Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ainoana lapsettomana kaveriporukassa

Vierailija
05.03.2017 |

Mun kaikilla ystävillä on perheet ja mä olen ollut sinkku jo pitkään, eikä hyvää miestä ole löytynyt rinnalle. Edellinen suhde päättyi vuosia sitten, koska mies ei sitten halunnutkaan lapsia. Ystävien tapaaminen on nykyään harvinaista herkkua, kun muilla on kiire perhetouhujensa kanssa. Tänä viikonloppuna näin kuitenkin muutamia kavereita ja oli kiva vaihtaa kuulumisia. Kun ilta oli ohi, tajusin kuitenkin taas, että eihän me itse asiassa puhuttu tälläkään kertaa mistään muusta kuin toisten lapsista ja miehistä ja perhekuvioista. Se ei mua koskaan siinä tilanteessa haittaa, koska haluan ihan oikeasti tietää mitä kaikille kuuluu, ja tottakai heille kuuluu lähinnä noita perhejuttuja tässä elämänvaiheessa. Jotenkin jää kuitenkin aina itseltä kertomatta -eikä kukaan kysykään- omista kuulumisista. Jotenkin omat jutut tuntuu niin vähäpätöisiltä toisten elämään verrattuna. En kai oikein edes tiedä että mitä kertoisin. En halua pitkästyttää ketään jollain työhorinoilla. Mitä väliä sellaisilla on, kun yksi on raskaana ja toisen pikkuinen oppi juuri puhumaan ja kolmas osti juuri miehensä kanssa isomman asunnon. Tunnen oloni jotenkin mitättömäksi, ja se ärsyttää, koska eihän se perheellisyys nyt hitsi vieköön ole mikään ihmisarvon mitta.

Kohtalotovereita/hyviä neuvoja?

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Nyt se onnistui! Tervetuloa siis fb:n Hillanpoimijat-ryhmään kaikki te, jotka kaipaatte lapsivapaita uusia tuttavuuksia!

Ap

Ryhmä on salainen, joten jäsenyytesi siinä näkyy, mutta ryhmän sisältö ei. En laittanut myöskään ryhmään mitään kuvausta, joten se on nyt vain sitten marjastushenkisten ihmisten porukka. Nyt odottelen huikeaa yleisöryntäystä. Meitä on jo kaksi :D Ap

Miten joku on löytänyt sinne? Salaisiin ryhmiin pääsee vaan henk koht kutsusta ja niitä ei löydä hakutoiminnolla.

Vierailija
122/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei! Nyt se onnistui! Tervetuloa siis fb:n Hillanpoimijat-ryhmään kaikki te, jotka kaipaatte lapsivapaita uusia tuttavuuksia!

Ap

Hyvä juttu ap! Harmi kyllä mun face ei vaan millään löydä sitä ryhmää :( . Odottelen hetken.

Voi ei! Mikähän tässä nyt sitten on. Ei se kyllä ole salainen ryhmä ja toisella tililläni kun etsin, niin löydän sen kyllä. Eilenkin joku löysi ja joku ei. Vaatiskohan uloskirjauksen ja takas sisään? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ryhmä on salainen, joten jäsenyytesi siinä näkyy, mutta ryhmän sisältö ei. En laittanut myöskään ryhmään mitään kuvausta, joten se on nyt vain sitten marjastushenkisten ihmisten porukka. Nyt odottelen huikeaa yleisöryntäystä. Meitä on jo kaksi :D Ap

Miten joku on löytänyt sinne? Salaisiin ryhmiin pääsee vaan henk koht kutsusta ja niitä ei löydä hakutoiminnolla.

Anteeksi, käytin väärää sanaa :( :(!!! Siis ryhmä on SULJETTU, ei salainen! Ap

Vierailija
124/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hyvä juttu ap! Harmi kyllä mun face ei vaan millään löydä sitä ryhmää :( . Odottelen hetken.

Voi ei! Mikähän tässä nyt sitten on. Ei se kyllä ole salainen ryhmä ja toisella tililläni kun etsin, niin löydän sen kyllä. Eilenkin joku löysi ja joku ei. Vaatiskohan uloskirjauksen ja takas sisään? Ap

Kokeilin, mutta ei löydy.

Vierailija
125/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun fb:ssä se ei niinkun tarjoa sitä ryhmää automaattisesti alasvetoon, mutta kun sen sanan vaan silti kirjoittaa kokonaan hakukenttään ja painaa enteriä, ryhmä löytyy.

Vierailija
126/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun fb:ssä se ei niinkun tarjoa sitä ryhmää automaattisesti alasvetoon, mutta kun sen sanan vaan silti kirjoittaa kokonaan hakukenttään ja painaa enteriä, ryhmä löytyy.

Meitä on jo kolme :)! Onko vielä vaikeuksia ryhmän löytämisessä? Säädöt pitäis olla ok. Ja ryhmän nimi on siis Hillanpoimijat Ap

Vierailija
127/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, mun fb ei löydä ryhmää edes tolla enter-systeemillä :(

Vierailija
128/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:( Kertokaa, jos joku keksitte mitä voisin vielä tehdä. Ap

Vierailija
129/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:( Kertokaa, jos joku keksitte mitä voisin vielä tehdä. Ap

Suora linkki Hillanpoimijoihin

Toimisko näin?

