uusia jäseniä ryhmään ei tullut, koska kukaan ei voinut nimestä päätellä mistä on kyse. Mä perustin nyt siksi feikkiprofiilin, että tää ryhmä vois olla reippaasti sellainen että me samassa elämäntilanteessa olevat löydetään toisemme. En halua myöskään itse omassa profiilissani näitä juttuja kuuluttaa, ja sitähän tuolla aiemmin kipuilinkin. Voin myös muuttaa nimen joksikin muuksi, mutta en mielellään niin kryptiseksi, että sitten kukaan ei enää tiedä mistä on kyse.

Ap

Mäkään en löydä ryhmää :(

Vierailija
86/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löydä ryhmää.

Hmm... mikähän auttaisi? Se on tosiaan juuri nyt perustettu, auttaiskohan jos kirjautuisit ulos ja taas sisään? Mä löydän ryhmän kyllä. Ap

Kokeilin, mutta en vieläkään löydä ryhmää.

Vierailija
87/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En löydä ryhmää.

Kokeilin, mutta en vieläkään löydä ryhmää.

No voihan nyt... mä kirjauduin toisella profiilillani ja löydän sen kyllä. Yritän säätää täällä koko ajan ja selvittää mistä on kyse. Ap

Vierailija
88/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks toi ryhmä tällä hetkellä salainen vai suljettu?

Vierailija
89/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin huvikseni ja löysin ongelmitta. Kirjauduin vain Facebookiin ja hain Lapsettomien kaveriryhmä- nimellä, ja sieltähän se tuli. En "uskalla" ainakaan vielä liittyä :) Olen niin epäaktiivinen Facessa muutenkin, että pelkään olevani aivan hyödytön tuossakin ryhmässä.

Vierailija
90/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks toi ryhmä tällä hetkellä salainen vai suljettu?

Se on suljettu, ei salainen. No nyt ainakin joku kertoo löytäneensä sen.

Vierailija
91/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyselyä lapsettomien kaveriryhmä vastaavaa sisältöä ei löydy" sanoo face.

Vierailija
92/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni vähän myöhäisillan säädöksi tämä nyt :D Jatketaanko huomenna? Pakko mennä nukkumaan. Mun mielestä voitais vielä yhdessä pohtia tuota ryhmän nimeä, ja nyt mulle jäi muutenkin vähän epäselväksi, että onko se koko ryhmä edes löydettävissä vai ei.  Tää on kuitenkin niin hyvä idea ja ollaan jo niin pitkällä tässä, että olisi sääli jättää tämä tähän. Toivon siis, että palaatte mahdollisimman monet huomenna vielä asiaan. Terveisin Ap

Vierailija
93/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vielä löytänyt, mutta kokeilen uudestaan huomenna.

Vierailija
94/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meni vähän myöhäisillan säädöksi tämä nyt :D Jatketaanko huomenna? Pakko mennä nukkumaan. Mun mielestä voitais vielä yhdessä pohtia tuota ryhmän nimeä, ja nyt mulle jäi muutenkin vähän epäselväksi, että onko se koko ryhmä edes löydettävissä vai ei.  Tää on kuitenkin niin hyvä idea ja ollaan jo niin pitkällä tässä, että olisi sääli jättää tämä tähän. Toivon siis, että palaatte mahdollisimman monet huomenna vielä asiaan. Terveisin Ap

Jep, palataan!!

Vierailija
95/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo idea on hyvä ja oon täysillä mukana. Jatketaan huomenna!

Vierailija
96/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuten jumittaa nyt tällä hetkellä koko Fb aika pahasti, että oliskohan tällä jotain tekemistä asian kanssa. Huomiseen! Ap

Vierailija
97/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua pitkästyttää ketään jollain työhorinoilla. Mitä väliä sellaisilla on, kun yksi on raskaana ja toisen pikkuinen oppi juuri puhumaan ja kolmas osti juuri miehensä kanssa isomman asunnon.

Mun mielestä työhorinat on tuhat kertaa mielenkiintoisempia kuin puhumaan oppiminen tai isomman asunnon ostaminen. Noita jälkimmäisiä en jaksaisi edes kuunnella.

Kekustelu on mennyt aika pitkälti tuohon fb-ryhmän perustamiseen, mutta halusin silti nostaa tämän esiin. Nimittäin ei sekään ole lapsettomalta kovin kivaa, ettei ole yhtään kiinnostunut perheellisen kaverin kuulumisista. Aika kusipäistä suoraan sanottuna. En itsekään halua keskustella mistään kakan koostumuksista (ja kas kummaa, yksikään perheellinen ystäväni ei ole kokenut tarpeelliseksi keskustella tästä tai vastaavista aiheista), mutta esimerkiksi nyt se puhumaan oppiminen on varmasti asia, minkä haluaa ja saakin jakaa. Tai isomman asunnon etsiminen, ihan normaalia kuulumisten vaihtoa sekin. Kyllä minäkin mainitsen, jos etsin syystä X uutta asuntoa, miksei siis ystävä saisi kertoa samaa, vaikka se liittyykin perheen kokoon?

Vierailija
98/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siitä puhumaan oppimisesta voi keskustella, muuta kuin "pinnafinna oppi puhumaan" - "ok, sepä mukavaa, niinhän valtaosa lapsista oppii". *pölypallot vierivät aavikolla ja heinäsirkat sirittävät*

Vierailija
99/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä "menetin" kaverini, kun he saivat lapsia. Itse olen lapseton. Aiemmin ystävieni kanssa puhuttiin kaikesta maan ja taivaan välillä ja he ihan oikeasti olivat kiinnostuneita kuulumisistani ja ajatuksistani. Mutta kun ystäväni saivat kaikki suunnilleen samaan aikaan lapsia, loppuivat muut puheenaiheet. He halusivat puhua vain ja ainoastaan lapsista, lasten kuulumisista, päiväkotivalinnoista, kasvattamisesta jne. Minä yritin vaihtaa välillä puheenaihetta muuhun (asioihin mistä ennen puhuttiin esim. yhteiskuntaan liittyvät asiat), mutta he palasivat heti lapsiaiheeseen. No, yritin osallistua siihen kertomalla omia näkemyksiäni vaikka kasvattamisesta (olen vähän sillä alalla, joten olen miettinyt asioita), mutta minut "vaiennettiin" heti sanomalla että sinulla ei ole lapsia sinä et voi OIKEASTI tietää. Ihan kuin en olisi saanut kommentoida kasvatusasioihin kun en ole itse valvonut öitä ja joutunut sietämään jatkuvaa huutoa jne, en ole KÄRSINYT tarpeeksi niin mielipiteeni ovat turhia.. En jaksanut enää noita ystävien tapaamisia, he olivat muuttuneet lasten saamisen myötä pelkiksi äideiksi.

Itse reilu vuoden ikäisen vanhempana pakko sanoa, että näinhän tuo menee. Itsekin näen nykyään enemmän lapsellisia kuin lapsettomia kavereita, ehkä siinä on se vertaistuki.

Ja lapsen ollessa pieni olet ennenkaikkea äiti, eikä se ole huono juttu. Kyllä ehtii olla vielä äitiyden lisäksi kaikkea muutakin, kun lapsi kasvaa ja tulee itsenäisemmäksi.

Vierailija
100/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset kasvaa, tilanne muuttuu taas ja rouvat puhuvat muustakin kuin lapsistaan!