Mitä laitat kaurapuuron päälle mieluiten?
Voinokareen, hillosilmän, pakastemarjoja, viipaloituja hedelmiä, kanelia ja sokeria vai jotain muuta?
Itselläni ehdoton on pakastemustikat sekä maito, nam! 😋
Kommentit (35)
Teelusikallisen kookosöljyä, muussatun banaanin ja kanelia.
Kaurapuuron teen maitoon ja mieluiten laittaisin siihen voisilmän ja tuoreita mustikoita. Yleensä kuitenkin tyydyn kaupan mustikkakeittoon.
Kaurapuurossa pitää olla ensinnäkin tarpeeksi suolaa tai sitä ei syö erkkikään. Sitten isohko voisilmä ja kyllä on hyvää.
En mitään. Jo vuosia olen lähtenyt töihin mikrokaurapuuron voimin - tietysti ilman suolaa.
Voisilmän. Muihin puuroihin kuten riisipuuroon sitten jotain keittoa tai marjoja, tai sokeria ja kanelia.
Voisilmä ja sokeria. Reunoille maitoa. Namnam
Voisilmä ja ripaus sokeria (1/2 tl)
Marjakeittoa, vähän voita, ei suolaa. Tai sitten raejuustoa.
Pakastemarjoja, mieluiten mustikoita. Puuron (maitopohjalla) sekaan lisään keittäessä hiutaleiden lisäksi hieman mysliä, jolloin puuron koostumuksesta tulee maultaan moniulotteisempi ja koostumuksesta ruokaisampi.
Jotain muuta, eli kompostiämpärin kannen. Minä en moista moskaa nimittäin syö.
Juustoa, muttei harvoin kun tulee vähän liian tuhtia. Laitan yleensä vähän omenahilloa tai sitten syön ilman lisukkeita.
Oivariini nokare ja reunoille maitoa. Puurot teen aina maitoon ja etenkin kaurapuuron suolaan sopivasti.
Voita ja sokeria, kumpaakin paljon. Muuten ei mene alas, ei siis kuulu suosikkiruokiini.
Minä laitan voisilmän puuron alle. Näin se sulaa nopeasti ja nousee ihanasti pintaan syödessä. Päälle laitan sokeria.
Myös hoitolapsilla laitan voisilmän puuron alle tai reunaan alle, jolloin siitä pilkistää osa näkyviin. Niille muksuille, joille ei tällainen puuro maistu tarjoan puuron kanssa pakastemarjoja kokonaisina tai soseena tai marjoista keitettyä kiisseliä. Puuron keitän veteen ja siinä on suolaa.
Kanelia ja tuoreita taateleita. Myös omenaraaste ja omenasose on hyvää.