Ap

Vierailija
130/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilois ollaan! Onnistuin puhelimella, mutta en tabletilla.

Hae koko sanalla Hillanpoimijat ja sitten hae. Sen jälkeen herjaa, ettei löytynyt, mutta sun tulee siirtyä yläpalkissa ryhmiin, niin siellä on.

T: 25

Vierailija
131/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään tätä ketjua pari päivää ylhäällä, että muutkin halukkaat löytävät ryhmään.

Vierailija
132/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en kyllä ymmärrä, itse kolmen lapsen äitinä nautin kun näen myös niitä lapsettomia ystäviä. Pakolliset lasten kuulumiset kysyy (terveinä ovat, kiitos kysymästä ) mutta nopeasti siirrytään muihin aiheisiin. En minäkään koko ajan jaksa lapsista puhua! Ja minua oikeasti kiinnostaa ystävieni kuulumiset.

Vierailija
133/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin liittymispyynnön ryhmään :)

Vierailija
134/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä en kyllä ymmärrä, itse kolmen lapsen äitinä nautin kun näen myös niitä lapsettomia ystäviä. Pakolliset lasten kuulumiset kysyy (terveinä ovat, kiitos kysymästä ) mutta nopeasti siirrytään muihin aiheisiin. En minäkään koko ajan jaksa lapsista puhua! Ja minua oikeasti kiinnostaa ystävieni kuulumiset.

Tuohan on mainiota, hienoa sinä. Ja vaikka kritisoinut olenkin, niin kyllä minulta löytyy myös muutama samanlainen "lapsellinen" ystävä.

Toivon myös ettei kukaan ymmärrä väärin, tottakai niistä lapsista saa puhua -kunhan se ei ole ainoa puheenaihe.

Vierailija
135/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
136/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapsia tai puoliso, ei ole yksinäinen tässä asian varsinaisessa merkityksessä.

No mun mielestä kyse ei oo tässä ketjussa yksinäisyydestä vaan ulkopuolisuudesta.

Ai että ulkopuolinen ei voi tuntea itseään yksinäiseksi?

Vierailija
137/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmä lapsettomille, jotka haluavat uusia tuttavuuksia, joilla riittää aikaa muullekin kuin lapsiperheasioille! Tervetuloa mukaan! Hillanpoimijat

Vierailija
138/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, lapseton 36-vuotias nainen, olen menettänyt oikeastaan kaikki ystäväni lapsille. Ei minulla koskaan mitään tosi laajaa ystäväpiiriä ole ollut, 10 ystävää kuitenkin. Kaikki katosivat tuohon mammamaahan. Olen kovin surullinen. Mieheni ystävät ovat myös lisääntyneet, mutta ei he kadonneet mihinkään isukkimaahan. Ei he lapsistaan juuri edes puhu. Mieheni ei ymmärrä miksi minulla ei ole enää ystäviä, hän ei suostu uskomaan, että nuo kaverini ei puhu mistään muusta kuin perhejutuista ja lapseton on siinä porukassa täysin ulkopuolinen. Miehillä nimittäin ei noin näköjään tapahdu...

Varmaankin kun se lapsenhoito-ositus on äideille 80% ja isille 20%.

Vierailija
139/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun lapset kasvaa, tilanne muuttuu taas ja rouvat puhuvat muustakin kuin lapsistaan!

Kuka ystävä nykypäivänä jaksaa odottaa 10 vuotta tuota? Kun ensin on pää hajonnut vuosia siihen, että ei voi puhui mistään muusta kuin perhejutuista, facebook päivitykset tulvii sitä että tänään meidän niko istui näin päin, eilen käveli noin päin, toissapäivänä sanoi hii ja sitä edellisenä hoo (ja kun et liketä päivistystä, niin sinulle loukkaannutaan). 

Niin no, sinulle nuo ovat turhanpäiväisiä juttuja, vanhemmalle taas isoja asioita kun lapsi oppi uutta. Tänään annoin taaperolleni aplodit, kun vei omatoimisesti kirjan takaisin paikoilleen. Sen nähdessä todnäk olisit pyöritellyt silmiäsi.

Mutta tässä se iso syy, miksi perheelliset hengaavat mieluummin keskenään. Lapseton ei vaan näe näitä asioita samoin.

Vierailija
140/159 |
06.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista milloin paras ystäväni olisi kysynyt mitä minulle kuuluu. Minä kyselen aina lasten kuulumiset, muistan mitä ystäväni on heistä aiemmin kertonut ja kyselen että "mites sen asian kanssa meni" yms. Ystäväni tuskin osaisi edes sanoa mitä teen työkseni jos joku kysyisi.

Yleensä jutellaankin suurin osa ajasta hänen lapsistaan ja hänen perhe-elämästään. Itse sitten kerron omia kuulumisiani jos jotain isompaa tapahtuu, mutta yleensäkin sekin kääntyy heti häneen takaisin. Tyyliin "ostin muuten asunnon" "Joo, meidän Tauski haluais kans oman huoneen niin ollaan vähän kateltu uusia asuntoja mutta on ne kalliita".

Tuntee siinä itsensä välillä yhtä mielenkiintoiseksi kuin kastemato...