Ainoana lapsettomana kaveriporukassa
Mun kaikilla ystävillä on perheet ja mä olen ollut sinkku jo pitkään, eikä hyvää miestä ole löytynyt rinnalle. Edellinen suhde päättyi vuosia sitten, koska mies ei sitten halunnutkaan lapsia. Ystävien tapaaminen on nykyään harvinaista herkkua, kun muilla on kiire perhetouhujensa kanssa. Tänä viikonloppuna näin kuitenkin muutamia kavereita ja oli kiva vaihtaa kuulumisia. Kun ilta oli ohi, tajusin kuitenkin taas, että eihän me itse asiassa puhuttu tälläkään kertaa mistään muusta kuin toisten lapsista ja miehistä ja perhekuvioista. Se ei mua koskaan siinä tilanteessa haittaa, koska haluan ihan oikeasti tietää mitä kaikille kuuluu, ja tottakai heille kuuluu lähinnä noita perhejuttuja tässä elämänvaiheessa. Jotenkin jää kuitenkin aina itseltä kertomatta -eikä kukaan kysykään- omista kuulumisista. Jotenkin omat jutut tuntuu niin vähäpätöisiltä toisten elämään verrattuna. En kai oikein edes tiedä että mitä kertoisin. En halua pitkästyttää ketään jollain työhorinoilla. Mitä väliä sellaisilla on, kun yksi on raskaana ja toisen pikkuinen oppi juuri puhumaan ja kolmas osti juuri miehensä kanssa isomman asunnon. Tunnen oloni jotenkin mitättömäksi, ja se ärsyttää, koska eihän se perheellisyys nyt hitsi vieköön ole mikään ihmisarvon mitta.
Kohtalotovereita/hyviä neuvoja?
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset kasvaa, tilanne muuttuu taas ja rouvat puhuvat muustakin kuin lapsistaan!
Kuka ystävä nykypäivänä jaksaa odottaa 10 vuotta tuota? Kun ensin on pää hajonnut vuosia siihen, että ei voi puhui mistään muusta kuin perhejutuista, facebook päivitykset tulvii sitä että tänään meidän niko istui näin päin, eilen käveli noin päin, toissapäivänä sanoi hii ja sitä edellisenä hoo (ja kun et liketä päivistystä, niin sinulle loukkaannutaan).
Niin no, sinulle nuo ovat turhanpäiväisiä juttuja, vanhemmalle taas isoja asioita kun lapsi oppi uutta. Tänään annoin taaperolleni aplodit, kun vei omatoimisesti kirjan takaisin paikoilleen. Sen nähdessä todnäk olisit pyöritellyt silmiäsi.
Mutta tässä se iso syy, miksi perheelliset hengaavat mieluummin keskenään. Lapseton ei vaan näe näitä asioita samoin.
Emmehän me lapsettomat mitään tunnekylmiä idiootteja olla. Totta kai ymmärrän miksi annoit lapsellesi aplodit. Tässä ketjussa kuitenkin, for once, katsotaan asioita lapsettoman vinkkelistä.
Eiiiii... Ei riidellä, ollaan kavereita :D Tosiaan, tämä ei ole lastenvihaajien ketju ja on kauhean loukkaavaa jos lapsettomien seuraa joskus kaipaavat lapsettomat leimataan ikäviksi ihmisiksi! Tämän ketjun aihe ei tosiaan nyt ole se että onko väärin antaa lapselleen aplodit tai onko liikuttavaa ja ihanaa katsoa kun oma lapsi kasvaa. Tässä oli nyt kyse ihan muusta.
Vierailija kirjoitti:
En muista milloin paras ystäväni olisi kysynyt mitä minulle kuuluu. Minä kyselen aina lasten kuulumiset, muistan mitä ystäväni on heistä aiemmin kertonut ja kyselen että "mites sen asian kanssa meni" yms. Ystäväni tuskin osaisi edes sanoa mitä teen työkseni jos joku kysyisi.
Yleensä jutellaankin suurin osa ajasta hänen lapsistaan ja hänen perhe-elämästään. Itse sitten kerron omia kuulumisiani jos jotain isompaa tapahtuu, mutta yleensäkin sekin kääntyy heti häneen takaisin. Tyyliin "ostin muuten asunnon" "Joo, meidän Tauski haluais kans oman huoneen niin ollaan vähän kateltu uusia asuntoja mutta on ne kalliita".
Tuntee siinä itsensä välillä yhtä mielenkiintoiseksi kuin kastemato...
Tauski :D :D :D Kuolen...
Oletteko liittyneet tuohon ryhmään omilla nimillänne vai feikkiprofiileilla? Mua kiinnostaisi liittyä mutta en ehkä jaksa luoda erillistä profiilia sitä varten :)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko liittyneet tuohon ryhmään omilla nimillänne vai feikkiprofiileilla? Mua kiinnostaisi liittyä mutta en ehkä jaksa luoda erillistä profiilia sitä varten :)
Mä oon varmaan ainoa joka on feikkiprofiililla ja sekin oli ihan turhaa, kun ryhmän nimeksi muodostui lopulta sellainen, ettei siitä tiedä mitä se sisältää. En myöskään laita ryhmälle kuvausta, joten Hillanpoimijoista ei todella kukaan tule koskaan tietämään mistä on kyse. Tervetuloa mukaan vaan! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon varmaan ainoa joka on feikkiprofiililla ja sekin oli ihan turhaa, kun ryhmän nimeksi muodostui lopulta sellainen, ettei siitä tiedä mitä se sisältää. En myöskään laita ryhmälle kuvausta, joten Hillanpoimijoista ei todella kukaan tule koskaan tietämään mistä on kyse. Tervetuloa mukaan vaan! Ap
Lisäyksenä vielä, että liityn varmaan omalla profiilillani ja pistän itteni adminiksi ja poistan sen feikin sieltä. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota... Pääsikö unohtumaan, että tässä ollaan Suomen suosituimmalla keskustelupalstalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota... Pääsikö unohtumaan, että tässä ollaan Suomen suosituimmalla keskustelupalstalla?
