Mua kaduttaa vähäsen lapsilleni antamat nimet.
Annoin nimet aika järkiperustein. En halunnut "väännöksiä", en lällyjä, en liian suosittuja, en sukunimeen sopimattomia, en liian harvinaisia, en muotinimiä jne.
Lapset ovat nimiltään tyyliin Saara, Noora ja Lari. (Ei nuo mutta samaan tyyliin). Ei kamalat nimet muttei myöskään mielestäni kovin ihanat. Olen vähän kateellinen kun kuulen muiden lapsilla oikeasti upeita nimiä. :(
Kommentit (27)
Myöhäistä se enää on niitä nimiä vaihtaa, joten turhaa vaivaat päätäsi nimillä. Nimet on mitä on, eikä ne määrittele sitä, millainen lapsesi on.
Oikeasti upeaa nimeä ei ole. Ne ovat just niitä, jotka ovat jonkun mielestä upeita ja jonkun toisen mielestä hirveitä.
Meillä siis nimet lapsilla tyyliin Tuomas ja Aino
1
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mulla on järki päässä (eli en ikinä antaisi lapsilleni mitään tyylittömiä tai tyhmiä nimiä) JA siksi kykenin valitsemaan lapsilleni nimet miettimättä, mitä MUUT niistä ajattelevat.
No munkin antamat vaikutti antaessa hyviltä. Nyt kun olen vähän rentoutunut äitinä muutenkin, antaisin rohkeammin nimetkin. Ap
Turha katua ne nimet on just oikeat sun lapsille :)
Aika moni antaa tavallisia nimiä. Minulla on hyvin tavallinen ja mitäänsanomaton nimi, enkä ole koskaan ymmärtänyt miksi joku (vanhempani) halusi sellaisen antaa. Itse olisin aina, siis aina, halunnut pitkän ja naiselluaen nimen. Sellaisen sitten annoin tyttärelleni. Hän taas saattaa haluta lyhentää sen tai muuta. Nimistön runsaus on rikkaus, oikeasti. Olisi todella tylsää, jos kaikki olisivat Jaanoja ja Mikkoja.
Parempi noin kuin heittää lapselle tunnepohjalta rohkeasti joku Susettiina Jeannette-Juliaskiina. Lapsi sitä nimeä joutuu kantamaan ja neutraali tavisnimi on helppo kantaa, ei herätä kommentteja ja tunteita.
Vierailija kirjoitti:
1
No mutta noissa nimissä on ryhtiä. Eivät lainkaan huonoimmasta päästä.
Meillä vähän samanlaiset, turvallisuushakuisesti annetut nimet. Esikoiselle annettu hiukan kaduttaa, kun olikin oletuksiani yleisempi (kun huomioi kaikki kirjoitusasut) ja kansainvälisesti toimii hiukan huonosti (kuulostaa tytöltä). Mut ihan sama, pääsin tästö yli. Vaihtakoot aikuisena :D
Olen aina ajatellut, että haluan antaa lapsilleni nimet, joita ei ole muilla. Uskon, että nämä keskustelupalstojen teilaukset vaikuttavat moniin, ja monet päätyvät valitsemaan tavalliset nimet, jotta muut eivät saa oksennusreaktioita nimiä kuullessaan. Koitan itse kuitenkin pitää kiinni omasta ajatuksestani ja tunteestani ja antaa rohkeasti tulevalle lapselleni sellaisen nimen, joka on persoonallinen ja harvinainen eikä yritä miellyttää muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1No mutta noissa nimissä on ryhtiä. Eivät lainkaan huonoimmasta päästä.
No ei ole ryhtiä vaan täysin mitäänsanomattomia. En käsitä miksi kukaan antaa nimeksi varsinkaan Tuomaksen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ajatellut, että haluan antaa lapsilleni nimet, joita ei ole muilla. Uskon, että nämä keskustelupalstojen teilaukset vaikuttavat moniin, ja monet päätyvät valitsemaan tavalliset nimet, jotta muut eivät saa oksennusreaktioita nimiä kuullessaan. Koitan itse kuitenkin pitää kiinni omasta ajatuksestani ja tunteestani ja antaa rohkeasti tulevalle lapselleni sellaisen nimen, joka on persoonallinen ja harvinainen eikä yritä miellyttää muita.
