Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ainoana lapsettomana kaveriporukassa

Vierailija
05.03.2017 |

Mun kaikilla ystävillä on perheet ja mä olen ollut sinkku jo pitkään, eikä hyvää miestä ole löytynyt rinnalle. Edellinen suhde päättyi vuosia sitten, koska mies ei sitten halunnutkaan lapsia. Ystävien tapaaminen on nykyään harvinaista herkkua, kun muilla on kiire perhetouhujensa kanssa. Tänä viikonloppuna näin kuitenkin muutamia kavereita ja oli kiva vaihtaa kuulumisia. Kun ilta oli ohi, tajusin kuitenkin taas, että eihän me itse asiassa puhuttu tälläkään kertaa mistään muusta kuin toisten lapsista ja miehistä ja perhekuvioista. Se ei mua koskaan siinä tilanteessa haittaa, koska haluan ihan oikeasti tietää mitä kaikille kuuluu, ja tottakai heille kuuluu lähinnä noita perhejuttuja tässä elämänvaiheessa. Jotenkin jää kuitenkin aina itseltä kertomatta -eikä kukaan kysykään- omista kuulumisista. Jotenkin omat jutut tuntuu niin vähäpätöisiltä toisten elämään verrattuna. En kai oikein edes tiedä että mitä kertoisin. En halua pitkästyttää ketään jollain työhorinoilla. Mitä väliä sellaisilla on, kun yksi on raskaana ja toisen pikkuinen oppi juuri puhumaan ja kolmas osti juuri miehensä kanssa isomman asunnon. Tunnen oloni jotenkin mitättömäksi, ja se ärsyttää, koska eihän se perheellisyys nyt hitsi vieköön ole mikään ihmisarvon mitta.

Kohtalotovereita/hyviä neuvoja?

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan nyt uskalla perustaa sitä ryhmää? Olen itse pk-seudulta ja tulisin heti ryhmän jäseneksi. Minusta saisi kaverin kävelylle, kahville tai museoon. 

Perusta sinä! Mä oon heti mukana! Oon myös pk-seudulta.

Mutta jos saa toivoa, niin ryhmän nimi voisi olla jotain muuta kuin "Yksinäiset lapsettomat" tjsp. Mieluummin jotain positiivisempaa.

Vierailija
62/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, miten me nyt ei kukaan uskalleta perustaa sitä ryhmää :D? Ja mitä mieltä olette niistä yksityisyysasetuksista? Ja myös: mikä sen nimi kannattais olla? Mäkään en kannata mitään ankeaa ja surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Ap:n pitäisi nyt ottaa ohjat käsiin ja perustaa se. Ei sillä nimellä niin väliä, sen voi sitten vaihtaa myöhemmin. Kahden tunnin päästä tää ketjuu uppoo ja sitten on hankalampi enää huomenna saada samaa intoa päälle.

Tässä ketjussa on jo useita tulevia jäseniä!

Vierailija
64/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta Ap:n pitäisi nyt ottaa ohjat käsiin ja perustaa se. Ei sillä nimellä niin väliä, sen voi sitten vaihtaa myöhemmin. Kahden tunnin päästä tää ketjuu uppoo ja sitten on hankalampi enää huomenna saada samaa intoa päälle.

Sä olet kyllä aivan oikeassa. Olen nyt miettinyt asiaa illan ja valitettavasti tullut siihen tulokseen, että mun työkontakteille en halua jakaa tätä elämäntilannettani ja perustamalla sen ryhmän tekisin niin väistämättä. Hitto :(. Kunpa vaikka Simpukka perustais meille oman palstan. Tai olisiko joku muu paikka missä pystyis verkostoitumaan niin, ettei se tulisi julkiseksi omassa profiilissa? Ap.

Vierailija
65/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustakaa feikkitili faceen tätä ryhmää varten. menee ehkä 5min

Vierailija
66/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään "ylimääräistä" fb-profiilia, jolla voisi perustaa ryhmän?

Vierailija
67/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap sen nimeksi joku Kala-kerho (ka=kavereita, la=lapsettomille), niin ei kukaan työkaveri sitä ihmettele. Voit ryhmän kuvaukseen laittaa sitten että tarkoitus on etsiä mukavaa seuraa samanmielisistä.

