Käytättekö alkoholia? Miksi/miksi ette?
Kommentit (45)
Nimenomaan minä käytän alkoholia, en niinkään nauti.
Kun työ stressaa, odotan että pääsen kotiin korkkaamaan oluen.
Kun lapsi on ärsyttävä koko päivän, otan illalla lasin viiniä.
Kun saan olla vapaalla, en halua ajatella mitään. Juon. Kotoa opittu tapa käsitellä em. asioita.
En käytä, koska se maistuu aika pahalta ja muutenkin haluun käyttää rahani viisaammin.
T: 22-vuotias nuori mies/poika
En juurikaan. Mies juo minunkin puolestani ja jos vielä itsekkin joisin,se olisi kuin antaisin oikeutuksen hänen juomiselleen.
En enää, lopetin vuosia sitten.
Katsokaa, mitä lihaskimppuja TLC:llä.
Sitäkin. Tosin ei se parhaille päihteille vedä vertoja. Samaa yliarvostettua kategoriaa kannabiksen kanssa, mutta menee paremman puutteessa.
En ole käyttänyt n. 20 vuoteen tippaakaan. Sitä ennenkin hyvin vähän.
Eka syy on varmaan se, että faija oli alkoholisti ja äitikin joi runsaasti. En vaan halunnut vajota sille tasolle kuin he ja monet suomalaiset.
Toiseksi pitkän köyhän nuoruuden ja opiskeluajan aikana oli pakko opetella halvat huvit.
Ja kolmanneksi tuli sitten aikuisiällä sairauksia, joissa alkoholi ei sopinut kuvioihin.
En, koska olen selvinpäin hyväntuulinen ja koska krapulassa minulla on vaikeuksia pitää mielialaa korkealla. Haluan että mielialani on korkealla. En myöskään koe alkoholin vaikutusta rentouttavaksi. Se kiihdyttää ja kaiken lisäksi heikentää unen laatua. Uskon että ne jotka perustelevat alkoholin käyttöä tarpeella "rentoutua työviikon jälkeen" tms. eivät tiedä mitä rentoutuminen tarkoittaa.
Sana kirjoitti:
. Uskon että ne jotka perustelevat alkoholin käyttöä tarpeella "rentoutua työviikon jälkeen" tms. eivät tiedä mitä rentoutuminen tarkoittaa.
Eivät tiedäkään. Psykeledeelit rentouttaa paljon paremmin kuin alkoholi.
Mulla on paniikkihäiriö ja alkoholin käyttäminen johtaa kohtauksiin. Siksi olen pysytellyt kaukana jo teinistä asti. Vanhemmat ovat myös liikakäyttäjiä ja olen nuorena traumatisoitunut pahoin heidän kännisistä tappeluistaan joita jouduin todistamaan. Samaa rataa en halua mennä!
En käytä alkoholia kasvatuksellisista syistä.
Vaan ihan muista... Ja paljon...
En, koska alkoholi maistuu pahalta.
En ole tähän mennessä tavannut yhtään fiksua humalaista.
Ensin laihdutin, tulin raskaaksi, imetin, tulin uudestaan raskaaksi, imetin ja tämän noin viisivuotisen tipattoman aikana tai jälkeen ei ole tehnyt mieli ryypiskellä. Muuten en ole alkoholia tottunut juomaankaan, kuin päihtyäkseni ja sellainen ei mielestäni sovi nykyiseen elämäntilanteeseeni.
Alkoholijuomia käytän kyllä ruuanlaitossa ja leivonnassa. Merimiespihvi ilman kunnon olutta tai rommirusinakakku ilman kunnon rommia olisi vähän kuin voitaikina ilman oikeaa voita.
Vierailija kirjoitti:
En käytä enää,koska en osaa ja omaan alkoholistin geenit.
Miksi et sitten käytä muita päihteitä? Alkoholi ei ole ainoa vaihtoehto ja monet, joille alkoholi, voivat silti käyttää muita päihteitä ja nauttia niistä.
Käytän mutta en koskaan ole humalassa,juon max 2 olutta viikossa ja olen 80kg mies.
Vierailija kirjoitti:
Käytän mutta en koskaan ole humalassa,juon max 2 olutta viikossa ja olen 80kg mies.
Eikös tuollainen määrä vain ala väsyttämään?
Mä oon aina vierastanut tota "käyttää alkoholia"-ilmaisua.
Juon alkoholia rentoutuakseni, yleensä riittää vähempi, mutta on riemullista myös joskus vetästä kovemmatkin kännit. Mulle toimii stressin poistoon todella hyvin, pidän jopa krapulastakin, silloin on sopivan homssantuu meininki, ei jaksa välittää niistä pikkuasioista, joista arkena nipotan itsenikin väsyksiin. :)