Miksi ihmeessä pitää antaa nimi jota ei ole muilla?
Anna pojalle vaikka nimi Alpi, on jopa kalenterissa.
Ehkä siihen vain on syy, ettei sitäkään ole muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ryhtiä vaan täysin mitäänsanomattomia. En käsitä miksi kukaan antaa nimeksi varsinkaan Tuomaksen.
Nämä ovat ikiaikaisia kunnon perusnimiä, jotka eivät varsinaisesti ole ikinä muodissa, eli eivät ikinä mene pois muodista. Arvonimiä, toisin kuin sinun pillustiinasi tms. kurjalistonimesi.
1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha sananlasku: "Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä." Eli ihmisen nimi on toisarvoinen suhteessa siihen, millainen hän on ihmisenä.
Ja omasta mielestäni tuo Tuomas on muuten varsin hyvä nimi, nimenomaan ryhdikäs, miehekäs, ja sopivassa määrin suomalainen, vaikka alkuperä onkin kansainvälinen.
Meillä on nimet tyyliä Annabella ja Selene,mutta tulevat pitkältä suvusta. Välillä ärsyttää nämä palstan wt-lässytykset, mutta oikeassa elämässä nimet ovat saaneet hirveästi kehuja :) Odotan oikein jotain koulun juhlia kun tyttöjen koko nimet sanotaan. Olen vähän tällainen, mutta haittaako se?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää antaa nimi jota ei ole muilla?
Anna pojalle vaikka nimi Alpi, on jopa kalenterissa.
Ehkä siihen vain on syy, ettei sitäkään ole muilla.
Minäkään en ymmärrä ideaa, että lapselle täytyisi väkisin keksiä jonkin täysin uniikki nimi, ihan vain pelkän yksilöllisyyden tavoittelun takia. Usein miten lopputulos on sellainen sekametelisoppa, joka kuulostaa ensisijaisesti kummalliselta, ja että nimestä paistaa läpi se keinotekoisesti rakennettu "erikoisuus".
Vierailija kirjoitti:
Annoin nimet aika järkiperustein. En halunnut "väännöksiä", en lällyjä, en liian suosittuja, en sukunimeen sopimattomia, en liian harvinaisia, en muotinimiä jne.
Lapset ovat nimiltään tyyliin Saara, Noora ja Lari. (Ei nuo mutta samaan tyyliin). Ei kamalat nimet muttei myöskään mielestäni kovin ihanat. Olen vähän kateellinen kun kuulen muiden lapsilla oikeasti upeita nimiä. :(
Sitten kun ovat vähän vanhempia nii sanot et sustakin olis voinut tulla "Nico ceellä", niin kiittävät kun saivat normaalit nimet.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nimet tyyliä Annabella ja Selene,mutta tulevat pitkältä suvusta. Välillä ärsyttää nämä palstan wt-lässytykset, mutta oikeassa elämässä nimet ovat saaneet hirveästi kehuja :) Odotan oikein jotain koulun juhlia kun tyttöjen koko nimet sanotaan. Olen vähän tällainen, mutta haittaako se?
ÖÖÖööööö..... Annabellahan on lähinnä jonkun aikuisviihdenäyttelijän nimi :O
Moni ottaa jossain vaiheessa kätevästi käyttöön toisen tai kolmannen nimensä, jos ensimmäinen nimi tuntuu ikävältä. Eli pelivaraa on.
Onneksi mulla on järki päässä (eli en ikinä antaisi lapsilleni mitään tyylittömiä tai tyhmiä nimiä) JA siksi kykenin valitsemaan lapsilleni nimet miettimättä, mitä MUUT niistä ajattelevat.