Vierailija
68/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet kyllä aivan oikeassa. Olen nyt miettinyt asiaa illan ja valitettavasti tullut siihen tulokseen, että mun työkontakteille en halua jakaa tätä elämäntilannettani ja perustamalla sen ryhmän tekisin niin väistämättä. Hitto :(. Kunpa vaikka Simpukka perustais meille oman palstan. Tai olisiko joku muu paikka missä pystyis verkostoitumaan niin, ettei se tulisi julkiseksi omassa profiilissa? Ap.

Näkyykö salainen ryhmä sitten muille fb-kavereille?

Vierailija
69/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rohkeutta ap! Voi olla, että ne sun työkaveritkin on yksinäisiä.. Ei kukaan mieti kauheasti toisten elämiä.. Päinvastoin kunnioittaa sun rohkeutta etsiä kavereita :)  .

Vierailija
70/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ap sen nimeksi joku Kala-kerho (ka=kavereita, la=lapsettomille), niin ei kukaan työkaveri sitä ihmettele. Voit ryhmän kuvaukseen laittaa sitten että tarkoitus on etsiä mukavaa seuraa samanmielisistä.

Hyvä idea! Tai joku täysin kuivakka nimi jota kukaan ei edes jaksa kurkata, vaikka sellaisen näkisi. Eikä edes kuvaukseen tarvii laittaa mitään seurasta, täällä kerrot vaan sen nimen ja siitä se pikkuhiljaa lähtee.

Vierailija
71/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä elämäntilannetta? Että sulla ei ole lapsia? Sen ne varmaan saattaa aavistaa muutenkin. Vai sitä että haluat tutustua uusiin ihmisiin? Kaikki meistä haluaa, myös ne sun työkontaktit. Ei se mikään lapsettomuudesta kärsivien ryhmä ole, vaan niiden joilla ei ole lapsia. 

Vierailija
72/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm working on it, malttakaa hetki :D T. ap

Vierailija
73/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun tilanne on täysin sama kuin mulla. Olen esimerkiksi ollut lastenjuhlassa, jossa olin ainoa lapseton ja miehetön - en oo koskaan tuntenut oloani niin ulkopuoliseksi. Kaikissa tapaamisissa puheet kääntyy aina lapsiin ja jossain vaiheessa joku muistaa että voi ei, sua ei varmaan kiinnosta. Menee hetki ja taas puhutaan lapsista. En tosiaan kaipaa jatkuvaa oman erilaisen tilanteeni alleviivaamistakaan. Tämä ketju tuntuu itse asiassa tosi helpottavalta :)

Vierailija
74/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säädän täällä ryhmää auki. Haluan laittaa sille sellaisen nimen, että ihmiset löytävät sen, ja ryhmästä tulee salainen, mutta jäsenet näkyvät niille, jotka haluavat tulla katsomaan. Jos tulee hyvä nimi-idea mieleen, kertokaahan asap! Ap

Vierailija
75/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo on minunkin kokemuksen mukaan valitettavasti niin,että porukan ainoana lapsettomana ei perheellisiä ne minun asiat kiinnosta. Viime aikoina olenkin huomannut istuvani hiljaa ja hymyileväni vain muiden jutuille, jotka pyörivät 100%:sesti lasten ympärillä. Eikä kukaan tunnu kaipaavan mielipiteitäni, sillä enhän minä lapsettomana voi tietää lapsista tai lastenhoidosta mitään.

Vierailija
76/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin :D Löydättekö fb:stä ryhmän nimeltä "Lapsettomien kaveriryhmä" ? Laittakaahan liittymispyyntöjä. Voidaan heti keksiä porukalla parempi nimi :D T. ap

Vierailija
77/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säädän täällä ryhmää auki. Haluan laittaa sille sellaisen nimen, että ihmiset löytävät sen, ja ryhmästä tulee salainen, mutta jäsenet näkyvät niille, jotka haluavat tulla katsomaan. Jos tulee hyvä nimi-idea mieleen, kertokaahan asap! Ap

Joko ryhmä on auki?

Vierailija
78/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin :D Löydättekö fb:stä ryhmän nimeltä "Lapsettomien kaveriryhmä" ? Laittakaahan liittymispyyntöjä. Voidaan heti keksiä porukalla parempi nimi :D T. ap

Mä liityn sitten kun sillä on joku anonyymimpi nimi ;) Ilmoitelkaa kun vaihdatte :)

Vierailija
79/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko ryhmä on auki?

Lapsettomien kaveriryhmä on sen nimi. Löytyykö? Pitäisi löytyä. Ap

Vierailija
80/159 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En löydä ryhmää.