Näitä kukaan lue ;) Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapset kasvaa, tilanne muuttuu taas ja rouvat puhuvat muustakin kuin lapsistaan!
Kuka ystävä nykypäivänä jaksaa odottaa 10 vuotta tuota? Kun ensin on pää hajonnut vuosia siihen, että ei voi puhui mistään muusta kuin perhejutuista, facebook päivitykset tulvii sitä että tänään meidän niko istui näin päin, eilen käveli noin päin, toissapäivänä sanoi hii ja sitä edellisenä hoo (ja kun et liketä päivistystä, niin sinulle loukkaannutaan).
Niin no, sinulle nuo ovat turhanpäiväisiä juttuja, vanhemmalle taas isoja asioita kun lapsi oppi uutta. Tänään annoin taaperolleni aplodit, kun vei omatoimisesti kirjan takaisin paikoilleen. Sen nähdessä todnäk olisit pyöritellyt silmiäsi.
Mutta tässä se iso syy, miksi perheelliset hengaavat mieluummin keskenään. Lapseton ei vaan näe näitä asioita samoin.
Ääähh.. Kysehän on ystävyyden tasapuolisuudesta. Tottakai lapsettoman kanssa voi puhua noista asioista, mutta pitää vastavuoroisesti puhua suunnilleen saman verran sille lapsettomalle tärkeistä asioista. Siitähän tässä ketjussa on kyse.
Onko siellä ryhmässä jo äksöniä? Tekisi mieli liittyä mutta epäröin vielä :)
Vierailija kirjoitti:
No nyt alkaa just tunnelma tiivistyä ;) Meitä on vasta kourallinen, koska monet epäröivät. Olisi ihan mahtavaa, jos te kaikki tulisitte mukaan! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt alkaa just tunnelma tiivistyä ;) Meitä on vasta kourallinen, koska monet epäröivät. Olisi ihan mahtavaa, jos te kaikki tulisitte mukaan! Ap
Ap kuka oletkin, niin vaikutat kivalta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä siis edelleen linkki ryhmään, joka on tarkoitettu sellaisille tahallisesti tai tahattomasti lapsettomille ihmisille, jotka kaverien lasten saannin myötä ovat huomanneet, että uudet tuttavuudet olisivat kivoja.
Ryhmä on suljettu, joten liittyminen näkyy, mutta keskustelut ovat salaisia. Ryhmä ei ole vauvakuumeiluryhmä eikä lapsettomuussururyhmä, vaan ainoastaan uusien hauskojen tuttavuuksien porukka. Ryhmä on sellaisille ihmisille, joilla on joskus tarve puhua muustakin kuin lapsiperhe-elämästä, kun se ei itseä kosketa. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuka oletkin, niin vaikutat kivalta :)
Oi, toi oli ihaninta mitä mulle on sanottu ainakaan viikkoon :D Kiitos! Tule mukaan! Ap
Mä rupesin just miettimään että miksi lapsettomille tarkoitettu ryhmä on jotenkin noloa, koska onhan äideilläkin omat ryhmät. Taitaa tämä vauva-palstailu nolottaa enemmän...
Mutta siis kiitos ap:lle tämän keskustelun aloittamisesta, koska podin hieman hunoa omatunota... kun ne non-stop lapsi-keskustelut on alkaneet kyllästyttämään.
Ap, olet mahtava!
Kaikki rohkeasti vaan mukaan ryhmään! Jäseniä tällä hetkellä 14, ja suurinosa omilla kuvillaan, omilla profiileillaan. Itse ihan luontaisen laiskuuden takia en tehnyt mitään uutta profiilia. Eikä tuossa mitään hävettävää ole. Tosin ymmärrän kyllä jos haluat liittyä feikkiprofiililla.
Ryhmässä meneillään parhaillaan esittäytymiset. Mukavan tuntuista sakkia :)
Olipas ihanan huojentava ketju :) tekisi mieli liittyä ryhmään mutta en taida uskaltaa. Ainakaan vielä. Helpottaa kuitenkin tieto etten ole yksin tuntemuksineni. :) moni juttu oli suoraan kun omasta kynästä. Kiitos teille vertaistuesta!
Hei te, joita tämän ketjun aihe puhuttelee, tervetuloa facebook-ryhmään! Hillanpoimijat
Ryhmä on lapsettomille ihmisille tarkoitettu uusien hauskojen tuttavuuksien ryhmä.
Emmehän me lapsettomat mitään tunnekylmiä idiootteja olla. Totta kai ymmärrän miksi annoit lapsellesi aplodit. Tässä ketjussa kuitenkin, for once, katsotaan asioita lapsettoman vinkkelistä.